3. desember 2011

Kul juledagbok

Vi er så heldige å ha med oss franske Céline Navarro. Hun skal vise oss hvordan vi kan lage en kul juledagbok. I bloggen hennes finner du MASSE freshe og stilige kreasjoner. :D



I'm Céline Navarro, a 30-year-old full time artist, blogger and CEO of {entreARTistes}magazine, a quaterly publication.

My blog, The Green Frog Studio blog, is about all the things that I love and like to share : scrapbooking, photography, travels, DIY, and all the little details that can make the life of an entrepreneur easier and funnier.
I'm the author of a Scrapbooking publication called Scrapbooking : Inspiration & Technique.

I've been lucky to work as a full time design in the Scrapbooking industry for over 5 years now, travelling all year long accross France, Europe and the world.

Jeg heter Céline Navarro,og er en 30 år gammel heltids kunstner, blogger og redaktør i {entreARTistes} magazine, en kvartalsvis publikasjon.
Bloggen min, The Green
Frog Studio blog, er om alle de tingene som jeg elsker og liker å dele: scrapbooking, fotografering, reiser, DIY, og alle de små detaljene som kan gjøre livet til en entreprenør enklere og morsommere.
Jeg er
forfatter av en Scrapbooking publikasjon kalt Scrapbooking: Inspirasjon og teknikk.
Jeg har vært
heldig å jobbe som en fulltids designer i Scrapbooking bransjen i over 5 år nå, jeg reiser hele året over hele Frankrike, Europa og verden.

Hello everyone!
Follow me in creating your own Christmas/December Daily journal!
As I plan on committing to this project, I have to keep it very simple: For my cover, for example, I simply stamped a few snowflakes stamps by Kesiart on the chipboard cover, then embossed them with either clear or white embossing powder. Once done, I sprayed a layer of Mr Huey Shine spray ink, to give this sparkly but very nice effect. I added my title and that was pretty much it.

Hei alle sammen!
Gjør som meg og lag din egen jule/desember dagbok!
Da jeg planla dette prosjektet bestemte jeg meg for å gjøre det enkelt. Se på fremsiden min, for eksempel, jeg bare stemplet noen snøflak av Kesiart sponplatercoveret, deretter embosset jeg dem med enten klart eller hvitt embossing pulver. Når dette var gjort, sprayet jeg et lag med Mr Huey Shine spray ink, for å gi en veldig fin effekt. Jeg satte på tittelen og det var egentlig det jeg gjorde.


As for the inside, most of pages are 6,5x8 inches : I purchased the Christmas kit via Studio Calico and the album was provided with its page protectors.
I like this format as it will help me to go fast. Don't commit to a 12x12 Christmas album, especially if you plan on creating on a daily basis : it'll be too long and you'll give up after a week or two, especially if you're very busy during this time of the year!

innsiden er de fleste av sidene 6,5 x 8 tommer: Jeg kjøpte et julekit via Studio Calico og fikk albumet og plastlommene med på kjøpet. Jeg liker dette formatet fordi det hjelper meg med å jobbe raskt. Ikke forplikt deg til en 12 x12 album, spesielt ikke hvis du har tenkt på å lage på enside på daglig basis: den blir for lang og du vil gi opp etter en uke eller to, spesielt hvis du er veldig opptatt i løpet av denne tiden av året!


I pre-made, in a very simple way, all of my pages : I purchased Ali Edwards' template and plan on adding photos and such. BUT the fun is that, it's not going to be JUST glueing photos afterwards : I'll get to play with a nice bunch of products I set aside just for this project, experiment with colors (I chose very traditional christmas colors as you can see!).

Jeg har på en meget enkel måte forhåndslaget alle sidene mine: Jeg har kjøpt Ali Edwards' mal og planlegger å legge til bilder og slikt. MEN det morsomme er at det ikke kommer til å være bare liming av bilder etterpå: Jeg fårleke meg med en fin haug med produkter jeg spart nettopp til dette prosjektet og eksperimentere med farger Jeg  har valgt veldig tradisjonelle julefarger som du kan se!).


For my overlays page, I added papers and
masking to the left side of each page, sewed and punched with a crop-a-dile: this will give depth and texture to my album.
I truely encourage you to visit Ali Edwards December Daily blog posts, Studio Calico online community (as we post all of our on-going work there) and my blog to see the development of this project, day by day :)

På sidene hvor jeg har brukt overlays, la jeg papirer og maskering til venstre side på hver side, sydd og punchet med en crop-a-dile: Dette vil gi dybde og tekstur til albumet mitt.
Jeg
oppfordrer deg virkelig til å besøke Ali Edwards desember Daily blogginnlegg, Studio Calico nettsamfunn (hvor vi poster alle våre pågående arbeider) og bloggen min for å se utviklingen av dette prosjektet, dag etter dag:)



And please, feel free to show me what YOU created for your Christmas journal!
Og vær så snill , vise meg gjerne hva du har laget til din Juledagbok!


Céline

Thank you so much for this great article, Céline! :)

****
Dagens premie til den stoooore julepakken er denne tøffe RAK'en fra oss jentene i Huset. :) 


Lyst til å vinne denne og MASSE mer, men ikke vet hvordan? Ta en titt her. :)

Ha en riktig FIN DAG! :D



69 kommentarer:

Linda sa...

Så mye lekkert å se i bloggen! Takk for titten og insprasjon :)

Asil sa...

En sånn skulle en ha laget altså - så lekker!!!

~Isabell~ sa...

Utrolig tøff. Digger stilen hennes

Vibeke's trekløver sa...

Sikkelig tøft. Mye fint på bloggen hennes.
Klem Vibeke

RitaK sa...

God idè! Spennende å se hva dere putter i gaveesken dag for dag :-)

Tone-Lill sa...

Mye flott å se å på bloggen. Mange nye ideer og et flott julegave tips for til neste år.
:)

Janne-Lise sa...

Så mye flott å se :) Og så mange ideer en får. Litt sent for noen av de i år, men jeg lagrer ideer og inspirasjon til neste år :)

Lisbet sa...

Nydelig dagbok hun har laget. Var masse flott i bloggen hennes så den må studeres mer.

Cathrin sa...

For en flott dagbok og ikke minst god ide. Falt helt for di søte små tråsnellene her jeg. :o)
Ha en flott lørdag!

Anne sa...

Så inspirerende, og for en utroolig lekker dagbok hun hadde laget da!

Jeanette sa...

Så utrolig nydelig dagbok. Mye arbeid, men sikkert veldig fint å ha en slik dagbok i etterkant. Kanskje man kan få til noe slikt neste år, har jo et helt år til å gjøre det klart... Takk for flott inspirasjon, jenter! :)

maya sa...

ååå der var det mye flott, må titte mer i den bloggen:)

ha en flott 3. desember

klem maya

Nina sa...

MYE lekkert å se her,, lagret link til bloggen og skal se mer på den senere

Karin sa...

Denne journalen var utroig flott! Håper på litt bedre tid før jul neste år, uten ekasmen og opp pussing av kjøkken, så jeg kanskje får tid til å lage en sånn :-D

KinesKlode sa...

Stilig! :) Og flott RAK i godteposen! :) klem Kine

unni's scrappeboble sa...

WOW, masssssse lekkkkkkkert :))))

Bea sa...

Kjempeflott. Alltid gøy å se hvor mye som faktisk kan lages av papir og kartong.

Ha en flott lørdag alle sammen, her skal det bakes til jul idag :o)

Klem fra Bea

Hege sa...

Stilig!!!

:-)

Linda64 sa...

Herlig inspirasjon og ser at dette er en populær aktivitet i disse juletider.... Har ikke planer selv om å lage en album som denne i år, men hvem vet kanskje til neste år..

Turid sa...

Mye inspirasjon å ta med seg! Herrrlig :)
Turid

Cathrine sa...

Lærer alltid noe nytt...
Likte dagboken:o)
Lekker RAK også:oD

Tone K. sa...

wow....så flott !! ....både bok og rak :o)
Jeg startet med en stoooor julebok for noen år siden....også skle det ut :o(
Kanskje jeg burde prøve igjen....

Tika sa...

Åååh, den var både smart og fin! Tror nesten jeg må lage en slik til neste jul, for nå løper dagene fra meg her. Jeg kan jo begynne alt i oktober med noen av forberedelsene...

WencheP sa...

Så kreativt og flott!

Gro Tollaksen sa...

Kjempe mye bra :) kjekt med nye ider

Strikkelene sa...

WOW - fantastisk mye flott i bloggen hennes, og strålende artikkel. Skulle vært 6 mnd til jul, MINST. Men med alle ideene jeg får, har jeg neste års prosjekter på plass ;)

♥ Kaia ♥ sa...

Sååå stilig...

Klem fra Kaia

Liven sa...

Så flott denne var!

Wenche sa...

Virkelig et flott prosjekt. Takk for at dere deler.

Anita sa...

Flott artikkel og masse fint i bloggen. Takk for tips!

Arnlaug sa...

Wow! Så flott den var!

Maria Therese sa...

Nydelig fin journal!!

Eddie sa...

Kjempelurt prosjekt! Men nå er det liksom litt seint å starte med det, men kanskje til neste år! Der var mange gode ideer !!
Klem fra Anne :)

Anit@ sa...

Tusen takk for masse flotte ideèr :)

Dette likte jeg veldig godt!

Ha en fin lørdagskveld :)
Tenk. akkurat 3 uker til juleaften!

Stella sa...

Jag har tittat på så´na där December Daily´s i ett par år nu; det måste nog bli ett så´nt i år - eller nästa ;)

Trollkjerringa sa...

Nå sitter jeg å nesten rister av abstinenser! Jeg er 20 mil unna scrappesakene mine, og jeg ville VELDIG gjerne laget en slik dagbok! Jeg er glad for at jeg har litt å se frem til, med noen dager ved scrappesakene mine! Glede glede glede seg! :D

Tusen takk for så koselig kalender. Slikt er moro!

Klem Trollkjerringa! :)

mayskort sa...

så flott med juledagbok.

Tonje sa...

Super inspirasjon!
Ha en fortsatt fin helg :-)

oheidia sa...

Hærlig artikkel og nydelig journaling bok hun viste frem. Har hvert år planer om å lage en selv, men men....

Marianne/skorpionen sa...

Herlig bok og artikkel!!

Stine sa...

Herlig inspirasjon!!!

Susan sa...

Må bare si att jeg er veldig imponert over artiklene i denne julekalenderen! Dere holder ett høyt nivå!

Tusen takk for nok en informativ og inspirerende artikkel!! =)

Bettina L. sa...

Virkelig flott tips, må e om jeg ikke får tid en dag til å sette meg ned med sånt;) Flott artikkel;)

Alhana sa...

Flott Journal :)

Takk for inspirasjon.

Camilla sa...

KJempe lekre tips i dag og. Må nok lage min egen!
Takk for luke 3!

Synne_:) sa...

Fargerik og herlig spennende juledagbok iler inn på bloggen hennes for å titter etter ennå mer inspirasjon !! Ha en nydelig lørdagskveld alle sammen :D

10na sa...

LOVE the journal. KH 10na

Lille`s hule sa...

Lekkert :)
Trekker mitt 3 lodd :)
Ha en fortsatt fin og kreativ adventstund :)
Lille

toi9 sa...

Er vel noe sent ute med denne, men men....
Den nye har ikke dukka opp.... Kikka innom bloggen hennes, og jammen meg fikk jeg ikke en fin julegave idè til en minialbum. Kjempe!!!
Tusen takk for en spennende julekalender damer !!=D
Klem :)

Knerten sa...

Så flott :-) Alltid spennende å 'hilse' på nye kreative mennesker som holder på m denne hobbyen :-)

Monika sa...

Har kommet godt inn i den 4. desember nå, men må bare få si at denne boka var kjempefin :)

Kristine sa...

Utrolig fin bok, godt tips!! :)

Kristin sa...

Denne var virkelig kreativ og flott altså!

Vibekke sa...

Ups... dagene går for fort for meg... men det er kansje lov å gi en "dagen derpå" kommentar også?
Veldig fin bok, har sååå lyst å gjennomføre noe slikt en gang, for en dokumentasjon på desember det ville blitt... men ikke i år, kanskje til neste år ;)

Linda sa...

for en fantastisk liten bok, må djekke ut den bloggen ja :)

Ida / Little sa...

Oj, dette var stilig! :)

enda en scrappedame sa...

Juledagbok - det var en kjempeflott ide! Takk for inspirasjon :)

Sol sa...

For ei Kreativ Dame!!... Utrolig innspirerende!.. Til og med kreativt navn på bloggen.. Jeg blir direkte misunnelig!! :o)

ruffa sa...

En fantastisk scrapper som lager de kuuuleste ting - håper virkelig jeg får litt tid til overs for å få laget en sånn bok - jeg bare elsker sånne små bøker :)

adelina revision sa...

jag älskar celinés stil den är stilren och cool

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Er helt utrolig hva noen får til Lekkert

Julia sa...

Kjempeflott! Likte spesielt godt framsiden, den tror jeg blir inspirasjonen til julealbumet jeg holder på å lage :-)

GryA sa...

Tenk å fått laget en sånn da..drømmer!

Fin artikkel!

Silje sa...

For en stilig og glad bok! Takk for inspirasjon :)

Sivic sa...

Flott juledagbok!

♥ Mys ♥ sa...

Guri så lekker :D
Takk for inspirasjon!
- Inger

Anne/Scrappefruen sa...

Så STILIG!!

Hege sa...

Flott juledagbok! Alltid gøy å dokumentere julen/advent, og ekstra gøy med en så flott journal.

Elin sa...

Super! Really great project! Love the candle aswell :)