15. desember 2011

Nydelige snurrer og kakeformer

Jippi - 15. desember - og nok en dag nærmere jul - og til kåringen av hvem av dere der ute som skal få kose seg med den stoooore julepakken!!:)



I dag har vi vært så heldige at vi har fått med oss den DYKTIGE og kreative MONICA - eller Lotten som mange av oss kanskje kjenner henne som. 

Ei allsidig jente som scrapper de nydeligste layouter, lager de herligste kort - og ikke minst hun driver på med masse forskjellige duppedinger;)

Vi er så glade for at du tok deg tid til dette Monica:):)




Jeg har laget litt enkel men stemningsfull pynt til å henge på treet eller andre steder.




 Snurrene er laget ved å stanse ut 2 sirkler i mønsterpapir og 2 større sirkler med bølgekanter i Bazzill. Rammene er fra Kort og Godt, og jeg har brukt to av disse også på hver snurre. 


Det er altså to av hver form, og de limes dobbelt.
I mellom lagene går en sytråd som jeg festet på midten av en av sirklene med bølgekant med tape før jeg limte de to lagene sammen. 


Deretter ble rammene limt på tråden på samme måte, slik at de små sirklene ble liggende midt i ramma. Til slutt er tråden pyntet over og under med perler og charms/bjeller.







Gamle kakeformer er en klassiker til jul. 
Her har jeg stanset to hull i en gammel form med Crop-a-dile og festet tråd tvers gjennom formen før jeg limte på en utstanset sirkel og pyntet med perler.



Begge disse variantene kan pyntes og glitres mye mer enn jeg har gjort, det er som kjent bare fantasien som setter grenser!



Wow - så lekkert , Monica!! Du er flink!!:)
Hvis noen av dere prøver dere på dette
 - så legg gjerne igjen en link til alle våre andre lesere:)



Og da var det på tide at vi skal avsløre
 hva som spretter oppi den stoooore julepakken i dag:





Et nydelig klippark fra Pretty Vintage!!:)



Vi her i Huset håper at du tar deg tid til å slappe av litt også...Ikke bare stress rundt etter julegaver, julemat eller juleklær... Finn deg en kopp kaffe - eller kanskje litt gløgg?
Sett deg ned med favorittbladet ditt, eller les litt rundt her inne i ScrappeHus bloggen - vi har så mange flotte artikler her:):)

Eller: Ta deg en time helt fri - finn frem scrappesakene  - og KOS DEG:)

73 kommentarer:

Jeanette sa...

Utrolig lekker pynt! Jeg blir så imponert over hva folk lager! :)

Linda sa...

Så utrolig lekker pynt!! Dette ga meg inspirasjon til å lage noe ny pynt i år, kose meg de siste dagene før jul når alt annet er unnagjort :)
Nok et nydelig bidrag til julepakken, heldig er den som vinner den!
Ha en fin førjulsdag alle scrappevenner :)

Karin sa...

Kjempeflott julepynt!

Kristin sa...

Å, denne var skikkelig fin altså, så mye lekre saker!

Anne/Scrappefruen sa...

Det er så mye lekkert man kan lage selv. Utrolig flott og dekorativt!

Anit@ sa...

Imponert, masse flott man kan lage!

Blåmeis sa...

Så flotte disse var! God ide.

Hege sa...

Lekker pynt!!

enda en scrappedame sa...

Så lekkert! Her var det mange ideer å hente :)

Anne Gerd sa...

Dette var flott:)

Maria Therese sa...

Fantastisk nydelig julepynt ♥♥ Takk for inspirasjonen ♥

maya sa...

Så flott julepynt:)

ha en strålende 15. desember
ikke lenge igjen nå:))

klem maya

unni's scrappeboble sa...

Her var det mye flott pynt, oppfinnsomt :)) Mye flott i bloggen hennes også :))

toi9 sa...

Så utrolig lekker julepynt!!
Får virkelig lyst til å lage....men først må jeg få ferdig de hekla kremmerhusene mine, som jeg koser meg med mellom slagene :)

Lite blogging på meg for tiden, så all ære til dere for en fin adventskalender, som jeg tar meg tid til hver dag :)

Ha en kjempefin 15 desember :)

Bente sa...

Alt kan brukes. Kakeformene er også veldig fine å bruke til telys. Uante muligheter. Tusen takk for inspirasjonen. Ha en utmerket dag.

Monika sa...

Så kreativt! En flott ide å ta med seg videre :)

Stella sa...

Verkligen vackert pynt!
Ska ta itu med de där kakformarna som ligger hemma nu!

Linda64 sa...

Lekker julepynt!!

Wenche sa...

Flott pynt.

Bea sa...

Nydelig julepynt, er så morsomt å se hva som er mulig å lage :o)

Klem fra Beate

Strikkelene sa...

Så flott og lekkert :) :) Og enkelt :D

Eddie sa...

Kjempeflott pynt!
Kreativiteten blomstrer heldigvis, selv om det er lite blomster ute..
Klem fra Anne-Eddie :) Flott klippeark!!

~Isabell~ sa...

Virkelig lekkert. Du er virkelig en inspirasjonskilde:-)

Elinor sa...

Så lekkert... Passar godt in i "nygamle" hjem! =)

mayskort sa...

kjempe fin julepynt

Sol sa...

Åh... SÅNN vil jeg også ha.... Dette "juletreet" var utrolig stilig.. Å pynten enda mer Lekker!!.. Så kreativt.. -litt retro.. og mange gode minner...
Datt rett tilbake til sandkake trykking i disse formene, fra da jeg var liten...
YBER LEKKERT!! VIL HA -.... VIL HA..!!!

Anne sa...

Kjempenyydelige! :D

Knerten sa...

Så koselig julepynt hun har laget :-)
Flotte tips !

Susan sa...

WOW!! Dette var utrolig lekkert!!! =)))

Arnlaug sa...

Så nydelig då! Kjekt å kunna pynta med ting ein har laga sjølv:-)

Ann Kristin sa...

Kjempeflott julepynt!
Ann Kristin

Lena S sa...

Utrolig lekkert! Dette MÅ bare prøves! Er så glad for alle de flotte og inspirerende innleggene - man gleder seg hver dag til å se hva som er i kalenderen :-)

Vibeke's trekløver sa...

Nydelig julepynt.
Klem Vibeke

Sivic sa...

Utrolig flott julepynt!!

Hege-Annie Simonsen sa...

Kreativt og lekkert! :o) Artig å se hvilken julepynt andre lager/har!

Cathrin sa...

Nydelige! Også så enkle å lage...
Tror jeg tar dere på ordet og setter av tid i kveld til litt scrapping. Men blir nok julekortene som står i fokus, skulle jo vært ferdige for lenge siden.

Lille`s hule sa...

Så masse fott :)
Kanskje det jeg skal gjøre med alle sandkakeformene jeg har arvet fra ei gammel tante på snart 99 år :) Ha en fortsatt fin og kreativ advent :)
Lille

Linda sa...

så elegant og søt julepynt da :)

Gro Tollaksen sa...

Kjempe fint jule pynt :)

Bettina L. sa...

Så utrolig stilig. Får se om jeg prøver meg på dette etterhvert;)

Lisbet sa...

Noe så nydelig pynt. Er imponert over alt det kreative man faktisk kan lage med papirutstyret bare kreativiteten blomstrer:-)

♥ Mys ♥ sa...

Kjempelekker julepynt :D
-Inger

Tika sa...

Jeg har jo gamle kakeformer som støver ned i en skuff, så dette tipset kom som bestilt ;) De snurrene var nydelige!

Ann Kristin sa...

Så utrolig lekker julepynt! :)

Julia sa...

Så utrolig lekkert! Og papiret fra pretty vintage..smask, ja takk!

Elen sa...

Supersøte:-D

Nina sa...

Spennende :)

Camilla sa...

Så flott julepynt!
Tusen takk for luke 15:D

pia u sa...

Härliga med vintage inspiration!

Liven sa...

Nydelig julepynt!

Liven sa...

Nydelig julepynt!

Tonje sa...

Kjempelekkert!
Ikke lenge igjen til jul nå nei!
Ønsker dere en fin førjulstid videre :)

Tone K. sa...

Oi...så stilig og flott dette ble ! :)
Takk for at du deler ! :)

Anita sa...

Kjempefin julepynt :))

Aquarell sa...

Disse var skikkelig søte. :)

Elin sa...

Åh vilken fin gran!!!! Gillar arket också :)

sylvia sa...

snart 1 uke igjen til jul!!

Tone-Lill sa...

Imponerende og kreativ jule pynt.
Kjempe stilig :)

Stine sa...

Lekkert - herlig inspirasjon!

KinesKlode sa...

Jeg blir stadig imponert over alle flinke damer! Klem Kine

oheidia sa...

Kjempelekker pynt og ikke vanskelig å lage heller. Takk for tips:)

Turid sa...

Herlig lekkert!
Takk for tips i en hektisk førjulstid.
Hilsen Turid :)

10na sa...

Supersød ide`. KH 10na

mellem sa...

Kjempeflotte ting. Nydelig klippeark

Janne-Lise sa...

Jeg blir så imponert over alle de kreative damene som bidrar her - og jeg er imponert over dere som klarer å finne alle disse kreative sjelene :)

takk for inspirasjon

Kristine sa...

nydelig julepynt!! :)

Trollkjerringa sa...

Sånne har jeg så lyst til å lage. De er så flotte.

Hege sa...

Nydelig hjemmelaget julepynt! Kan tenke meg å prøve meg på noen sånne.

Kaia ♥ sa...

Så lekkert....
Klem fra Kaia

Ida / Little sa...

Lekkert! :) Sånne må nok prøves! :)

Cecilie sa...

For et hærlig tre... Digger vintage, men får ikke til den stilen selv... Må øve mer!

Hildegunn sa...

Nydelig pynt! Takk for masse inspirasjon!

synnøve sa...

Artig julepynt. Takk for inspirasjon.