16. desember 2011

Et yndig, lite juletre


Dag 16 i kalenderen vår, og i dag har vi besøk av dyktige Beata Ewa. I bloggen hennes finner du  mange godbiter, bloggen finner du her. Hun skal her vise oss hvordan vi kan lage oss et super søtt og dekorativt juletre. ENJOY! :D

Jeg heter Beata Ewa og bor litt sør for Stavanger sammen med mannen min og de 3 barna våre - herlige scrappeobjekter på 21, 16 og 10 år. Jeg har alltid vært veldig fascinert av form og farger, og har puslet med noe så lenge jeg kan huske. Begynte med kortlaging for litt over 7 år siden og ble “hekta” fra første dag! Jeg lagde mest kort til å begynne med, men “repertoaret” ble utvidet etter hvert, så nå koser jeg meg med LOer, ATCer, albumer, diverse Altered Art prosjekter og mye mer. Kjærligheten til saks og papir ble så sterk etter hvert at det resulterte i jobbskifte for 2 år siden – nå jobber jeg hos "Kort og Godt Hobby" og stortrives der. 

 


Jeg elsker friske, glade farger. Og jeg liker å stæsje masse. Jeg kan trygt si at jeg er en "maksimalist", opptatt av detaljer. Og så liker jeg variasjon i ting jeg lager, prøver meg en del på nye teknikker og stiler. Men jeg må innrømme at jeg er veldig svak for shabby chic og vintage. 


Det var utrolig koselig å bli spurt om å bidra til Jul hos Scrappehuset. Og her kommer mitt juletre. Jeg har lenge tenkt på å lage et juletre som jeg kan ha på hytta – et som passer til interiørstilen jeg har der, som ikke tar skade av frost, og som viser at her bor det en scrappedame. Nå er det endelig ferdig.
Selve treet består av bjørkeris bundet sammen og festet i oasis, som igjen står i en hvit blomsterpotte. Det måler 60 cm, 75 cm sammen med potten. 

Greinene er malt med hvit akrylmaling, Crackle Paint og sølv glitterlim. Jeg har pyntet treet med diverse stjerner – diecuts stjerner i avismønster i 2 størrelser, påført glitterlim og pyntet med diamanter og halvperler, samt diamantstjerner i 2 størrelser. 

Rundt ble det tvinnet noen meter med perlebånd, og under ble det plassert litt dekorasjonsmose. All pynten kommer fra "Kort og Godt". På toppen har jeg festet 2 stjerner kuttet ut med Spellbinders dies, festet lag på lag med 3D-puter og pyntet med diamanter og glitterlim. 

Potten ble også pyntet – med en blonde, vintage motiver (som er transferbilder fra Sagen Vintage) og de samme stjernene som på treet. Jeg fant også ut at når jeg var så godt i gang så kunne jeg like godt dekorere et par kubbelys som matcher. 
 
God Jul alle sammen! 

Hilsen Beata 


TUSEN TAKK for denne flotte artikkelen, Beata. 
Hyggelig at du ville stille opp! :D

♫♫♪♪♫♫♪♪♪

Dagens premie til den stoooore julepakken er disse nusselige stemplene fra Hot off the Press. :) 



Ha en riktig FIN DAG! :D

69 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

ohlalala!! for et fantastisk flott juletre! Det vakreste jeg har sett tror jeg! så lekkert med hvitt og sølv og så genialt å male grenene!

Asil sa...

NYDELIG!!!

Linda sa...

kjempeflott juletre :)

Kristin sa...

Så genial ide og så flott laget! Vakkert altså!

Anne/Scrappefruen sa...

Så lekkert og dekorativt!!

Linda sa...

Rålekkert juletre, virkelig dekorativt! Takk for inspirasjon :)

Arnlaug sa...

Dette var heilt fantastisk nydelig!!

Karin sa...

Fantastisk vakkert!

Sivic sa...

Kjempekoselig juletre!!

Susan sa...

Så utrolig nydelig det ble!!! =)

Anne Gerd sa...

Så flott en julepynt:)

toi9 sa...

Noe så lekkert!!!
Sånn vil jeg også ha ;) Til neste år kanskje......
Dere har jo så mye lekker inspirajon med i julekalenderen, som jeg har lyst til å lage. Men kommer nok i tidsklemma om jeg gjør det, hihi :)....... så det blir vel mye nytt og lekkert til neste år, tenker jeg ;)

Ha en fin dag :)

Eddie sa...

Dette var nydelig! Fantastisk arbeid, og så holdbart!! Kan jo ikke kaste dette over jul!!
Flott stempelplate jeg ikke har sett før! Klem fra Anne-Eddie :)

Tone-Lill sa...

Wow! Kjempe stilig jule tre! Det er så mye fint
å se her i jule kalenderen :)

Liven sa...

Så koselig denne var.

unni's scrappeboble sa...

Ojj, dette var skikkelig flott og dekorativt, masse flott i bloggen hennes også :)))

lillesmor sa...

Denne var utrolig gjennomført stilig! Takk for inspirasjonen!

Linda64 sa...

Kanonflott. For ei som ikke tåler vanlig juletre må jo dette være løsningen... takk for flott inspirasjon til å prøve en ny vri på juletreet.

KinesKlode sa...

Såååå fint juletre!! God adventshelg alle sammen! Klem Kine

enda en scrappedame sa...

Åå, dette var bare nydelig! Flott stjerne i toppen :)

Cathrin sa...

For et flott tre! Ååååå, man skulle bare hatt så mange flere dager igjen før den store dagen, er jo så mye fint jeg har lyst å lage som dere viser her inne.
Ønsker dere en flott adventshelg!

Anne sa...

Wow, for et nydelig tre!
Helt i tråd med dagens interiørstil, så herlig. :)

Sol sa...

Så utrolig Lekkert!!
For en fantastisk ide!! Nyyyydelig pyntet og dekorert! Fikk sååååå lyst til å lage min egen!!
Så gjennomført med måten det er laget på, å flott med lekre lys i tillegg!
Jeg må prøvet å få laget en slik en til neste år!!
Takk for Fantastisk innspirasjon!!

Elin sa...

Så läckert julträd! Snyggt!

Elinor sa...

Åh, stjernen i toppen ær ju helt otroligt vacker!

Knerten sa...

Å, så utrolig flott juletre med nydelig stjerne :-) Dette var en herlig bordvariant !

Stella sa...

Åh så vackert! Det skulle passa hemma hos oss också.
Tack för härlig inspiration!

Hege sa...

Såååå lekkert!
:-)

Bente sa...

Flott og dekorativt var det. God helg alle sammen

maya sa...

det var veldig flott altså:)

ha en flott 16. desember:))

klem maya

Lille`s hule sa...

Nydelig juletre :)
Trekker mitt lodd nr 16 :)
Ha ei flott og kreativ helg :)
Lille

Gro Tollaksen sa...

Kjempe fint :)

Vibeke's trekløver sa...

Å det var eitt fint juletre. Hadde det vært tidlig i desember, skulle jeg også ha prøvd å lage ett sånt. Men tror ikke tiden streker til.
Klem Vibeke

Jeanette sa...

Utrolig herlig tre! Sånn vil jeg og ha! :) ordentlig nydelig!

Turid sa...

Så lekkert!
Takk for inspirerende innlegg i dag:)
Hilsen Turid

Elen sa...

For en artig og flott variant av et juletre:-D

10na sa...

Superflot juletræ mm. Kh 10na

♥ Mys ♥ sa...

Kjempelekkert :D
Har beundret hennes kreasjoner lenge!
- Inger

Bea sa...

Kjempeflott tre!

Fredag, og da sier jeg bare : God Helg

Klem fra Bea

Maria Therese sa...

Nyyydelig juletre ♥

Anita sa...

For et flott juletre! Nydelig med hvitt og sølv.
Ha ei fin helg!

Blåmeis sa...

Annerledes og stilig juletre!

Nina sa...

Takk for mange pyntetips til jul :)

~Isabell~ sa...

er ganske fasinerende å se hva folk kan trylle frem med litt papir. Lekkert=)

Lisbet sa...

Nydelig og moderne pyntetree. stjernen var råfin.
Nydelige stempler dere legger i julegaven også:-)

Regina sa...

What an awesome Christmas decoration! This is simply marvelous!

Regina*

Tone K. sa...

Her var det mye flott - gosh ! :) og hyggelig å lese om deg og bli bedre kjent med deg :)

God jul ! :)

mellem sa...

henger meg på denne også

pia u sa...

Stiligt och juligt !

Monika sa...

Oi, så fint :) Kreativt :)

Ann Kristin sa...

wow, så nydelig tre! Lekkert å male kvistene på den måten! Skal definitivt prøves :) Takk for inspirasjon! Og må bare si at denne julekalenderen er helt super!

Stine sa...

Nyyydelig!!!

sylvia sa...

Gleder meg til jul!!

Aquarell sa...

Kjempefint juletre. :)

Bettina L. sa...

Dette var et nydelig juletre. Fantastisk med de stjernene på og de perlerankene passer perfekt.

Janne-Lise sa...

Dette var utrolig lekkert !!

Tika sa...

Kjempefint juletre :)

Kristine sa...

Utrolig fine ting!!
Kreativt :)

Trollkjerringa sa...

Så stilig. Mamma ville likt en sånn på hytten sin. Kanskje det blir julegaven hennes til neste jul.

Klem Trollkjerringa

Hege sa...

Wow, så lekkert og kreativt.

Wenche sa...

Kjempeflott tre.

Strikkelene sa...

Tusen takk for nok et inspirerende tips :) :)

Camilla sa...

Tusen takk for luke 16 :D

Nydelig juletre!

Kaia ♥ sa...

Lekkert juletre, nydelig pyntet...
Klem fra Kaia

oheidia sa...

Dette var et stilig juletre! Virkelig rustikt og elegant på samme tid!

Ida / Little sa...

oboy for et nydelig tre! virkelig lekkert!! :)

Cecilie sa...

åååååhhhhh,. så fint! har planer om å lage sånnt, men i hjerte hvert år, men det blir jo aldri noe av.. alltid bare med tanken.. :)

Hildegunn sa...

For et vakkert juletre! Flott tips!

synnøve sa...

Nydelig og svært dekorativt. skikkelig flott at det ble malt med hvitt og sølv.