13. oktober 2011

Knask eller knep ?

Det er fortsatt litt tid igjen til Halloween, men hvis du skal gjøre litt ekstra ut av det - ja da trenger du jo litt mer tid også:)


Vi er så heldige at vi har fått med oss ei herlig jente som skal vise oss noe vi kan gjøre.
Tusen takk for at du stiller opp Gry -- vi setter stor pris på det:):)



Hei! Jeg heter Gry-Anette Milford ( GryA ) og bor på Nedre Romerike med mann og barn. Begynte å kjøpe papir i 2005 og ble fort hekta. Siden da har det blitt mest Lo`er, men også kort. Scrappestilene jeg som oftest scrapper i er klassisk clean and simple og white space / cluster eller en banding mellom de to. Jeg har sjelden en plan for prosjektene før jeg starter, de blir til underveis. Inspirasjonen finner jeg mye i amerikanske blogger og blader , men også i bloggverden her hjemme.
I vår var jeg så heldig å bli spurt av damene i utfordringsbloggen "thats just so cute" om jeg ville være med på laget. Det kunne jeg jo ikke si nei til! De damene er helt supre!




Vi nærmer oss 31.oktober med stormskritt, og dere vet hva som skjer den dagen? Joda, selv om Amerikanerne overgår oss så det holder, så kan det hende det ringer på døra hjemme hos deg også. Utenfor står det et eller flere skumle vesner som sier "knask eller knep"? Har noen av dere noen gang svart "knep"? Det har aldri jeg, men det hadde vært spennende å prøvd...neida, så ekkel er jeg da ikke. De skal få litt knask selvfølgelig!!


Jeg har forberedt meg litt og laget noen små bokser/esker som jeg kan putte litt knask i. Nå er ikke jeg så kreativ at jeg har laget noen eskemaler selv, så jeg dro på leting på nett. Der fant jeg noen maler på søte små gresskar som jeg gratis kunne laste ned.


Jeg printet malene direkte på orange kartong som jeg på forhånd hadde kuttet opp i "lettersize".




Etter å ha klippet og preget brettekantene måtte jo den lille esken få litt pynt, så jeg la den tilbake i arket jeg hadde klipt den ut ifra og stemplet litt her og der med et spindelvev stempel. Planen var å embosse disse, men hvis man skal det er det veldig lurt å finne frem embossingpulveret på forhånd...før trykket tørker...





Ingen embossing på min boks altså, men kanskje du husker det. Etter stemplingen sværtet jeg alle kanter med en grå stempelpute for å gjøre gresskaret litt mørkere og skikkelig "halloween-skummelt".





Før jeg limte esken sammen pyntet jeg med enkel pynt. Jeg er jo en clean and simple fan, så her brukte jeg en liten blonderest og en utklipt edderkopp fra et mønsterark fra My minds eye. Laget en liten rund tag med litt spindeltrykk. Og det var alt og slik ble slutt resultatet.





I og med at jeg fant 3 ulike maler av det samme gresskaret, har jeg også laget en boks av de to andre malen.








Når jeg først var så godt i gang laget jeg noen flere bokser også, så her kan dere se mitt lille lager av "knaskesker" som ligger klar til den 31.





Da er det på tide å forberede seg folkens, og her er gresskarmalene hvis dere har lyst til å teste de ut!

























Happy Halloween!

2 kommentarer:

Gunn-Elin sa...

Det er jo Gry jo :)
Super artikkel av ei utrolig koselig og kreativ jente!!

Klem

Ann Cicilie sa...

Så fine gresskar! God idé da, og ser jo ut som til og med jeg kunne klare det der med å printe ut de sjablongene på kartong. Lekkert!