21. september 2011

En feriealbum av konvolutter

Hei. Tenkte jeg skulle dele med dere et lekkert album der en kan lage alt selv, fra konvoluttene til det ferdige albumet med strikk rundt og kul enkel pynt.

Har laget en enkel mal til dere som kan printes ut på A4 ark. Kanten på konvolutten kan lages akkurat slik en vil så en trenger ikke bruke den slik jeg har tegnet den her. Man kan også bruke en mønstersaks på kanten så den blir mer unik og personlig, maskulin eller feminin.

Her er malen :



Slik  tegner du den opp, klipper den ut og limer den. Det som er viktigst her er at låsingen kommer på før du limer den sammen ellers får du den rett og slett ikke på. Så her viser jeg deg  rekkefølgen i å lage en slik konvolutt .

Klipp den ut.

 Så lage bretter med falseben. 

Merk av hvor du vil ha låsen.


 Lag hull og sett i eyelets med en skive papir mellom til å snurre båndet rundt.
På begge steder.

Gjør klar til liming og lime.

Sett på tråden.

Pynt den litt.

Så lager vi mange nok til en hel bok og stagger dem og setter i spiral eller ringer, det velger du selv etter hva du har tilgang på.

Pynting:

 Jeg har brukt rester og Washi Tape til å feste og pynte med.



Journaling inne i konvolutten.


Da er albumen komplett den.
Håper du tørr å prøve deg på en slik en.

Det er mye moro og går faktisk kjapt, kanskje en gave eller et herlig minne =)

9 kommentarer:

Eddie sa...

For en kjempeide!!
Knall fin var den og. Men det at det ikke tar så lang tid, det er jeg mer skeptisk til!
Kanskje jag vil prøve en slik... når jeg får god tid da !
Klem fra Anne-Eddie :-)

Synne_:) sa...

Så råstilig !!! fortsatt tilgode å prøve meg på et skikkelig minialbum og kjenner jeg egentlig får prestasjonsangst ved tanken, men kanskje kanskje, dette så jo nesten overkommelig ut :D Tusen takk for herlig flott inspirasjon

bojose sa...

Dette var en flott og kreativ måte å lage minialbum på. Takk for malen og idèen :)
klem :)

Cafemocca sa...

så artig denne var! Fikk kjempelyst å prøve å lage dette!!!

Ann Kristin sa...

Kjempestiig minialbum! Takk for tutorial og mal :)

Marianne/skorpionen sa...

Så genialt da!!!! Tusen takk for at du deler!

Torill sa...

Så stilig!!!
DIGG!!!
<3 <3 <3

Bente sa...

Så herlig minialbum, Marion:)
Ser ut som du har kost deg med det;) jeg elsker minialbum... kanskje jeg skal prøve meg på noe lignende en gang???

ReidunK sa...

Så stilig. Dette må jeg prøve meg på.