21. juni 2011

Fantastisk kreative lerretter av Camilla

Kjempe dyktige Camilla har laget dette råflotte minikurset for oss. Snakk om herlighet! :D

Det første du bør gjøre er å grunne lerretet med gesso -gesso er din venn! Jeg liker best Golden sin, med Claudine Hellmuth sin som en god nr.2, men her er det mange å velge mellom, så det er bare å prøve seg frem. Så finner jeg frem ting jeg har lyst til å bruke; bokside, mønsterark, frimerker +++

Dette limer jeg på med Mod podge. Husk sidene. Eventuelle luftbobler presser jeg sammen slik at det blir skrukker.

Nå har jeg påført litt crackle paste og glass bead gel fra Golden + litt light modeling paste fra Liquitex. Hvis du ikke har dette kan du prøve med litt crackle paint fra Ranger eller lignende. Bruk gjerne stensiler. (Har barna noen nederst i skuffen?)


Nå påfører jeg maling, igjen, husk sidene. Her Jeg har brukt disse. Jeg bruker ikke alltid pensel, jeg syns det er lettere å bruke en finger eller to. ;)



Nå syns jeg det ble litt mye farge, så jeg går over med litt gesso her og der for å roe det ned.

Jeg liker å bruke stempler og rubons. Til stemplene bruker jeg Stazon, gjerne grå og svart. Unity stamp har mange bakgrunnstempler jeg liker godt.


Da syns jeg det er ganske ferdig, men jeg limer på en liten fugl, en ramme fra Melissa Frances (delt i to) tekst (rubons fra Kaisercraft) en liten blondebit,og jeg stempler noen sirkler. (Jeg har brukt en duplokloss) Går over kantene med brun Stazon. Også går jeg over hele med Mod podge.


Tusen takk for ditt inspirerende og kreative kurs, Camilla :D
Dette burde kanskje alle prøve, det så iallefall veldig gøy ut. :) Et sånt kunstverk kunne iallefall vi jentene i Huset ha tenkt oss på veggen. :)



Blant alle dere som legger igjen en hyggelig kommentar til Camilla - så trekker vi ut en heldig vinner av en kul pakke fra Dinotalk!

Dinotalk holder til i Georgia i USA og i Shezhen i Kina. De har spesialisert seg på snakkende/syngende konvolutter/papirer/rammer/ornamenter/etc. Du tar opp en beskjed som du leser inn, eller synger en sang for å lage en morsom, personlig gave eller kort. Disse kan brukes til så mye bare ta en titt på hjemmesiden deres. :D Her er det bare fantasien som begrenser deg. ;)

Premien er noen av Dinotalks festlige produkter, så hiv deg med. :D

Siste frist: 20. juli kl 24:00 :D


32 kommentarer:

Linda sa...

Noe så utrolig lekkert!! Takk for titten og inspirasjon :)

Synne_:) sa...

Så utrolig stilig !!! ble mektig imponert og ikke minst inspirert av deg Camilla :D Tusen takk for at du deler :)

Linda64 sa...

Lekkert lerret. Tusen takk for flott inspirasjon!!

Lena / Kortand sa...

Finner fram gessoen med en gang....

pia iris sa...

utrolig kult lerret altså. du er kjempeflink camilla.

Ann Kristin sa...

Fy søren så stilig! Inspirerende ja, men tror neppe jeg klarer noe lignende selv :)

lillesmor sa...

Kjempestilig vri på lerretet!!
Ble inspirert til å starte opp igjen med noen av mine. Takk for inspirasjon!

Torill sa...

Tusen takk for at du deler med oss Camilla!! Så hærlig!
Nå fikk jeg jammen lyst til å ta fram et stort lerret og kose meg!!

Gunn-Elin sa...

Dette så bra morsomt ut :) Artig!!
Tusen takk for inspirasjon. Du er magisk kreativ!!

Vibeke sa...

Dette er noe av det aller kuleste jeg har sett!! Utrolig flott, Camilla!!
Tusen takk for at du er med og inspirerer alle oss andre:))

~Isabell~ sa...

WOW, jeg er imponert. Utrolig lekkert

MissNomore sa...

WOW! Så utrolig lekkert!
Har noen lerretter liggende, og fikk god inspirasjon till hva jeg kan gjøre med de nå iaf.
Takker!

Kaia sa...

Vannvittig bra.
Takk for inspirasjon....
Klem fra Kaia

Catrine sa...

Fantastisk!
Tusen takk for inspirasjonen! :)

HegeHB sa...

Flott lynkurs... ble utrolig lekkert:) Takk for super inspirasjon:)

Merete sa...

Så stilig!!! Tror jeg må hive meg på et større lerrett-prosjekt! Det er jo kjempegøy!!

Tusen takk for inspirasjon:)

Stine sa...

Wow, dette var virkelig lekkert Camilla, tusen takk for super inspirasjon! Tror nesten jeg må prøve meg på dette altså...

Camilla sa...

Tusen takk for at dere ville ha meg på besøk. Og tusen takk for fine tilbakemeldinger. :)

Marianne/skorpionen sa...

wow så fantastisk Camilla!! Tusen takk for at du deler fremgangsmåten din med oss!

Anne Bente sa...

wawww noget så flot, tak for inspiration
klemm

Ann-Katrin sa...

Så utrolig stilig Camilla! Dette var skikkelig kult og inspirerende. Kommer garantert til å teste dette. Takk for at du deler og ga oss en flott innføring.

Asil sa...

Elsker det! Herlige farger og så kreativt! Må nok prøve noe sånt, ja! :)

Mona sa...

Wow, for et utrolig lekkert bilde det ble!!!! Så gøy!! :)

Ann Cicilie sa...

WOW Camilla - for et inspirende lerret! Rett og slett fantastisk! Takk for at du ville lage dette for oss :)

Brit sa...

Dette var kjempegøy å se. Du er jo bare SÅ flink, Camilla. Blir alltid inspirert av det du lager. Utrolig flott! Ha en fin dag :)

Birgitte sa...

Så fantastisk flott og kreativt bilde. Super inspirasjon. Fekk skikkeleg lyst å lage sånn neste regnveirsdag. Tusen takk for eit flott kurs!

Guri sa...

Wow, så lekkert!! For ein kreativitet du har Camilla.

Henrikke sa...

Lekkert og stilig lerett! :) For noen kule farger det ble til slutt ! :) Stilig altså! :)

LindaSS sa...

For et nydelig kunstverkt.. det hadde vært morro å få til.. :D

Synnøve sa...

Guri malla sååå superkult dette bildet ble!
Hadde gjort seg meeeget fint i stua mi iallefall;)
Takk for masser av inspirasjon!
Klem

bojose sa...

Dette var kjempefint. Har vært inne her og tittet på det flere ganger og synes det blir bare finere for hver gang :) Dette må jeg prøve selv en gang også, takk for inspirasjon.
klem :)

Scrappegal sørlending sa...

Stiiiilig decoupage, Camilla!!!!! :D