11. desember 2011

Morsom bruk av BeesWax



Unni Rinde
Vi har spurt Unni Rinde om ikkje ho kunne dele et alter prosjekt eller kort med oss
og ho har gjort begge deler!!
 Dette kan både brukast som esketopp og kort om du vil det.

Unni har en herlig leiken stil med godt preg av både vintage og freestil på en gang alt etter kva ho lager, mykkje blir laga sjølv av detaljer og stæsj som ho bruker i prosjekta sine .
Ho er ei allsidig dame som både lager loer, kort, og alterprosjekter. 
Det er mykkje lekkert i denne dama sin flotte blogg.


                                         

  Her viser ho deg korleis du bruker BeesWax.

1. Her er det du trenger til fronten på kortet, Beeswax, bakgrunn (jeg har laget en krackelert), motiv skrevet ut på kopipapir - du kan ikke bruke tykkere papir.



2. Legg BeesWax oppå bakgrunnen og smelt hele med strykejern (du kan også bruke varmluftpistol).



3.Legg på første motivet og stryk.



4.Legg på mer BeesWax.



5. Legg på neste motiv og stryk.



6. Mer BeesWax og stryk.



7. Svert rundt kantene med StazOn for den fester seg bedre.



8. Nærbilde om hvordan det ser ut.



9. Laget en eske til.



10. Ferdig. Treng ikkje noe særlig pynt til dette for det er mye pynt i seg selv og man skjuler det med masse pynt.



Tusen takk Unni - den er rålekker!!

En herlig steg for steg som kanskje gjer at DU får lyst til å prøve denne teknikken du også !

Dagens bidrag til potten i JuleKalenderen er 2 av desse stemplene på bilde og er fra North Star Stamps =)

                                                                 

 

65 kommentarer:

Arnlaug sa...

Å så nydelig! Såg veldig gøy ut og:-)

Vibeke's trekløver sa...

Flott dekorert eske. Ser veldig kjekt ut.
Klem Vibeke

Linda sa...

stilig! Ja, nå kom det jammen et nytt produkt på handlelisten min :)

Gro Tollaksen sa...

Så gøy :)
Nydelig eske.
Takk for god innspirasjon.

Asil sa...

Wow, det var en fin tutorial! Har dere prøvd med servietter istedet for kopipapir? Eller blir det for tynt? Akutt lyst til å prøve! :D Takk for inspirasjonen!

Marianne/skorpionen sa...

fantastisk nydelig boks! Har lenge lurt på dette med bees wax og nå ser jeg jo hvordan det fungerer! Takk!

Linda sa...

Lekkert! Takk for introduksjon for et nytt produkt for meg :)

Ann Kristin sa...

Esken ble nydelig! Har aldri prøvd det før, men det ble stilig med beeswax, takk for tutorialen :)

Maria Therese sa...

Kjempelekkert!!

Tone-Lill sa...

Dette var bare helt knall å se på.Tusen takk for en kjempe flott og lærerik tutorial. Bees wax ser gøy ut. Lurer bare på om en setter strykejernt rett oppå bivoksen eller har noe i mellom?

Gurkiss sa...

Helt underbart vackert :) *love it*

Kram Gurkiss

enda en scrappedame sa...

Wow - dette ble råstilig!

Kristin sa...

Lekkert, og flott beskrivelse!

Anit@ sa...

Nydelig :)

Ønsker dere en flott 3 søndag i advent!

Turid sa...

Knallflott tips Unni!
Lagrer inspirasjonen - og prøver å få tak i voks! :)
Hilsen Turid

Tika sa...

Der lærte jeg noe nytt, gitt. Åsså så flott som resultatet ble :)

Wenche sa...

Flotte tips, Unni. Du er veldig dyktig.

Kaia ♥ sa...

Det var kjempeflott.
Nydelig laget..
Klem fra Kaia

Camilla sa...

lekker eske og flott teknikk :)
tusen takk for luke 11!

Karin sa...

Kjempeflott! Masse flott i bloggen hennes også!
Ha en flott søndag!

Aquarell sa...

Så flott denne var! :D

Eddie sa...

dette var kjempeflott!! Jeg må innrømme at jeg er den lykkelige eier av bivoks...men har ikke hatt mot til å prøve meg på noe prosjekt!! Nå ble jeg inspirert til å gjøre et forsøk!!
Flotte stempler i dagens premie!
Klem fra Anne-Eddie :)

Jeanette sa...

Utrolig lekker eske, bees wax har jeg hjemme, men gleder jo stadig å bruke det. kanskje på tide å børste støv av det og prøve meg på en ny teknikk... Takk for inspirasjon! Klem Jeanette :)

Linda64 sa...

Lekkert og utrolig flott inspirasjon. Ønsker alle en flott 3.søndag i advent!

Bea sa...

Nydelig! Har aldri prøvd BeesWax, for jeg har aldri skjønt hvordan bruke det, og med denne forklaringen så tror jeg at jeg skal få det til :o)

Ha en flott adventssøndag :o)

Klem fra Bea

Tone K. sa...

wow......jeg er skikkelig imponert :)
Så utrolig stilig og flott det ble.
Det der fikk jeg lyst til å prøve altså :)
Tusen takk for inspirasjon :)

Lisbet sa...

Har bare hørt om produktet tidligere så dette var en inspirerende opplevelse og se i bruk.
Og så utrolig nydelig dette ble.

Nina sa...

Tøft. Aldri sett noe slikt før. Kanskje det blir det neste man må teste ut :)

unni's scrappeboble sa...

Åååå så mange fine kommentara da, takker :))) Det var spørsmål om bruk av servietter, det har eg ikkje prøvd men det må jammes prøves :))
Det var spørsmål om man må ha noe mellom strykejernet og bees waxen men det er ikkje nødvendig. Eg har tatt i bruk et gammelt reisestrykejern for da trenger eg ikkje å gjere det reint etter bruk :)) Har også laget LOer med Beeswax og det er kjempegøy :)))

Elin sa...

Vilken fin ask!

Strikkelene sa...

Tusen takk for flott inspirasjon på en teknikk som er ukjent for meg (må nok prøves etterhvert)

Silje sa...

Dette var en fin gjennongang :)

Elen sa...

For en fantastisk flott boks! Og så enkelt som det ser ut å lage! Skulle tilmed jeg fått til;-) Fortsatt god søndag:-)

WencheP sa...

Så flott. Takk for inspirasjonen.

Liven sa...

Åh dette blei flott! Jammen godt det er flere førjulstider..får jo lyst å prøve alle de gode tipsene som kommer her ;o). Ha en flott adventssøndag!

mayskort sa...

dette skal jeg prøve

KinesKlode sa...

Dette var noe nytt for meg! :) kanskje prøve det engang....? Klem kine

toi9 sa...

Dette var kjempelekkert!!
En morsom teknikk, som jeg aldri har sett før.
Takk for idèen :)

Lille`s hule sa...

Så kuuuult :)
Trekker mitt 11 lodd :)
Ha en fortsatt fin tredje søndag i advent :)
Lille

Lille`s hule sa...

Så kuuuult :)
Trekker mitt 11 lodd :)
Ha en fortsatt fin tredje søndag i advent :)
Lille

Monika sa...

Å så flott det ble! Beeswax må definitivt vurderes på handlelisten :)

Cathrin sa...

Nydelig, har aldri sett denne teknikken før. Tror jeg rett og slett lagrer linken så jeg kan forsøke meg på denne etter jul for denne var helt i min gate.
Tusen takk for at du viser hvordan man bruker BeesWax. :o)

Sol sa...

Åh... halloooo.. Er det sånn BeesWax brukes... Har hørt om det mange ganger... Men aldri skjønt hvordan det brukes... Såååååå Lekkert det ble!! Nydelig!!

Fantastisk effekt at det skinner gjennom... Å resultatet ble nyyydelig!! Dette MÅ jeg prøve en gang..

Julia sa...

Så utrolig nydelig! Jeg kjøpte bees wax for et par år siden, men har aldri brukt det. Dette var bruk etter min smak, tusen takk for inspirasjon!

Stine sa...

Nydelig eske, ble veldig stilig effekt av dette!

maya sa...

flott eske og morsom teknikk.

ha en fin 11 desember kveld

klem maya

bentes blogg sa...

kjempeflott resultat av den beeswacksen. Litt håndball og litt surfing skal til på en søndagskveld. Ha en riktig flot kveld og i uken som kommer.

Hege sa...

Så gøy dette så ut!!

Tonje sa...

Så flott juleeske!
Takk for inspirasjon :)
Klem

Stella sa...

Cool teknik! Hel-läckert!

pia u sa...

Det var en härlig teknik har inte vågat testa beeswax ännu själv..

Anita sa...

Dette så spennende ut :)) Ble kjempefint :)

oheidia sa...

Flott artikkel om bivoks. Nå gjenstår det bare å prøve teknikken:)

Bettina L. sa...

Dette var skikkelig stilig. Spørs om jeg ikke må ha beeswax jeg også nå.

10na sa...

Nu ønsker jeg mig også bees wax til jul. Kh 10na

Kristine sa...

Utrolig fint!!!
Tusen takk for gode tips! :)

Susan sa...

Nyyyydelig!!!

Knerten sa...

Så herlig kort med spennende teknikk ! Enda en ting som må på 'må ha' listen...

Trollkjerringa sa...

Du godeste.. Dette var magisk flott!

Tusen takk for at dere lager denne kalenderen til oss. Det er så inspirerende! :)

Klem fra Trollkjerringa. :)

Sivic sa...

Dette ser spennende ut!!
Må nok prøve dette også, og utstyret har jeg jo liggende : )

♥ Mys ♥ sa...

Takk for super inspirasjon!
- Inger

Anne sa...

Uuuuh, så spennende! Det ble utrolig flott også da. :)

Anne/Scrappefruen sa...

Takk for en flott tutorial! Frister å prøve!

Janne-Lise sa...

Kjenner på meg at voks nå blir et "må ha" produkt :) Du er flink Unni - dette var veldig lekkert :)

.... sammen med alt det andre du lager er du en skikkelig inspirasjonskilde.

Hege sa...

Har lenge lurt på hvordan man bruker bees wax. Tusen takk for flott forklaring, og det ble et utrolig lekkert resultat!!