11. november 2011

Payback time!!

Da har vi kommet frem til den 11. i måneden, dagen da damer rundt om i landet, og kanskje i det store utland har  blitt skremt, overrasket, glad og litt småredd... Andre har blitt helt skjelven, noen har fått brusen i halsen, noen av dem har faktisk *dånt*,  andre har villet gi opp og andre tenker gøsj for en utfordring... Ja, for det er den dagen da alle følelsene har blitt satt i sving... og vi har hatt gleden av å utfordre dere, fantastisk flotte scrappere rundt i bloggverden. 


Hvem har vi utfordret da? Jo, det er:

Aina
Caroline
Gunn-Elin
Isabell
Lene
Ruffa/Renee
Therese - Tæsj
Og det dere er blitt ufordret i er:  Steampunk, Scrapp lag på lag, minialbum, Hva er din største scrappefrykt, lag din egen bakgrunn og ha med minst en tag,C&S inspirert av fargene - grønn, turkis og orange,    FREESTYLE, bli inspirert av fargene på dette bildet:


 



Tusen takk for at dere har vært med å tatt utfordringen vår. Håper dere har kost dere slik som vi har gjort med å se på ALT det flotte dere har laget:) og alle bloggene vi har vært innom å beundret...

Som dere sikkert har forstått av all denne oppsummeringen er at vi har kommet frem til den aller siste - hvem strekker seg litt lengre?  

Og er det endelig duket for PAY BACK TIME...HVA ville du veldig gjerne se oss scrappe???Denne gangen er det DERE som har levert bidrag som skal få lov å utfordre oss jentene i SCRAPPEHUSET... DERE skal utfordre alle oss...

Da skriver dere slik: 
Torill skal....
Linn skal ...
Bente skal....

Marion skal...
Caroline skal...
Vibeke skal...

Men hvem skal vi velge??? 
Jo...
Vi trekker utfordring av de forslagen som kommer inn...  
Frist for å komme med forslag er:  25. november 

Hva er så typisk for oss da??? Noe av dette:

Torill

Vibeke

Linn

Marion
Caroline

Bente


DA er det igjen å si lykke til , vi håper vi blir utfordret og MÅ strekke oss langt... Ta gjerne turen innom bloggene våre og let etter det vi ikke lager... Er det et kort i C&S, eller en Lag på lag LO, eller???? er det våres tur til å skjelve litt, kjenne litt på både frykt og glede:)
 

19 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

hahaahaha...digger!!!! Dette har jeg ventet på!!!

og jeg vet......


Vibeke skal lage en LO med colorblocking!!!!

og her er jo en super artikkel om akkurat dette - skrevet av scrappehuset ja :D

http://scrappehuset.blogspot.com/2009/07/manedens-produsent-for-juli.html

Ann Kristin sa...

Haha! Så gøy!

Her er mine forslag til utfordringer!

Vibeke skal IKKE krølle ett eneste ark eller bruke maling! hihi

Caroline: du skal lage en skikkelig lag på lag LO ala Vibeke :)

Marion vil jeg utfordre å lage en skikkelig Clean&Simple LO og helst monokromatisk...hihi

Blir spennende å se hva dere velger :)

Ann Kristin sa...

Også vil jeg utfordre

Bente: scrapp deg selv! Og bruk knæsje farger :)

Linn: lag ett brettekort! Kommodekort,trifoldcard eller en annen type brettekort til en mann!

Ann Kristin sa...

Og må ikke glemme Torill!
Du skal scrappe Freestyle i rosa og gult!! hihi :)

Ida / Little sa...

HO HO HO!! Drit kult damer!! Denne var sprek! ;) Her kommer min utfordring:

Torill skal.... være Caroline
Linn skal ... være Bente
Bente skal.... være Marion
Marion skal... være Vibeke
Caroline skal...Linn
Vibeke skal... være Torill

Dere tilbyr en mega kos miks av hverandre, så nå kan dere jo få brynne dere litt på og prøve dere på og være hverandre og prøve og tenke litt som en annen når dere lager noe! :)

Kos dere!! :) Klem Ida

Marianne/skorpionen sa...

hihi...fikk jo bare med meg Vibeke jeg. Synes dette var så hysterisk morsomt at jeg ikke helt fikk med meg at vi skulle lage noe for alle :D
men...her kommer resten da:(har tatt med Vibeke her også så listen min er komplett)

Torill skal lage noe monokromatisk

Linn skal lage noe vintage

Bente skal lage noe skikkelig chabby chic , masse hvitt og rosa og rufsede kanter

Marion skal lage noe uten mønsterark og stempler

Caroline skal boltre seg med en skikkelig freestyle sak

Vibeke skal lage en LO(eller annet) med colorblocking!!!!

lillesmor sa...

Hohoho!!
Vibeke skal iallefall ha farger på bildene sine, og ellers kan vi jo kombinere noe andre har skrevet. Skikkelig Clean&Simpel - ala Ingunn, og ikke en eneste liten krøll på det lille papiret hun får bruke;-)

Linn - paybacktime fra meg er en steampunk som omhandler deg selv - barna får ikke være tema!

Bente skal lage en ArtJournal-side, med masse maling, stempling, misting osv..

Marion får kun bruke 15 minutter på en lo!!, og får ikke bruke egenlaget pynt...(akkurat som hun rekker det på 15 min)

Caroline skal scrappe en skikkelig Nabon-lo. Lag på lag og en haug med blomster- og ETT bilde i str 13x18 (må iallefall være et litt større bilde..)

Torill må lag et skikkelig brettekort - Ikke i art-journalstil! - kanskje en sånn stationarybox, eller no..

Det var de første tankene som slo meg iallefall, men jeg er sikker på at dette ikke er en utfordring for noen av dere. Dere mestrer jo alt;-). Slenger inn nye ideer hvis de dukker opp.

Camilla sa...

Så gøy! Tøffe jenter dere! :D

Torill skal.... Lage en lo i Vibekestil, som 4 år med scrapping loen hennes! ;)
Linn skal ... Kose seg med steampunk!
Bente skal.... Scrappe seg selv!
Marion skal... Kose seg med colorblocking!
Caroline skal... Lage en lo med masse lag på lag, krølling og sverting!
Vibeke skal... Lage kort med stempelmotiv hun farger selv, og ingen rufsing og krølling av ark takk!

linn kr/sykepleier sa...

Kjenner jeg blir svett i panna jeg! Hohohohoho!

Hege sa...

Torill skal....scrappe monokromatisk
Linn skal ... scrappe shabby chic
Bente skal.... scrappe en HVIT LO.
Marion skal...ikke bruke hjemmelaget pynt, ikke drodle og ikke klippe ut detaljer fra mønsterark
Caroline skal... scrappe lag på lag
Vibeke skal... skal scrappe c&s i sterke rene farger

Grethe sa...

Klokken er veldig mye, jeg burde helt klart legge meg... Men skal bare gjøre dette først, for dette var veldig gøy!

Torill skal.... Spre LOen sin utover heeele arket!
Linn skal ... Ikke rive noooe på LOen sin!
Bente skal.... Bruke maling og kliss, og noe må iallefall være crakle!
Marion skal... Ikke krølle eller sverte.
Caroline skal... Legge lag på lag, distresse og sverte.
Vibeke skal... Scrappe C&S i klare herlige farger!

Kos dere!!

Anne Bente sa...

Jeg vil gerne udfordre alle jer til at lave et dobbelt LO med mindst 10 billeder på :)

held og lykke alle sammen :)

Tone K. sa...

Denne må jeg tenke litt på tror jeg....hihihi....så artig å se de utfordringene dere har fått alt....her gleder jeg til å se resultatet :)

Tøffe er dere jenter :)

Siv Anne sa...

Gnir meg i hendene nå :)

Caroline skal scrappe i Marion stil, med mer enn 2 bilder

Vibeke skal ha bilder med farger på og minimum 3 bilder, skikkelig ROSAfarge skal være tilstede på LOen.
INGEN maling

Torill... tja hva skal jeg finne på til deg da ;) bilde i minimum str 13x18 minimal med pynt på.
Det skal IKKE brukes limprodukter til å feste pynt og bilder med. Brodergarn skal være tilstede

Linn: Monokromatisk i GULT, med minimum 3 bilder

Marion: VELDIG C&S på hvit kartong, brodergarn skal være tydelig tilstede.

Bente: Hvit kartong, C&S med hjemmelaget pynt og bokstaver

Håper dette kan være noe å bryne seg på.

Lykke til!

Hege sa...

Hehehe, dette blir gøy!!
Masse gode forslag som er lagt inn her tidligere av de andre her også!

Torill skal....lage et kort hun pynter på ALLE 4 sidene, i fargene grønn, rosa og orange! :-P

Linn skal ... scrappe en LO i søt og tander shabbychic-stil! - lag å lag med masse blonder og søte ting i lyse farger!

Bente skal....scrappe en skikkelig lag-på-lag VINTAGE LO - på mønsterark, ikke kraft/bazzill!

Marion skal... scrappe en Lo med ett lite bilde, i C&S-stil, på ensfarget kartong, bildet og pynt kun i ett hjørne (cluster). Ikke lov med pynt over hele arket her altså!!

Caroline skal... scrappe en mørk vintage/steampunk LO med masse pynt på!, IKKE C&S!
(á la Graphic45-steampunk, IKKE Finnabair-grunge-steampunk!)

Vibeke skal... IKKE bruke kraft- eller brun kartong, IKKE krølle arkene, ha RETTE kanter (så her må du fram med skjærebrettet), og bruke fargene knall rosa, knall gult og knall grønt, - og en dæsj med turkis!

Enjoy!

*marion* sa...

Skal si dere gotter dere alså , men tar en utfordring på strak arm eg alså *glis* tror det her blir megakult å spennende *med en tanke is i magen *

Asil sa...

HAHAHAHAHAHA! Det er dette som kalles KARMA!!! :D

Ser ut til at veldig mange av oss er enige om en del kriterier i alle fall! :D Uansett, her er er mine ønsker (og ja, jeg har vært en veldig snill jente i år, så nissen(e) bør høre på meg, fniiiis!):

Torill skal lage en LO uten mønsterark, kun kartong. Og minimum tre ulike kartonger (må ha ulik nyanse altså, ikke bare antall biter liksom :D). Men siden jeg er snill skal du få bruke kraft-kartong. Og nei, stempler er ikke lov. :D

Linn skal ha en rød tittel, og den skal bruke dette bildet - http://1.bp.blogspot.com/-w594yaLlftU/Tnw1hN1TgtI/AAAAAAAAI2w/eMxvDG7rf5A/s640/17.JPG. Må gjerne ha på flere, men det er så nydelig! Og rette kanter - det vil vi ikke se! :D

- Bente skal scrappe en vintage LO om seg selv, og bildet må være i farger!

- Marion skal lage en LO i den enestående Brit-stilen!

- Caroline skal få steampunke en LO med minimum tre bilder (yeah, fargebilder!)

- Vibeke skal bruke fargebilde(r), ikke krølle eller rufse en eneste ting, og kjøre colorblocking! Og brunt er en ikke-farge!

Ble mange stil-utfordringer her, men det får nå bare være! Tror gjennomgangstemaet er fargebilder.. :D

Kos dere, gleder meg til å høre hva dere går for, og ikke minst - se hva dere lager!

Maya sa...

Hurra! Så moro, for oss ;)
Jeg vil gjerne utfordre dere til å fargelegge jeg!
For tenk!!
Ettersom jeg skjønner så er det en stor "frykt" for flere av dere ;)
Og dere kan jo følge denne tutorialen her når dere skal fargelegge ;)
http://scrappehuset.blogspot.com/2011/01/promarkers-for-dummies-med-maya-vinn.html
Klem fra Maya

Blåmeis sa...

Så flott at dere byr på dere selv på denne måten. :) Jeg utfordrer samtlige til å:

1) Lage en LO med tema advent eller jul. Velg selv om LOen skal omhandle; nisse, pakker, pynt, lys, venner, pepperkaker, ønskeliste, mat, familie, drikke eller tradisjoner etc.

2)Dere skal gå på jakt i bloggverdens ukjente univers og la dere inspirere av en blogger dere verken kjenner eller har noe forhold til fra tidligere.