6. juli 2011

Steampunk igjen!

Steampunk er en relativ ny, utrolig spennende, og ikke minst morsom stil innen scrapbooking - og den har mange muligheter! Vi i ScrappeHuset hadde allerede i november 2010 en artikkel om hva Steampunk er - så les gjerne den også!
Den finner du HER!

Man kan kline og klæsje med maling, mist og gesso - slik som Finnabair gjør det! Hun bruker så mange artige detaljer under den malingen, at man kan jo nesten ikke se seg mett!

MEN Steampunk er så mye mere enn det!
For oss som liker litt mere papir og stæsj, så har Steampunk det også! Se bare på denne settekassen som Gloria Stengel har laget!



Dette minialbumet som Stephanie har laget er jo bare så full av nydelige detaljer og lure løsninger!



De produsentene som har mest Steampunkrelaterte produkter er nok Tim Holtz, Graphic45, 7Gypsies, Hampton Art - men det kommer stadig produsenter som henger seg på bølgen:0)

Hvis man nå sitter der og lurer på hva slags utstyr man trenger for denne stilen, så er svaret egentlig ganske enkelt - du har det sikkert allerede.

Mørke litt "tunge" mønsterark, stempler fra Tim Holtz, eller andre produsenter, DistressInk i fargene Black Soot og Vitage Photo, svarte/mørke bånd, kaffefarga tags, metallpynt, ødelagte smykker, perler, knapper, rustne skiver/skruer/muttere, bruskorker, og annet stash du har tenkt " det får jeg sikkert bruk for en gang", MEN så har et liksom vært for mørkt i fargene...

Hvis ikke du har noe av dette - så kan du jo farge diverse i kaffebad, eller bruke DistressInk og farge det du vil bruke, ta deg en tur i gamle skur og uthus på jakt etter rustne detaljer ;0) - utrolig hva man kan finne! Kanskje har din lokale urmaker mange urskiver og klokkedeler han bare skal kaste...

Her har Torill laget en bøtte til å oppbevare alle løse Steampunkdeler - selvfølgelig i Steampunk-stil.




Steampunkbånd og blonder har fått en egen båndbok, som hun oppbevarer de i!
Praktisk og greit;0)






På grunn av sitt maskuline uttrykk, er Steampunk perfekt til mannen!
Her er to dekorative mannekort.




Hvis du nå kjenner at du må få mer (!!!) så kan du bare google, eller gå inn på YouTube.
Ta en titt her for å finne MASSE inspirasjon til Steampunk!


VI synes at Steampunk er så kult - at det fortjener en premie.
Men en premie til en av dere selvfølgelig!!!

Og denne har Minnehjørnet sponset.




Hos dem finner du et rikt og mangfoldig utvalg av papir, kartong, pynt, verktøy og utstyr til din papirhobby. De har også egenproduserte produkter som stempler, utklippsark og mønsterpapir som er tilgjengelig også for andre forhandlere. De har nettbutikk hvor de tilbyr et utvalg av butikkens sortiment. Den sjarmerende butikken finner du i gågata midt i Ski sentrum, rett ved torget, nærmere bestemt Idrettsveien 6.
Inspirasjonsblogg har de også - så ta en titt HER

For å vinne dette må du legge igjen en kommentar her
- og så trekker vi en vinner 6.august!




Kos deg!!

53 kommentarer:

Sylvia sa...

WOW - her var det mange knalltøffe eksempler på "steampunkscrapping" :-))
Blir gjerne med på trekkninga av denne premien jeg!!

God sommer til dere i Scrappehuset.

Linda sa...

Steampunk er bare knallstilig!!
Men ikke så flink på å bruke denne teknikken selv, enda så moro det er :D
Kanskje hvis jeg er den heldige vinner av denne premien?? ;)

God sommer til alle scrappevenner :D

Klem

Linda64 sa...

Jeg digger steampunkstilen og bruker den både når jeg lager LO, kort og dekorere ting, tusen takk for inspirasjon og mulighet til å vinne flott premie.

Julia sa...

Denne stilen er såå kul! Jeg er ikke helt der selv ennå, men skal melde meg på kurs til Torill en gang :-) Takk for inspirasjon!

majitahshobby sa...

Steampunk er så utrolig stilig. Ikke lenge siden jeg så det første gang selv, men dette er noe som må prøves!
Takk for mye inspirasjon. =)
God sommer!

~Isabell~ sa...

Jeg synes denne stilen er utrolig kul, men synes det er vanskelig å få ned på papiret. Takk for inspirasjon<3

Marianne/skorpionen sa...

Jeg elsker steampunk!!! Og tusen takk for en herlig og inspirerende artikkel!

Scrappegal sørlending sa...

Åååhhhhh, KONGE med en ny artikkel om denne stilen!!!! TAKK for at dere gjorde dette! Det ser såååå gøy ut! Jeg har laget noen få, men trenger masse inspirasjon, så dette var deilig å få friska opp litt!!!! :D

Renates hjørne sa...

Flott artikkel! Steampunk er kult gitt, men jeg har ikke vært tøff nok til å prøve det enda. Kanskje dette burde bli sparket i ræva til å prøve det?

Marianne sa...

Flott steampunk inspirasjon!!
Jeg vil gjeeerne vinne den flotte premien:-D

Gitte sa...

Det er bare super flot Steampunk.
Flot præmie.
Hilsen Gitte

Bente sa...

Steampunk er skikkelig tøft, altså:) Digger det. Har begynt på et minialbum for lenge siden, så kjekt med en liten oppdatering igjen:) Flotte premier jeg gjerne deltar i trekningen av:)

Merete/Scrappeguri sa...

Takker for flott artikkel! Har alltid likt Steampunk, og nå har jeg meldt meg på ett kurs til høsten -Gleder meg!
Vil gjerne være med i trekningen av den flotte premien!
Merete

Heidi sa...

Ser veldig spennende ut denne steampunk-stilen, men har ennå ikke turt å prøve den selv. Men jeg vil gjerne være med i trekningen av den flotte premien! :-)

Hege sa...

Steampunk er kult!! Og dere har laget noen varierte og flotte ting i den stilen.
Jeg vil gjerne være med i trekninga av premien!!

God helg og god sommer alle sammen!

klem Hege:)

Alhana sa...

Takk for inspirerende artikkel, kjempe tøffe steampunk bidrag :-)
Jeg har kjøpt inn en del TH stasj og noen ark så nå må jeg prøve meg på en LO snart.
Og er gjerne med i trekningen av den flotte premien.
God sommer.

GryA sa...

hmmm...ble litt nysgjerrig på om det går ann å kombinere steampunk og clean and simple? Må kanskje teste det en gang!

Takk for masse inspirasjon!

Gloria Stengel sa...

GREAT article! Thanks for showing my altered priners tray! I loved seeing the other items! Fantastic work!

Elisabeth sa...

knallkjekk lesning :o)

Sissel sa...

Kjempeartig å få inspirasjon om steampunk! Har ikke laget noe i denne stilen, men får lyst til å prøve! :-)

Kjellaug sa...

Er ny innenfor scrapping, men må jo begynne en plass :) Moro lesning om steampunk! Så er gjerne med i trekningen om den flotte premien! Ha en fin sommer

Gunn-Elin sa...

Jeg bøyer meg i støvet for dere damer altså. For en fantastisk artikkel. Jeg klarer rett og slett ikke å scrappe i denne stilen, men gleder meg veldig til jeg skal på kurs med Toril i sept :)
Klem Gunn-Elin

Guri sa...

Knallstilige herrekort, og den settekassen var rålekker. Har ikkje laga kort i denne stilen ennå, men dette har eg lyst til å prøve meg på.

Lena Katrine sa...

Kjempeflotte tips og kreasjoner! Blir jo nødt til å prøve dette en dag snart - det er jo så kult!
Takk for inspirasjon!
Klem, Lena K

Elin sa...

Ni är helt ootrooliga att skapa idérika saker. Jättesnyggt!

Kramar
Elin

Eddie sa...

Har laget flere Loèr i denne stilen tidligere. Det er fint at stilen er tilbake !
Knallfine de dere viser i bloggen!
Klem fra Anne-Eddie

bojose sa...

Så mye flott man kan lage i denne stilen. Må nok lete etter litt ting og tang i uthus, skuffer og skap, kanskje jeg finner noe jeg kan bruke.
Synes den settekassa var så flott og jeg vet jeg har et par settekasser et sted :)

enda en scrappedame sa...

Her var det jammen mye lekkert! Jeg liker virkelig denne stilen med de mørke fargene og de stilige detaljene. Men jeg får det ikke skikkelig til selv - æsj ;)
Takk for inspirasjon!

Kari sa...

Jeg har bare såvidt vært innom steampunkstilen, synes den er utrolig kul og fascinerende men ikke fått til å gjøre noe særlig med den selv. Tusen takk for inspirasjonen! Den skal jeg ta med meg videre!

Kari

Cathrin sa...

Så mye flott, den settekassen var utrolig fin. Har lenge hatt lyst å forsøke meg på denne stilen, men så skjer d noe mystisk når jeg setter meg ned...blir aldri fornøyd og føler jeg ikke har nok stæsj som går i rett stil. Men nå har jeg jo fått mange flotte tips om hvor jeg kan leite opp stæsj til bruk så da har jeg ikke noen unnskyldning lengre. ;o) Kjempeflott artikkel, tusen takk for at dere deler!
Ønsker dere en fortsatt flott sommer! :o)

Hjemmkos sa...

Herlig inspirasjon til å prøve seg.
Er vel are å finne frem papirer, stæsj og stempel for lage noe herlig til en mann eller to!

Inas lune hjørne. sa...

Steampunk er en utrolig kul retning innen scrapping! Flott artikkel om temaet. :-)

Synne_:) sa...

just looove it <3 steampunk er råtøft :D

midnightscrapper sa...

Oh my gosh I have found heaven! I love everything about these projects. Thanks for the ideas. will be having a play as soon as the kids are down.

Carolas lilla Vrå sa...

Läckert! Massor med härlig Stempunk inspiration. Tusen Tack för det! :)

Elisa sa...

Kult! Steampunk er noe jeg må prøve meg på! Flott artikkel!

Silje sa...

Det er så stilig med steampunk! Men jeg syns det er ganske vanskelig da...

Hege sa...

Steampunk er råkult (når man får det til 'lol*)
Blir gjerne med på denne :-)

Tone K. sa...

For en flott artikkel ! :o)
Jeg har tidligere kun forsøkt meg på en steampunk LO, men skal virkelige prøve meg igjen :o)

Jeg blir også gjerne med på trekningen :o)

Fortsatt god sommer !!

Kinemor sa...

Steampunk er bare råkult,men har aldri prøvd meg på dette selv... Det er faktisk mange av "ingrediensene" man trenger som ikke jeg har i mine scrappesaker...

Hadde vært artig å prøve!

Kjempefin RAK, jeg hiver meg på, kanskje blir jeg den heldige?

Klem Kine

pia iris sa...

flott artikkel, men en vanskelig stilart synes jeg.
men skikkelig flott når det er bra laget.
masse flotte inspirasjonsbilder her.
klem pia

Marlene sa...

Tøff stil men syntes det ser vanskelig ut.

Ha en fin dag.

lise sa...

steampunk er utrolig tøfft, men ser skikkelig vanskelig ut!! Håper jeg greier å mote meg opp til å prøve en gang:)

klem Lise

toi9 sa...

Liker veldig godt Steampunk, og er så heldig å vært på kurs med Screppa Torill :) Kan anbefales!
Jeg må innrømme jeg tenker mye steampunk innimellom ;)Har ikke laget så veldig mye enda i den stilen, men det blir, det blir ;)
Tusen takk for sjansen å vinne :)

Ha en fin dag :)

Birgitte sa...

Ikkje prøvd denne stilen før, men masse kult her og masse inspirasjon!

Bjørgs-skravleri sa...

juhu....steampunk er kult!!!

denne trekninga vil jeg gjerne være med på :-)

muss muss fra ho Bjørg

Siv Anne sa...

Steampumk er bare hærlig.
Jeg vil gjerne være med på trekningen :)

Anne Gro sa...

Så utrolige mye stilig inspirasjon! Steampunk er bare helt råstilig, og jeg fallt fullstendig for stilen første gang jeg såg den. Har ikke fått prøvd meg selv ennå, så blir spennende om jeg får det til. Skal om ikke lenge på kurs, og gleder meg villt! Takk for supre tips, som jeg tar med meg :) Og blir samtidig gjerne med på Rak-trekningen :)

Merethe sa...

Så mye stilig dere har laget, ble litt inspirert her ja. Har bare laget ett kort med denne stilen. hadde vært gøy å vinne RAKen dere og fått mer å jobbe med :)

Vibekke sa...

Åhhh denne holdt på å gå i glemmeboka, og det hadde jo vert aldeles innamri trist, for muligheten til å vinne litt realt "Steampunk stæsj" må jeg jo få med meg. Stilen er RÅTØFF... men jeg får det rett og slett ikke til... Krysser fingrene for at jeg blir med i trekningen, selv om jeg er ute i siste liten (som vanlig :P)

Stine sa...

Takk for masse inspirasjon!! Har digga steampunk lenge, bare ikke helt turt å prøve meg...men tror det må forandre seg nå altså!!

Turid sa...

Dette var inspirerende å lese! Spørs om jeg må prøve meg på denne teknikken. Tusen takk for tips!
Hilsen Turid :)

Asil sa...

For en herlig artikkel - digger stilen! Superinspirerende artikkel, tusen takk skal dere ha!!