14. desember 2011

"Julestjerne kom til meg!"


Det er 14.desember og bare 10 dager igjen til jul!!!

Og vi er over halvveis i JuleKalenderen vår! 
Dette er så gøy! 

Vi har fått så fantastiske tilbakemeldinger fra dere, og det er så kjekt at dere også er så fornøyde!!

Fornøyd regner vi med at vinneren av den Stooooore JulePakken blir også!
Nå er det jammen mye lekkert i den pakken!!!!

I dag putter vi oppi 2 stempler til fra









Og nå over til litt inspirasjon!
Vi har fått med oss vår alles kjære Gudrun Loennecken i dag!

Hun er en travel firebarnsmor fra Oslo. Eier og designer for 3ndypapir. Gudrun designer alle kolleksjonene for 3ndypapir. Gudrun er også kvalitets-sikrer, og passer på trykkeprosessen slik at det er 100% kvalitet i alle ledd. Pakker, bærer, sender og gjør alt som skal gjøres i et lite firma. Det er Gudrun du kontakter om du vil kjøpe inn 3ndypapir til din butikk, vil du ha demoer, kurs etc. Gudrun har vært aktiv i scrappe-verdenen i mange år. Startet med paper-piecing, mor til stempel-firmaet Gunns Papirmølle. Designer for 3ndypapir, Cosmo cricket og My Little Shoebox.Tidligere designteammedlem på Papirgleder.no, fotograf og holder mange kurs innen scrapbooking, kortlagning og fotografering. Gudrun har skrevet en rekke artikler for Ett Trykk og Vi scrapper. Du kan lese mer om Gudrun og se hva hun lager på hennes blogg


Julestjerne-kort av Gudrun Loennecken

I år har jeg kost meg med noe som kalles teabag folding.
Dette er en slags underart av origami.
Man bretter små papirbiter, firkantede eller runde, og setter dem sammen til vakre former.
Dette julestjernekortet er satt sammen av 8 blader.
Jeg har brettet 8 røde- og 8 bokside-sirkler-

Brettingen er ganske så enkel bare man kommer inn i det.

Brett sirkelen i to, og i to igjen, slik at du har markert midten.


Brett så to små hjørner fra midtstreken opp til streken tvers over.
Snu sirkelen.


Brett hjørnene helt inn til midtstreken.


Gjenta på alle sirklene.

Når alle bladene er ferdige stikker du den røde sirkelen inni bokside-sirkelen.
Lim dem sammen.



Når alle er festet sammen finner du fram en liten papirbit som alle bladene skal festes til. Fest en og en tett inntil hverandre, til de tilslutt danner en rund blomsterfasong.


Mine sirkler målte 1,5 inch, men du kan lage dem i akkurat den størrelsen du selv ønsker.

Min julestjerne ble ett kort, men blomstene kan også brukes som juleornamenter eller annen pynt.

God førjulstid!

Hilsen
Gudrun

69 kommentarer:

Gitte sa...

Super flot julestjerne.

Wenche sa...

Nydelig. slike MÅ jeg bare prøve meg på.

Kristin sa...

Fy søren, så lekkert og genialt dette var! Takk for flott inspirasjon!

Elen sa...

For en søt julestjerne:-D

Linda64 sa...

Wow.. stilig bretting. Jeg liker veldig godt irish folding, men dette har jeg ikke prøvd på.. Tusen takk for en flott ide.

unni's scrappeboble sa...

Skikkelig lekker da, dette må testes. Er like spennende hver dag å titte innom her :))

Linda sa...

Så utrolig lekker! Takk for inspirasjon :)
Flinke er dere jenter til å fylle desemberdagene med mange gode tips og inspirasjon! Må innom hver dag og ta en titt, samme hvor travel førjulstiden kan være ;)

10na sa...

Super sød juleblomst. Kh 10na

Anne Gerd sa...

Så flott en blomst. Kjempeflott julekalender:o)

Bente sa...

Super flott blomster. Skal jammen prøve. Ha en kjempeflott dag!

enda en scrappedame sa...

Oj, for en flott blomst! Og ikke så det altfor vanskelig ut heller ;)

Tonje sa...

Wow, kjempeflotte blomster! Dette må jeg huske på til neste prosjekt :) Klem fra Tonje

Eddie sa...

Denne var fiin!!
Tenk at så enkle ting kan bli så vakkert! Takk for inspirasjon fra en svært kretiv jente!!
Klem fra Anne-Eddie :)

Susan sa...

Den ble bare helt utrolig nydelig!!! Dette må prøves! =)

Maria Therese sa...

Tøff blomster ♥♥

Asil sa...

Så fin den ble! Hvordan finner man på sånne oppskrifter, har nok med å brette rette kanter jeg, hahaha!

Vibeke's trekløver sa...

Kjempeflott blomst. Og julestjerne. Takk for inspirasjonen.
Klem Vibeke

toi9 sa...

Så fin!!!
Takk for inspirasjon :)
Må prøves!

Turid sa...

For noen fantastiske prosjekter denne damen tryller frem!
Herlig inspirasjon på en onsdag.

Hilsen Turid :)

Liven sa...

Denne var kjempflott. Flott både å hene opp og bruke som pynt på kort eller annet.

maya sa...

så flott, dette må jeg prøve:)
tusen takk for ideen:))

ha en stålende 14. desember

klem maya

Arnlaug sa...

Oi, så nydelig! Utrulig kva me faktisk kan laga av papir:-)

Tika sa...

Kjempeflott julestjerne. Det spørs om det ikke blir noen slike her i år ;)

oheidia sa...

Veldig vakker blomst! Denne kan jo bli fin på et kort eller en lo også - spørs jo hvor stor man lager den.
Takk for inspirasjonen:)

Hege sa...

Lekkert! Takk for inspirasjonen, Gudrun!

Strikkelene sa...

Denne var fin! Må sjekke bloggen hennes :) :) Tusen takk for nok et tips :)

Sol sa...

Nå har jeg lært dette også. Har aldri skjønt hva det med teabag folding var for noe... -Dette er jo noe helt annet enn hva jeg trodde det var.. :o) (må le litt av meg selv..) Dette ble jo nydelig... Å effekten med å legge to forskjellige utenpå hverandre.. er jo Enorm..

Nyyyydelig!... rett og slett! :o)

Gro Tollaksen sa...

Kjempe fin jule blomst:)

Karin sa...

Den ble flott!

♥ Mys ♥ sa...

Så søt en julestjerne:D
- Inger

Hege-Annie Simonsen sa...

Lekker julestjerne brettet i papir! :)

Marianne/skorpionen sa...

oi!! Denne var jo helt fantastisk!! Og masse "pitle-arbeid" 'lol'

pia u sa...

Hmmm jag ska vika o vika... den var super söt!

Ann Kristin sa...

Super flot julestjerne.Takk for inspirasjon :)

Ann Kristin

Ann Kristin sa...

Hellandussen så lekker! Denne må jeg prøve å lage, så jo ut som noe jeg kunne greie og :) Takk for inspirasjon!

Stella sa...

Jag fick göra något liknande på en kurs för något år sedan. Men den här var fantastisk! Den ska jag göra ikväll! :)

~Isabell~ sa...

Oi for en vakker sak<3

Bea sa...

Nydelig julestjerne!

Takk for inspirasjonen :o)

Klem fra Bea

Lena S sa...

Kjempeflott! dette må prøves, takk for inspirasjon :-)

Lille`s hule sa...

Supersøt, må prøves :)
Trekker lodd nr 14 :)
Ha en flott og kreativ uke.
Lille

Anit@ sa...

WOW!

Denne må jeg bare prøve meg på i kveld.

virkelig flott!

Sivic sa...

Så flott den ble!!

Bettina L. sa...

Å for en nydelig julestjerne. Den kan jo brukes til så mangt og lages i mange ulike str. Supert tips. Tusen takk:)

Anne sa...

For en kjempenydelig stjerne. :)
Så flott tutorial.

Camilla sa...

Så flott julestjerne!
Tusen takk for luke 14 :D

berta sa...

Tusen takk for mye inspirasjon til julen......får en herlig julestemning av å sitte på hobbyrommet.

Lisbet sa...

Noe så nydelig. Må garantert prøves!

sylvia sa...

Flotte blomster!!

Knerten sa...

Er så imponert over slike kreative mennesker som Gudrun, hvor tar hun det fra ?? Dette er jo så vakkert, og når vi ser tut'en, så er det heller ikke så vanskelig :-)
Takk for at dere deler !

Kristine sa...

Nydelig!! Ser jo skikkelig avansert ut! Men det virker som det ikke er så vanskelig når man først kommer inn i det :)

Linda sa...

så flott den ble, men det må jammen være mye dill å lage den :)

Nina sa...

Tøff julestjerne, aldri sett sånn bretting før. lure rpå om jeg ikke må prøve å lage en :)

Anita sa...

Wow - for en flott julestjerne! Tror jeg må prøve med på den :))

Cathrin sa...

Oida, denne var kjempestilig. Tror nok jeg må prøve meg på en slik også. Med så mye flott inspirasjon som jeg har fått iløpet av julekalenderen deres må jeg antakeligvis starte på julekortene til neste år allerede i januar. ;o)

cecilie sa...

Stilig!! =D

Stine sa...

Denne var lekker! takk for tips :-)

Anne/Scrappefruen sa...

Så lekre disse blomstene ble!!

Janne-Lise sa...

Så mye spennende som skjer her inne - denne var aldeles lekker :)

Aquarell sa...

Å denne var skikkelig flott! Og superenkel å lage! :)

Kaia ♥ sa...

Den var kjempelekker...

Klem fra Kaia

Jeanette sa...

Denne er skikkelig fin, og jeg har vært på kurs hos Gudrun og laget denne, og hun er så kreativ og inspirerende! :)

Tone K. sa...

Utrolig flott julestjerne !! :)

Ønsker deg en riktig God Jul Gudrun.

klem

Tone-Lill sa...

Tea bag folding er gøy.HER I England brukes det til all slags "paper art" Det finnes egne bøker bare med tea bag folding. Det fleste "tea bags" er firkantet og de gir utallige muligheter. HER ER EN WEB ADRESSE DER DU KAN FINNE MER.
http://www.cardinspirations.co.uk/demo/teabag_2.htm
Ha en fin før juls tid :)

mellem sa...

Lekker blomst, takk for at du deler

Trollkjerringa sa...

Så flott den var. En ekte julestjerne dette.

Klem

Hege sa...

Denne bretteteknikken må jeg teste ut. Nydelig!!

Ida / Little sa...

Smekkert som alltid av Gudrun! :))

Cecilie sa...

WOOOOW!!!! denne var jo bare nyyyyydelig! den skal absolutt prøves ut!

synnøve sa...

Artig bretteteknikk. Alltid like kjekt å følge med Gudrun.