6. september 2011

Lag HVIT mist med Carrin

Gjett om vi ble glade når Carrin takket JA til å lage et MiniKurs for oss!! 
Denne dama er jo bare helt rå!! 
Du kjenner henne helt sikkert igjen fra Skissedilla:)


Når hun lager et MiniKurs med et produkt som vi alle kanskje har savnet 
- og kan bruke - 
da er det jo helt toppert:)


Tusen takk for at du stiller opp for oss:)



Tusen tusen takk for nok ei mulighet til å besøke dere i Scrappehuset. Setter alltid stor pris på sånt, til tross for at de store ideene mine gjerne uteblir når det gjelder som mest. Jeg har grubla i hele sommer på hva jeg kunne dele med dere denne gang, og plutselig slo det meg. Heldigvis. 
Ønsker du å lese mer om meg kan du hoppe inn hit.
Eller besøke bloggen min her.

Enhver scrapper har garantert et produkt de savner. Altså, det produktet som aldri noen gang blei laga. Jeg har flere. Ett av disse er en hvit mist. En skikkelig HVIT mist. Ikke hvitt shimmer eller ei ørlita antydning av noe lyst. Nei, skikkelig markant hvitt. Noe som gir et fresht og flott resultat mot feks sort bazzill eller kraft kartong.

På LO`en under har jeg juksa meg fram til et par nogenlunde ok hvite splatter, og spredte mist dæsjer for et mer luftig uttrykk bak bildet.


Det jeg har gjort for å få til dette, er å blande vanlig hvit akrylmaling med Vibez "Snow storm" (den lille hvite flaska som står oppå crackle paint. Jeg prøvde meg først på å blande i litt scrackle paint, men da satte alt seg fast på tur ut av flaska. Så null uttelling der. Prøvde også med litt hvit shimmer, men uten synlig resultat.


Men disse to derimot.
De ga akkurat det resultatet jeg ønska!


Jeg tømte ut ca halvparten av innholdet i den lille sprutflaska, og fylte på med hvit akrylmaling. Rista det godt og spruta på!


Jeg fikk akkurat den effekten jeg ønska meg.



Slik ble der ferdige resultatet.


Det er godt mulig at mitt drømmeprodukt finnes der ute et sted. Jeg har iallefall ikke lyktes å finne tak i det. Men pr idag er jeg superfornøyd med mi egen løsning på problemet. Og trenger ikke lenger skure, gnikke og gnu på hvite flekker over hele scrapperommet etter mine utallige forsøk på å få til noen fænsy hvite mist/ splatter.


Nå er alt samla på denne lille saken her.
Klar til bruk. 
Når som helst.

Snow storm flaska fås kjøpt her.
Og hvit akrylmaling her.

Tusen takk for meg :)

6 kommentarer:

Linda64 sa...

Kjempeflott tutorial... herlig flott hvitfarge!!

~Isabell~ sa...

GENIALT, takk for at du deler=) utrolig tøff LO=)

linn kr/sykepleier sa...

Takk for den flotte artikkelen du har laget til oss. Det er vel ikke noe å vente med, her må det handles inn og mikses. Skikkelig kult sluttresultat på den LOen din! :D

Tone K. sa...

Oi....så flott da ! :)
Hvem har ikke savnet HVIT som du sier...ikke bare hvit :)
Dette må testes ut :)
Takk for at du deler !!! :)

Bente sa...

Tusen takk for at du deler, Carrin:))) Har lurt på hva du bruker på LO`ène dine:)))KNALLTØFT...Da er det vel bare å bestille ny scrappepakke fra USA:)))

Synnøve sa...

Konge!
Dette har jeg også savna;)
Takketakk for tipset!