21. oktober 2011

MiniKurs

Hei alle besøkende :)
Jeg har flere små lerret liggende på hobbyrommet mitt som har vært påbegynt og aldri blitt ferdig.
Denne gangen skal jeg vise dere to ting dere kan gjøre med disse.
Det første er å bruke de til en stilig og annerledes innpakning.

Jeg skal ta dere gjennom en nummerert forklaring og vise dere bilder.

Det aller første jeg gjorde var å finne frem mønsterark og litt pynt i de fargene som lerreta var malt i.
( Dette gjorde jeg fordi jeg valgte å ikke male de i en grunnfarge. Feks hvite, som de er i utgangspunktet)

Deretter:


1) Du trenger 2 like lerret
2) Deretter skal vi lage til ryggen på lerretet. Legg begge lerretene opp på hverandre og mål bredde og lengde. Brett på midten, som vist på bildet.
3) Mål til alle sidene du vil dekke til av lerretet
4) Lim de på. På bilde 4 ser dere hvordan ryggen vi lagde på bilde 2 fungerer.




5) Vi fortsetter med å lage til dekksider inne i lerret også. 
6) Jeg valgte to ulike farger inni. Du kan fint dekorere mer enn hva jeg har gjort. Ønsker du ulike mønsterark inne i rammen av lerretet, måler du bare til passende biter og limer fast.
7) Når alle bitene er limet fast filer jeg kanter som stikker litt ut med en neglefil, deretter sverter jeg alle kantene.


Nå er det klart til å dekoreres på alle sider om ønskelig :)

8) Jeg krøllet mønsterarket for en mer levende og 3D tekstur.
Klarte ikke helt å besteme meg for hvem side av mønsterarket jeg ville bruke, men valget ble tatt til slutt ;)

9) Det endelige mønsterarket er festet.
10) Jeg begynner å pynte fremsiden.
11) Jeg valgte en lett lukkemekanisme.
Enkelt og greit fester jeg et bånd rundt hele som holder lerretene lukket.
Her er det et hav av muligheter.
Man får også tak i mange ulike låser i en av de mange flotte hobbybutikkene!


12) her har jeg festet pakken som er til vedkommende
13) I det andre "vinduet" fester jeg et kort i samme stil som resten av innpakningen

14) 15) 16) Jeg laget også et kjapt eksempel på at dette kan bli en fin og personlig gave også.
Her har jeg festet på kartong som er brettet i sikksakk. Fest fotografier på lappene og disse vil poppe ut når man "lukker" opp albumet.





Jeg kjøper alltid lerret hos Søstrene Grene. Der er det mange tykkelser, størrelser og fine priser!
Jeg kommer til å trekke en heldig vinner som legger igjen en kommentar i dette feltet.
Vinneren får to stk lerret a 20x20cm, lik de som er brukt her! :)





Fristen for trekningspremien er 1. November 2011



17 kommentarer:

*marion* sa...

Bare helt fantyastisk fin da Caroline =)

Christel sa...

Detta är ju bara helt fantastik Jag har ju just sådana liggande i mitt scraprum så dett ska jag ta tag i när jag är klart med mitt minialbum som jag håller på med.
Tack underbara du för detta.:-)

Linda64 sa...

Kanonflott idea, takk for flott inspirasjon!!

Maya sa...

For en GENIAL gaveidè til jul eller hva som helst! Takk for tipset! :)

Camilla sa...

Så flott gjenbruk!
Elsker det!
Tusen takk for inspirasjonen :D

majitahshobby sa...

Så utrolig stilig! Dette må jeg helt klart prøve.
Takk for minikurset! ^_^
Majitah

Linda sa...

Veldig flott! Fin måte å få brukt lerret som ellers ikke ville blitt brukt

bibbi sa...

WOW! For en suuuper idè!!! :)

Merete/Scrappeguri sa...

Kjempefin ide !!! Dette skal jeg nå prøve til en tante som snart fyller 90 år. Takker så for mini-kurset!
Merete

Hildegunn og www.krutta.com sa...

Så stilig det ble! Kreativt :)
Dette må jeg se om jeg får til en gang!!

Klem fra
<a href="http://www.krutta.com> Hildegunn </a>

Eddie sa...

Dette ble fantastisk flott!
Jeg har flere lerreter liggende, men det er slike flate.
Har laget endel LOèr på slike.
Dette var en super ide!
Klem fra Anne-Eddie :)

Aquarell sa...

Så utrolig smart! Og så flott som det ble! :)

KinesKlode sa...

Flott resultat! Søren at jeg gav bort mine ubrukte lerret til loppis for litt siden!! Jaja, det gikk til en god sak da... Kjempefin ide nå som det nærmer seg jul! :)

Sissel sa...

Tusen hjertlig for et supert minikurs! Dette må prøves. Har også liggende små lerret som jeg ikke bruker, men nå skal de sannelig få kommet i bruk!
Kjempefin forlaring, og likte spesielt godt ideen med bilder som kan limes på sikksakk papir!
Takk for flott inspirasjon!

Klem Sissel F

GryA sa...

Så flott! Blir så imponert når noen klarer å være så kreativ!Takk for inspirasjon!

Mariann sa...

Det var ingen dum idè! :) Flott tips! :)

Henrikke sa...

Ojojo, for en fantastisk gave du har laget! Prøver meg på denne jeg! ;-) Klem