29. august 2011

Møter sin frykt med imponerende resultat!!:)

Tenk deg følgende: Du sitter med en kaffekopp, surfer rundt på nettet - en tur innom ScrappeHuset - slik som du pleier.... Der ser du at det er 6 jenter som er utfordret... Sin største scrappefrykt.... Du leser litt til - og der står ditt navn.... Da er det på tide for noen og enhver å bli litt skjelven...

Akkurat dette skjedde med disse jentene - men disse jentene kjørte bare på - møtte sin egen frykt.. Og vi her i Huset er bare så imponerte!! Dere er så utrolig flinke!!!:)

Se bare her:


Wenche:

Tusen takk Marion. Det er en ære å bli utfordret av deg. Men oida, denne var jo litt skummel.

Jeg grublet lenge på hva som er min største frykt, min første tanke var LO med bilde av meg selv. Men så at den utfordringen er det allerede noen som har tatt, så da "slapp" jeg ;-) .... tenkte også juleLOer, noe som ikke er favoritt sysselen min, ei heller 17. mai-tema... Men en dag satt jeg ved scrappepulten og NOK en gang skjøv unna meg et verktøy der.... og det må vel kalles frykt, når jeg vegrer så innmari for å ta den i bruk: minisymaskinen jeg MÅTTE ha for noen måneder siden. Jeg synes søm er så utrolig lekkert på scrappeprosjekter, men har enda tilgode å kaste meg ut i det selv. Symaskinen er ikke min beste venn, for å si det sånn. Men nå fikk jeg det sparket jeg trengte, og jammen fikk jeg tredd tråden i minisymaskinen og sydd i vei. RETT og PEN søm kan jeg vel ikke direkte si det ble, men det BLE søm ;-) Og det var kjempemoro, så det blir IKKE siste gangen :-) En frykt mindre, takk igjen Marion.

Wenche




Heisan hoppsanjenter!!

Søte AnnCicilie var så "snill" å velge meg som den hun ville skulle strekke seg litt lenger og scrappe min største scrappefrykt. Det var en vanskelig oppgave!! Hva er jeg redd for da? Det endte med at jeg ga meg selv oppgaven å scrappe bilder av meg selv (jeg liker IKKE å bli tatt bilde av), og så gjorde jeg det enda vanskeligere for meg selv ved å bestemme at jeg skulle bruke fargene brunt, gult og knall rosa...
Jeg hadde mye mindre knallrosa saker enn jeg trodde jeg hadde, så oppgaven ble ikke enklere av at utvalget var så begrensa...
Bilder av meg ble tatt, - og jeg smilte jo ikke på noen av dem viste det seg!!!!! Herreminhatt, jeg skulle da i det minste smilt litt, og prøvd å vise "godsida" mi når jeg først skulle gå så langt som til å publisere bilder av meg selv... Men det at jeg ikke var fornøyd med bildene gjorde at oppgaven med å utfordre scrappefrykten min ble enda vanskeligere (og det var vel meningen også, så det passet bra...)

Takk for utfordringen, AnnCicilie! - bare vent, jeg skal nok ta igjen en gang...

Her er resultatet! Enjoy!

:-)





Her er mitt bidrag til utfordringen jeg fikk:

Jeg utfordret meg selv på å skrive på layouten min, en skikkelig journal. Jeg hadde store planer om å skrive en historie om jr. på bildet, men pga av tragedien som har rammet landet, valgte jeg heller å skrive et dikt til ham. Til ungdommen av Nordahl Grieg. Jeg laget denne siden lørdag og søndag rett etter hendelsen i Oslo og på Utøya, så siden er nok preget veldig av dette. Jeg er fornøyd med resultatet og håper også at dere liker det.

Material beskrivelse: Mønsterpapir fra Fancy Pants, vintage skrivepapir til journaling, vintage musikk ark, tag, doillie fra Marta Stewart, Manilla Tag, diverse tags fra Tim Holtz, 1 ugle som jeg laget med en punch fra Stamping-Up som jeg fikk låne på et helgetreff ifjor.Bokstaver fra Jenny Bowling, mm og Fancy pants. Det lille hjertet har jeg fått fra Scrapshop. Bølgepapir. Crackle paint, distress ink, blekk.




--
Vennlig hilsen
Linda





Gudrun:

Her er litt om hva jeg tenkte:
Jeg ble kjempeglad da jeg ble utfordret av Torill. Tusen takk for artig utfordring og gode ord.
Min største scrappefrykt....dette var virkelig en STOR utfordring for meg. Å scrappe er bare en glede for meg, og inneholder ikke mye frykt. Det er noe jeg driver med, som gjør meg glad.
Jeg måtte virkelig vri hjernen her ...titte inni scrappeutsyr og skuffer og skap..
Og hva fant jeg...en stor boks med hvite papirblomster... UGH! Disse har jeg nok sjelden brukt...
Ikke for det...jeg er veldig glad i blomster!! Jeg lager gjerne blomster av filt og stoff og blonder ....men de ferdiglagde papirblomstene har nok aldri vært helt meg...
Så da satte jeg igang, og satte meg fore å få brukt opp noen av disse papirblomstene jeg ellers aldri ville brukt.
Jeg klisset og koste meg....og hadde det kjempegøy med "scrappefrykten".
Blomstene er sprayet med glimmermist i regnbue-farger, og på layouten har jeg puttet inn noen flere papir og plastikk(!!)-blomster innimellom. Jeg har også brukt bling i midten av blomstene ....jeg har visst en del av disse liggende også....tror kanskje de også faller inn under kategorien "scrappefrykt" :p
Tusen takk!
Dette var gøy.
Hilsen
Gudrun



Tusen takk for at dere tok utfordringen jenter!! Vær stolte av dere selv - dette var et knall resultat!!:)



Vi jentene her i Huset har en liten hemmelighet vi!! Det har faktisk flyttet inn ei ny jente i Huset vårt!
Hvem det er?? Du må nok smøre deg med tålmodighet et par dager til;)


Fra oss i Huset: Vi ønsker dere alle en fin mandag :)


4 kommentarer:

*marion* sa...

Så utrolig Dyktige dere har vert da , utrolig flotte bidrag å fgantastisk inspirerende =)

Jeanette sa...

Veldig tøft! Og gøy dere tør utfordre hverandre og tør ta utfordringen. :-) kule LO'er!

bojose sa...

Så flinke dere har vært. Utrolig flotte LOer.

Wenche sa...

Det var kjempegøy å være med på denne utfordringen. En ære å bli utfordret av deg, Marion. *klem*