26. september 2011

Kjappe fugler :)

Det er blitt så innmari poppis å bruke fugler som pynt, så jeg tenkte jeg skulle vise dere noen kjappe fugle-eksempler og hvordan disse lages. Selv bestemor kan klare dette. ;)

MORGENFUGLEN:
Det vi trenger for å lage den første fuglen er 1 cordfløyels-knapp og 2 knappnåler. I tillegg trenger man restepapir eller lignende for å lage kropp og øye. Her er det brukt et klistremerkeark fra Fancy Pants for da var det bare å klippe ut kroppen og lime det rett på papiret. 

Cordfløyknappen er en slik med slittbinders bak for å stikke gjennom arket. Denne tar jeg å presser ned sidelengs slik at det ser ut som et lite nebb. 


Jeg klipper ut en sirkel av klistremerkearket og tegner på en pupille og lager omrisset av øyet, deretter limer jeg det rett på knappen.

Deretter klipper jeg en liten kropp på frihånd. Pass på at halsen blir så lang at du kan feste fast hodet med gluedots. Her er det bare fantasien som setter grenser. Fuglen kan sitte, ligge å ruge, gå eller som i dette eksempel - fly.
Jeg tegner omrisset rundt kroppen. Knappnålene klipper jeg kortere. Obs: Bruk tang og ikke saks som meg, da må du kjøpe ny ;D. Så fester med nålene med gluedots på baksiden av kroppen. Fix ferdig! :D



Her er fuglen brukt i tittelen: Morgenfugler.




SPØKEFUGLEN:
Spøkefuglen er laget av filt. Jeg har klippet ut et rundt hodet og en liten kropp på frihånd av turkis filt. Deretter har jeg klippet et lite nebb av rosa filt. Jeg har stemplet med bladstempel og klippet ut for å bruke som vinge. Til slutt har jeg funnet frem en brads til øye.



Her er det bare å lime sammen med gluedots. Føttene tegnet jeg på med svart penn, på den måten kan du bestemme hvordan og hvor lange bein han skal ha.

 


Spøkefuglen brukt på LO.

 



NATTERAVNEN:
Natteravnen ble laget av restepapir og et par knapper fra Nikki Sivils. Delene er klippet på frihånd og montert sammen, toppet med de übersøte knappene.



Natteravnen brukt på en art journal side.



BADEAND:
Under her det brukt QuicKutz-ender som er sprayet med glimmermist og dekorert med glitterlim. Kjapt og enkelt. :D


SVANE:
Svanen er chipboard som er malt med cracklepaint og jeg har brukt lyse blå pan pastels over. Den er pyntet med halvperler og rubons. Lagd i en fei og klar til bruk på neste passende prosjekt. ;)


Her er det bare å finne inspirasjon hos andre eller lage ut fra din egen fantasi. 
Lekent og morsomt. :D

Vis oss gjerne deres fugler også. 
Inspirasjon i retur mottas med takk. :D

9 kommentarer:

lillesmor sa...

Så kule fugler Linn!! Skikkelig kreativt.. hvor tar du det fra?

*marion* sa...

Ja hvor tar du det fra , så herlige , her blir det masse fugler fra liten og stor tenker eg , herlig er de å de fuglene å du =)

Linda sa...

Åh! Herlig!!! Inspirasjon <3<3<3

Marianne/skorpionen sa...

Dette var jo genialt!! Morsomt med de ulike navnene du har gitt dem også.
Likte natteravnen jeg da :D

Tone-Lill sa...

Skikkelig kuule fugler ;)
Fantasi rikt og inspirerende

ha en fortryllende uke

mettepip sa...

Så herlig! Tusen takk for at du deler! Artige navn også da - tror jeg følte meg mest som natteravnen her;)

Linda sa...

så stilig! Det kommer nok både den ene og andre fuglen svevende her fra om litt... ;)

KinesKlode sa...

Geeenialt!! Tusen takk for inspirasjon!!

Bente sa...

Ultrakule fugler, Linn:)
Digger masse:)