26. oktober 2011

Sirkelmoro

Har du en masse rester som hoper seg opp i mørke hjørner og kroker? Det må jeg tilstå at jeg har en del av selv, men der er alltid en mulighet til å bruke dem. Her har jeg laget en gøyal liten tutorial til dere slik at dere kan utnytte restene, og ha det utrolig kult med dem samtidig.

Du trenger :
Rester i farger som passer til et prosjekt eller i farger du liker. Tosidige papirer er geniale til dette.
Symaskin/ eller du kan sy for hånd - det tar bare litt lenger tid.
Punch i en str eller flere, her er det brukt en 1/2 inch, tror det blir ca 1 cm store sirkler.

Så finner du deg en liten skål og lager massevis av sirkler.



Så finner du frem symaskin, eller nål og tråd med ønsket farge på.


Så mater du en og en bit mens du forsiktig tråkker på gasspedalen =)


Slik ser det ut på baksiden av maskinen etterhvert som lenken med sirkler blir lenger og lenger.


Her er en haug ferdig lenke klar til bruk på et lite høstprosjekt eller på en LO.

Tenkte jeg skulle bruke den i samme slengen jeg, så her kommer en LO - steg for steg. Jeg bruker forskjellige typer gluedots på denne for å bygge den opp. Her er flere bilder av ting fra siden slik at du ser lagene. Dette gjør at LOen får et litt mindre flatt utrykk, noe jeg liker når jeg bygger i høyden lag på lag.

Først så lager jeg meg en bakgrunn med mist (hjemmelaget sådan), stempler og diverse trykk før jeg begynner å ha på detaljene.


Siden jeg har et høststemt bilde går tonene i høstfarger. Så har jeg noen blader jeg vil ha på som ligger i forskjellige høyder, her bruker jeg firkantede 3D-puter.


Det ene bladet ligger helt ned på papiret mens det andre står ut og får naturlig skygge under.


To papirbiter i tilpassede farger er festet ned på papiret, også disse er farget med mist og pusset litt. Bildet du ser baksiden av skal stå ut  mer og har derfor to lag med 3D-puter for feste. Husk å ha puter på midten av bildet så det ikke buler nedover der.



Bildet er på plass,  pluss søm og en delt blondeserviett er spraya med sølvmist. Sømmen gir en fin markert kontrast.


Så henger jeg på de fine snorene med sirkler her og der. De er lette å bruke og fargene er supre sammen. De er festa med kjempe-gluedots så de står ut av arket. De er festet i topp og bunn, mens resten henger løse så de kan snu seg.





På bildene over ser du hvordan ting er lagt opp lagvis. Du ser det ikke forfra, da ser det bare uthevet ut , men fra siden ser en godt at tingene er langt fra papiret.


Og slik ser det ferdige resultatet ut. Alt har myke overganger og remsene skifter farger om du rister lett på LOen.


Litt om GlueDots:

Dette er kreativt lim på sitt beste. GlueDots er dobbelsidige lim-dotter som finnes både som den permanente og flyttbare sorten. De tilbyr en omfattende produktlinje med unike produkter i alle formater inkluderer ruller, ark og dispensere.

De ble grunnlagt i 1995 som eneste limprodusent på markedet som hverken trengte og varmes opp eller laget søl i bruk, lett å bruke og eneste av sitt slag. Produktene ble først introdusert for det industrielle markedet, og de revolusjonerte lim-bransjen.

I 2001 ble et utvalg av produkter lansert på Hobby Industry Association show. Responsen var umiddelbar. Siden forbrukerne har oppdaget uendelige bruksområder for Glue Dots rundt i hjem, skole og kontor. GlueDots kan brukes på 1000vis av måter, og her kan du få mange kjekke tips.

Kanskje du fikk lyst til å prøve å lage prosjektet ditt litt mer 3dimensjonalt neste gang. Da anbefaler jeg deg å investere i GlueDots - de er nemlig veldig lette å jobbe med og de sitter selv på minste deler. :)

8 kommentarer:

Liven sa...

Dette var en super idé. Slik kan en jo gjøre med flere former. Flott LO!
Takk for tipset! Ha en god høstdag.

bojose sa...

Så flott idè, det ble kjempefint på denne nydelige LOen :)

Ann Kristin sa...

Stilig ide! Og så flott det ble på LO'en!!

Lille`s hule sa...

kuuuuuult :)

Maya sa...

Wow denne var da voldsomt kul!!Digger de sirklene og symaskina!

AGJ sa...

En fantastisk god idé, der straks må liftes. evt. med andre forme, fx. juletræer...
Rigtigt lækkert layout. Fede farver.

Fr.Timtam die erste sa...

Hello my name is Tamara .Iam from germany i can only say wow for this.ByeTamara

Tone-Lill sa...

Så Flott Lo det ble :) Kjempe inspirerend og lærerikt for sånne som meg som bare har holdt på med scrapping en liten stund . Må nok få med med symaskinen min fra Norge neste gang jeg er hjemme.

:) X