17. desember 2011

Innbydende oppskriftsbok



Ja da har vi alt kommet frem  til den 17 desember, nå er det få dager igjen:)


I dag har vi vært så heldige at vi har fått med oss:


Hun har laget et herlig lite hefte til oss, 
Lekkert utført i julens farger  -  med julens godiser inni:


Meanderbok med julens oppskrifter.


Jeg har lenge tenkt å samle oppskriftene på mine julefavoritter i en liten bok, og da jeg så Ann Kristins forklaring på meanderbok på scrapping.no , fant jeg ut at en slik ville være perfekt til formålet.


I meanderboken blir det 7 lommer, som er perfekt til julens ”7 slag”. 
Jeg laget en til hver oppskrift og limte en hjemmelaget pebbles øverst. 
Pebblesen stikker litt opp fra boken,
 slik at man lett kan se hvilken oppskrift som er hvor. 


Det er flere fordeler med å ha oppskriftene på tags:

1.Man kan bytte ut og lage nye tags hvis man får nye favoritter.

2.Man kan utvide boken og ha to tags i hver lomme (slik at det blir 14 oppskrifter til sammen)

3.Man kan ta frem bare tagen når man skal bake, slik at man slipper å være redd for å grise til selve boken


Jeg brettet boken etter forklaringen i linken over, 
og pyntet sidene enkelt med restepapir, litt stempel og pebbles. 
Julepebblesene er det KristinL som har laget. 
Stempeltrykket på forsiden er fargelagt med copics.

-hege-




Denne var virkelig lekker, Hege!!!
Vi takker og bukker for at du ville hjelpe oss med å lage den flotteste,
kuleste og mest inspirerende julekalenderen :)



Dagens pakke til den  DEN STORE JULEPAKKEN er




Hvis du er er en tilfeldig leser - eller ikke har fått med deg hva dette dreier seg om - så leser du bare her.
Her kan alle være med - og du kan bli med fra nå også, det er ikke for sent :)


Håper du får en koselig lørdag:)

71 kommentarer:

Linda sa...

Åhh, denne boka var kjempestilig, så koselig å finne frem til julebaksten da :)
Lekker!!

Ann Kristin sa...

Den meanderboken er virkelig anvendbar til alt mulig den! Denne var kjempesøt, og for en super ide Hege :)

maya sa...

den var fin da, og så lur, jeg skal jammen begynne på en sånn, med de oppskriftene jeg bruker:))
tusen takk for ideen

ha en super 17. desember, ikke mange dagene igjen nå:))

klem maya

Anne/Scrappefruen sa...

Denne var super-søt!! Og et flott lite gavetips å legge med i en pakke til noen som har alt.

Linda64 sa...

Kjempestilig kokebok. Takk for flott inspirasjon.

Maria Therese sa...

Nydelig fin julebok ♥♥

Tika sa...

For en søt bok, og så smart med lommer slik at du bare trenger å ha fremme det ene kortet når du baker :)

Lisbet sa...

Flott bok til oppskrifter:-)

Asil sa...

Ja, en sånn skulle en hatt! :)

Ann Kristin sa...

Kjempeflott oppskriftsbok!!!



Ann Kristin

enda en scrappedame sa...

Så flott oppskriftsbok, både pen og praktisk :)

Vibeke's trekløver sa...

Kjempestilig. Da er alle juleoppskriftene samlet på en plass.
Klem Vibeke

Liven sa...

Denne var jo bare helt fantastisk!

Cathrin sa...

Kjempefin og for en smart ide. Likte veldig godt det at du kan ta ut en og en tag. Veldig søt engel på forsiden, med hjertekinn og nybakede kaker. :o)

Marianne/skorpionen sa...

Så lekker bok da!! Sånn skulle man hatt 'ønske seg' (hihi...eller lage selv)

♥ Mys ♥ sa...

Ååååhh, denne boka var knallstilig - falt pladask:)
Lekker-lekker!:D
- Inger

Birgitte sa...

Så flott kokebok!Takk for inspirasjon. Kjempeflott med julekalender med nye tips kvar dag. Då må eg innom bloggen å sjekke dagleg!!

Linda sa...

så god ide! Digger de hjemmelagede pebbelsene

Anita sa...

Denne var kjempe fin, skulle nok ha hatt en slik en for julebaksten her hjemme :)

Ønsker dere en flott lørdag!

Anne sa...

Åååw, så utrooolig flott og sjarmerende. :) Love it!

pia u sa...

En jättefin bok till julen

Karin sa...

Helt fantastisk!

toi9 sa...

Denne var praktisk og lekker!!
Likte så godt at de pebblesene stakk opp slik :)
En fin inspirasjon til hvordan jeg kan samle oppskriftene, jeg liker/ bruker å lage!

Ha en strålende lørdag :)

Kristin sa...

SÅ flott denne var Hege, moro å se ulike varianter av meander-boken!

Elen sa...

Kjempefin liten oppskriftsbok:-D

Gro Tollaksen sa...

Nydelig :)

unni's scrappeboble sa...

Wowww denne var lekker, kanskje eg skal lage en slik som bare julekake-oppskriftene er i :))))

Nina sa...

Nydelig bok. Har prøvd meg på en sånn og kom meg så langt at jeg fikk laget selve boken, men ikke så langt at jeg gikk pyntet den. eneste er at jeg synes den var litt liten.

har i allefall fått inspirasjon av innlegget her til å gjøre et nytt forsøk etter jul og lage meg ei oppskrftsbok :)

Bea sa...

Denne var kjempeflott! Likte veldig godt at alle titlene stod på sirklene :o)

Siste lørdag før den store dagen, og da er det alltid litt ekstra som bare må gjøres... men men: God helg alle sammen

Klem fra Bea

Alhana sa...

Å så lekker denne var :-)
Ha en super lørdag alle sammen.

Tonje sa...

Utrolig flott julebok!
Nydelige detaljer!
Klem fra Tonje

Kristine sa...

Så utrolig smart!En sånn må jeg
prøve å lage en gang :) Fin julegave også

Anne Gerd sa...

Kjempeflott julegave til de som har "alt":)

Sol sa...

WOW !!! Har aldri hørt om Meander bok før!! Men Denne var Superlekker!! Å kjekk ikke minst!!
Nydelige farger du hae valgt. Å flott at de samme fagene går igjen på alle oppskriftene. Det ble Veldig gjennomført! Å så syntes jeg pebbles bruken din var GENIAL!!
kjempefin bok!! Kjenner at dette hadde det vært kult å lage. Men kjenner je meg selv rett. Så skal jeg bare nyte synet av boken DIN!!

Gitte sa...

Wow den er så flot denne opskrift bog.

Trollkjerringa sa...

Jeg elsker minialbumer. Lagde akkurat en til ei venninne som skal gifte seg i jula.

Klem Trollkjerringa

Anita sa...

Wow d var ei flott oppskriftsbok. Smart å samle de oppskriftene man bruker på en plass. Takk for at du deler.

Turid sa...

For en lekker oppskriftsbok! - og så lurt å ha oppskriftene på tags!
Takk for tipset!
God lørdag alle sammen!
Hilsen Turid :)

Wenche sa...

Den var griselekker, hege. Super.

Strikkelene sa...

Den var bare herlig!! Nesten så man skulle ønske det var februar så man har laang tid på seg å lage MANGE slike i julegave ;)

Hildegunn sa...

Så stilig bok!!
Fikk også lyst til å lage en sånn - selv om jeg allerede har oppskriftene mine samlet et sted :p

Lille`s hule sa...

Love it!!!
Trekker lodd nr 17.
Ha en flott og kreativ lørdagskveld :)

10na sa...

Fantastisk ide`og super gennemført.
Kh 10na

Elin sa...

Vilken underbar bok. Jag har provat att göra en sådan, men inte på detta sättet. Tack för inspirationen :)

Susan sa...

For en utrolig god idè!

mayskort sa...

kjempe fin oppskriftsbok.

Lena S sa...

Kjempestilig, god ide før neste jul .-)

Eddie sa...

Nydelig oppskriftsbok! Flott arbeid, og en fin gave!!
Klem fra Anne-Eddie :) Dagens kalendergave var attraktiv!!

Hege sa...

Så fin bok! - koselig å ha en slik en!

Sivic sa...

Lurt å bruke bretteboka til oppskrifter, stilig!!
Laget en del av disse brettebøkene for mange år siden, men da ble de dekorert til barn og vennebøker.
Kjempelurt å bruke dem som oppskriftsbøker : )

Knerten sa...

Så flott oppskriftsbok, og så utrolig smart med tag'ene - stilig :-)

Camilla sa...

Så stilig oppskriftsbok.
Tusen takk for luke 17 :D

Arnlaug sa...

Wow, den var flott! Sånn fekk eg lyst te å laga:-)

Tone K. sa...

wow....den var dr..lekker ! :)
Gosh....den falt virkelig i smak hos meg altså..herlige farger og detaljer :)

Takk for inspirasjon :)

Stella sa...

Såå fin! Jag har sett den brettningen förr men då var den igenlimmad, alltså utan lommer; det här var ju ännu bättre! ;D

bentes blogg sa...

En vidunderlig flott lørdag. Førjulskaffe med venniner og nå flott ide til oppskriftsboka mi. Supert. Takk for ideen. En feiende flott helg til dere alle.

KinesKlode sa...

Åj, en sånn en burde jeg laget meg!! Jeg har noen oppskrifter her og noen der... :)
Denne var kjempefin!

Klem Kine

Kaia ♥ sa...

Fantastisk flott oppskriftsbok...
Nydelige ark og nydelig pyntet...
Klem fra Kaia

-Aina- sa...

Denne var kjempe fin♥

oheidia sa...

Denne hadde jeg sansen for! Fikk lyst til å lage en til min niese som har flyttet hjemmefra. Takk for inspirasjonen!

Aquarell sa...

Denne var utrolig søt! :)
Så smart med oppskrifter på tags.

Bætti sa...

Å Dææææ å plystre.. denne var lekker og så kul. TAKK for god ide!!!

Tone-Lill sa...

En fantastisk flott oppskrifts bok. Kjempe flott
gave ide. Tusen takk .
:)

Janne-Lise sa...

Denne ideen må lagres til neste år - utrolig lekker og så lurt å ha oppskriftene på tags :)

takk for ideen.

Ida / Little sa...

fantatsitsk! og flott gave ide!! :))

Cecilie sa...

Utrolig stilig kokebok. Prøvde meg på noe lignende i fjor, men ble til at jeg ikke ga de bort.. tror nok jeg burde ha begynt litt tidligere enn to uker før julaften! he he

Bettina L. sa...

Så smart å bruke meanderbok til juleoppskrifter og så lekkert komponert;)

mellem sa...

takk for at du deler, den var virkelig lekker og til inspirasjon

Jeanette sa...

Utrolig lekker tag-oppskriftsbok. Det var jo en super idé. :) Takk skal dere ha, for flotte tips! Klem Jeanette :)

Hildegunn sa...

Knallflott oppskriftsbok! Supert med tags!
Og en herlig premie dere legger i pakken :)

synnøve sa...

Nydelig, alle tiders flott ide. En god ide til min datter, da får hun sine favoritter i en bok.