20. desember 2011

Julaften - en dag for å minnes

Det nærmer seg med stormskritt den store dagen - som både store og små har ventet på så lenge!
Det er bare 3 luker igjen her i ScrappeHusets JuleKalender 
- for om 4 dager har vi vinneren av Den Stooooore Julegaven klar! 
                                
I dag blir det en søt liten RAK fra de snille jentene i Huset.







Men nå er dere vel spente på hva overskriften betyr?
Det skal vår egen Torill nå fortelle oss mere om;

"Julaften - en dag for å minnes" ??? 
Ja, selvfølgelig...? 
Og så???

Jo altså!
Jeg startet opp og hadde store planer om å lage en slik December Daily - eller DD. 
Ali Edwards er utrolig god på dette - se bare HER på hennes DD dette året. 
Og for ikke å glemme Celine Navarro, som i dag 3 i vår JuleKalender skrev om sin DD! 
Ta en titt HER .

Jeg fikk laget selve boken, men ikke skjønte jeg hvor de dagene i desember tok veien? 
Iallefall klarte jeg ikke å henge med i mitt ambisiøse prosjekt.
Ikke en eneste dag klarte jeg å scrappe sammen....

Altså ble dette prosjektet -  hvor man dokumenterer dagene i desember - et IKKE-prosjekt.
Men jeg likte jo sidene og tanken så godt!!!!

DA bestemte jeg meg for å lage om denne DD-en til å bli en bok hvor jeg bare dokumenterte 

JULAFTEN. 

En dag i desember måtte jeg jo klare å få til!

- og det stemmer. 
Det har jeg klart!!!



 Her er noen eksempler på sidene ferdig pynta:






Sidene er brettet doble - med plass for bilder inni, og forside for årstall og pynt. 

- og slik er en av sidene pyntet inni.



Sidene måler 23x15 cm, og brettes ved 10,5 cm. 

Da blir det plass igjen for å binde de sammen - jeg har brukt Bind It All på min.

Dette er årets side, klar til dekorering!


Hvor mange sider du lager, er jo helt opp til deg selv. 
i min er det 25 sider. 


Kanskje dette kan være en idé for deg også, om du synes desemberdagene går litt fort!

Og her er siden ferdig pyntet


- nå er det bare å vente på årets julebilder av familien og juletreet!





Ha en super adventstid videre!


- og kos dere med de siste lukene her i vår JuleKalender også!!

68 kommentarer:

Linda sa...

Det var jo en kjempekjekk ide! Boken din er kjempefin :)

Strikkelene sa...

Kjempeflott - skulle ønske jeg prioriterer å lage et slikt. Nyttårsforsett kanskje?? :)

Linda sa...

Noe så stilig!! Knallfin bok, tror jeg må bli flinkere til slike prosjekt jeg også... Takk for inspirasjon og nyt de siste dagene før julefreden senker seg :)

toi9 sa...

Må si meg enig, at desemberdagene går for..... Og de ambisjonene dine, kjenner jeg meg veldig godt igjen i ;=D
Ble veldig fin bok!! og en kjempeide å samle flere julaftner i den :)

Ha en heildundrende tirsdag :)

Cecilie sa...

Oi, så utrolig fin!!! sånn må jeg prøve meg på en dag.... :)

Anne/Scrappefruen sa...

Lekkert, og kult å bruke fyllepennene som tall!!
Og hvem har vel ikke satt seg for höye forventinger til hva man skal klare i förjulstiden? Resultatet ble nydelig!

Kristin sa...

Så lekkert dette var og det er så moro å følge julekalenderen deres! Storkoser meg med det dere legger ut!

Nina sa...

utrolig flott. er ikke flink til å scrappe selv.

Tonje sa...

Kjempeflott bok! Ikke bestandig ting går som planlagt, så det er lurt med en plan B :-) Klem fra Tonje

Karin sa...

En sånn fikk jeg også lyst til å prøve meg på :-D Flott bok!

Anne Gerd sa...

Kjempeflott bok - men det får bli til neste år...kanskje;)

Hege sa...

Jeg har også mange ganger tenkt å dokumentere hele desember, men som du sier, så flyr dagene. God ide å lage julaften-bok. Julebilder er jo så vanskeligere å scrappe, så kanskje jeg skulle prøve på å dokumentere på denne måten neste gang??

enda en scrappedame sa...

Så flott bok! Nydelig pyntet. Denne blir morsom å ta frem år etter år.

Maria Therese sa...

Så koselige bok sider ♥

lillesmor sa...

Jeg elsker slike prosjekter- og de er alltid favoritten når jeg titter i det jeg lager.. Problemet er jo bare å følge opp som du selv sier... Men en dag i året må en jo klare;-) Artig prosjekt. Kanskje jeg prøver meg - til neste år.

Eddie sa...

Kjempeflott!! Her er det mye å gripe fatt i! Skal forsøke meg på mye av det dere har hatt i julekalenderen deres! Flott gave i dag og! Klem fra Anne-Eddie :)

Arnlaug sa...

Den blei kjempe fin! Har veldig lyst til å laga noko lignande. Til neste år kanskje;-)

Linda64 sa...

Koselig minne fra julaften...

Marianne/skorpionen sa...

Utrolig koselig bok :)
Og man skal ikke pålegge seg mer jobb enn det man har lyst til å ha!
Senke kravene når man ser at det ikke går - lurt!
Ha en herlig dag!

Anne sa...

For en nyydelig og flott bok, herlig sted å dokumentere dagen, og et flott minne til senere. :)

Elen sa...

For en herlig bok! Den satte igang tankeprosessen hos meg for å lage noe lignende. Utrolig koselig å ha en bok med bilder fra hver julaften de årene jeg om samboeren min har hatt sammen! Spesielt nå som vi nærmer oss sønnen min sin første jul:-D

Tika sa...

Kjempeflott bok selv om ikke alle dagene i desember er med. Det viktige er å legge lista så lavt at en greier å gjennomføre prosjektet, så her er jeg enda på tanken om at en slik bok kunne være kjekt ;)

Anita sa...

Flott bok!

En slik en burde lages her i huset og!

Stella sa...

Fantastiskt fin idé! Jag känner samma sak; man ser så många fina DD´s och tänker att "en så´n ska jag göra"... Som sagt; vart tar december-dagarna vägen? ;)
Tack för inspirationen!

Elinor sa...

Veldig fin bok =)

KinesKlode sa...

Lurt!
Jeg satt akkurat og tittet i "sansen min" for å se hvor dagene har blitt av... Jeg ser heldigvis at det stort sett bare er hyggelige ting sammen med barna og familien alle dagene har blitt brukt til.. MEn likevel skremmende at tiden skal gå så fort!!

Klem Kine

Julia sa...

Utrolig flott bok! Desemberdagene går alt for fort, helt enig! Nå får resten bare være her hjemme, dagene skal nytes :-)

mayskort sa...

kjempe fin bok.

Bente sa...

Denne pakken vil jeg gjerne ha. God jul til alle sammen. Super ide med desemberboka.

cecilie sa...

Nydelig =)

Liven sa...

Flott!

Bea sa...

Så flott, skule ønske jeg hdde hatt tid til å lage en også... men ikke i år. Leker heller litt med tanken på å lage en kalender for hver mnd i 2012, og innser at da må jeg snart sette i gang.... I romjula kanskje...?

Klem fra Bea

Knerten sa...

Høres ut som et ambisiøst prosjekt, all ære til den som klarer å gjennomføre DD i desember !!

maya sa...

rå flott bok:)
Gleder meg til julaften jeg:))

ha en flott 20 desember:)

klem maya

Wenche sa...

Herlig flott bok.

Cathrine sa...

Flott bok du har kommet med...:o)

En liten ide for 2012 her i huset... ;o)

Monika sa...

Hehe, kjenner meg igjen i dette ... dagene er plutselig over og ingen ting er notert. Kjøpte meg nemlig en juleminnebok for noen år siden, men der står det fryktelig lite du, og når jeg ikke en gang klarer å skrive en liten linje så hadde jeg iallefall ikke klart å scrappe hver dag ... hehe!
Men helt klart en kjempeide :)

Jeanette sa...

ER så mange ting man bare har lyst å få til å gjøre, og som aldri rekker, og i desember går dagene så himla fort.... en super idé er det iallefall. Koselig å dokumentere hver dag, eller noen i desember. Men det får vel bli desember 2012, for min del...

Hildegunn sa...

Så utrolig flott, Torill!
Kjekt å dokumentere litt av det som skjer på julaften også :)

Kristine sa...

Stilig bok!! Nydelig pynting :)

Gro Tollaksen sa...

Kjempe fin bok :)

~Isabell~ sa...

Griselekker

Turid sa...

Knallfin bok med mange herlige detaljer og pynt!
Super idè!
Hilsen Turid :)

10na sa...

Så fin bog. Kh 10na

Lisbet sa...

Flott bok og så flott pyntet:-)

Sol sa...

Ble jo kjempefint jo.. Gjør jo ingenting at du ikke har blider fra hver eneste dag.. Å det må jo være love til å legge til et par ekstra sider hvert år.. Om man skulle få tid.. Det er jo bare pluss!..
Kjempestilig med gjerde i brun kartong..
Å Nyyydelig med 2011 med penne spisser!! :o)
og nydelige snøkrystaller i bakgrunnen
Flink er du!!

Lille`s hule sa...

Kuuuuuult :)
Trekker mitt lodd nr 20.
Ha en fortsatt fin og kreativ uke :)
Lille

Hege sa...

Stilig!!! Kanskje jeg skal prøve meg på en sånn bok, - med julekvelds-bilder fra og med 2011....

:-)

Lena sa...

Kjempeflott bok .-)

Elin sa...

Vilket härligt projekt! Den julaftonen kommer ni att minnas länge :)

Tone K. sa...

wow....den var dr..lekker :)
Og for en flott ide. Jeg har en bok hvor jeg kan skrive EN linje om hver dag i desember...og klarer ikke DET en gang ...dåne....så dette var en super idè :)
Tusen takk....dette skal jeg virkelig ta med meg :)

God Jul :)

Vibeke's trekløver sa...

Kjempflott bok. Bare til å lime inn bilder fra julen. Slike minner er kjekke å ha.
Klem Vibeke

♥ Mys ♥ sa...

Åååh, så utrolig fin!
Takk for super inspirasjon.
Nyt dagene alle sammen!:D
*Klem fra Inger*

Blåmeis sa...

Jeg digger disse bøkene!

Sivic sa...

Kjempefin!!

Cathrin sa...

Kjempeflott! Huff, bare 4 dager igjen til den store dagen, jeg henger virkelig ikke med i svingene her... Men jul blir det vel uansett. :o)

Anita sa...

Kjempefin bok :) og snart er det jul :))

Aquarell sa...

Kjempeflott bok! Og så smart å dokumentere julaften! :)

unni's scrappeboble sa...

Skikkelig flott ide da, kjempefiiiiiin :)

unni's scrappeboble sa...

Må bare berømme kor flinke dere er å lage til noe nytt for hver dag, skikkelig spennende å sjekke :)))

Tone-Lill sa...

Super flott bok! Masse herlige detaljer og en fin måte
å sammme jule minner
Ha en fin Jul:)

Bettina L. sa...

For en spennende ide. Kanskje jeg kan lage en julebok hvor jeg dokumenterer julaftener i eller en annen dag??? Uansett noe å tenke på;)

Ann Kristin sa...

Kjempeflott bok .-)

Ann Kristin

Kaia ♥ sa...

Lekker-
Klem fra Kaia

Janne-Lise sa...

En kjempeidè dette - en skulle vært flinkere til å lage slike dokumentasjoner - syns det var genialt å "koke" det ned til en dag også jeg :)
Nydelig var iallefall boken uansett.

klem Janne-Lise

synnøve sa...

Nydelig prosjekt, kjenner meg igjen i dette ja, sååå mange planer for ting som skal gjøres og så smuldrer stadig flere ideer bort i juleforberedelser. Så lurt at det bare ble en dag da.Stilig bruk av pennesplitter som 1-tall.

Susan sa...

Kjempefin! =)

Camilla sa...

Nei, det ligger nok flere IKKE prosjekt rundt omkring ;)
Likte resultatet!
Tusen takk for luke 20 :D