21. desember 2011

Pakkelapper med Anne Kristine


Nå er vel kanskje alle gaver laget eller innkjøpt? 
Eller kanskje du har igjen å sette på merkelapper?
I dag har vi fått med oss ei utrolig dyktig dame, som viser oss hvordan vi skal lage noen flotte merkelapper, sånn i siste liten:0)

Det er virkelig en glede å kunne si at det er Anne Kristine som skal gi oss dette minikurset!


Gled dere!





De fleste er vel ferdig med pakkelapper, men for dere som trenger noen flere i siste liten
er viser jeg noen tips og ideer som jeg håper kan være til inspirasjon.


Har laget noen tags i vintage stil og ofte bruker jeg gamle boksider som limes på tag'en.
Men ikke alle har gamle boksider og her er et tips på at man også kan bruke silkepapir og stempel og på den måten lage egen "bokside". Finn frem et stempel som har en tekst du liker og bruke f.eks. Archival Ink som stemplepute. Stemple rett på silkepapir...la det tørke litt.
Str. på tag som er brukt her 5,8 x 11, 8 cm.


Riv av det som ikke er tekst , som her river jeg vekk nisse siden jeg ikke ønsker å ha 
nissefar på min tag :o))

Limer på silkepapir med Glue N'seal , decopage lim fungerer også fint.

Tim Holtz kom med tissue wrap i sitt sortiment her i høst. Dette er også en fint alternativ til
boksider. Limes på tagen med samme type lim.
Når jeg limer boksider, silkepapir, tissue wrap o.l. på tags limer jeg mange på engang.
Veldig kjekt å ha liggende ferdig tags med boksider etc. på.


Når  tag'en er tørket lager jeg baksiden FØR jeg starter med fremsiden. 
Vet ikke hvor mange ganger jeg har glemt dette og det er jo ikke lett å stempel bak på tags
med masse stæsj på fremsiden. 
Stempler som er bruker her kommer fra Inkido.

Da er det klart for å starte produksjonen av pakkelapper. 
Distresser kantene med distress ink vintage photo. Et kjekt verktøy er Tims blending tool.


Stempler silhouette stempel med Archival ink. Stempel kommer fra Tim Holtz.


Stemplet tekst og limte på noen grønne blader og sløyfe. 
Sprayet så over hele tag'en med Perfect Pearls Heirloom Gold.
La det tørke ...det gir en fin effekt på hele tag'en.


Satte på bånd og en kvist til rett under båndet. Stemplet rundt kantene med splash - Inkido.
Tekst stempel fra North Star Stamps.

  På tag nr 2 har jeg stemplet på en engel - Kaiser Craft , tekst stempel fra Kort og Godt
Grønne blader et stempel fra Tim Holtz stemplet med distress ink peeled paint.
Sprayet hele tag'en med Perfect Pearls.
Limte noen dråper med Stickles xmas red.


Satte på bånd og sølv tinsel.


Stanset ut noen blader fra Tim Holtz sizzix dies - Holly Branch. 
Distresset kantene med distress ink vintage photo og påførte begge bladene distress stickles Rock Candy.
Bøy bladene litt opp og la de tørke.


 Stemplet "God Jul" - North Star Stamps og splash - Inkido på tag'en og satte på bånd. 
Limte fast bladene og satte på en liten bjelle.



Restepapir med motiv på er også fint å bruke til pakkelapper. 
Punch ut eller klipp ut motivet og lime det på tag'en.


Sprayet over hele tagen med Perfect Pearls men tørket over lett med tørkepapir.
  Tag'en får et fint og dust  utseende.


 Limte på en hvit fjær, snøstjerner og bånd. 
Snøstjernene er påført distress stickles Rock Candy.
Tekst stempel fra Kort og Godt.

God Jul alle sammen og håper du har fått litt inspirasjon.
Lykke til med dine pakkelapper.

Hilsen Anne Kristine




Tusen takk, Anne Kristine! 
Vi skal iallefall til pultene nå, og lage noen lapper - iallefall for pakkene som kommer neste år om ikke annet! :0)

Julepakken vår her inne begynner virkelig å bli stor og tung nå!
Og dagens tilskudd er en RAK fra Jentene i Huset!




Ha en strålende flott 21.desember!!!

68 kommentarer:

Julia sa...

Nydelige Anne Kristine!! Disse var virkelig lekre, supert tips til å lage gamle boksider!

Linda sa...

Nydelige tager, takk for mange tips her :)
Jeg kan tenke meg at julegaven begynner å bli tung nå ja, heldig er vinneren av den!

Marianne/skorpionen sa...

Her var det herlige pakkelapper ja!! Og genialt med boksider på tagsene!

Kristin sa...

Kjempelekre og forseggjorte pakkelapper altså! Nydelig!

Linda64 sa...

Så flotte pakkelapper, tusen takk Anne Kristine for flott inspirasjon.
Ikke lenge til jul nå... :-)

Ann Kristin sa...

Virkelig nydelige pakkelapper ja! Takk for all inspirasjon du gir Anne Kristine :)

Karin sa...

Fantastiske pakkelapper! Skal prøve meg på sånne jeg også. Takk for inspirasjon!

Anne Gerd sa...

Knallfine pakkelapper:)

Wenche sa...

Damen må være dronningen av tags. Helt utrolig lekkert, og takk for mange gode tips.

Sivic sa...

Helt utrolig nydelige pakkelapper!!!

Hege sa...

Nydelige!! AnneKristine er fantastisk flink på tags i alle former!

Stella sa...

Anne Kristine, du är bara så flink!
Sååå fina saker du gör hela tiden!
:)

Anne/Scrappefruen sa...

Utrolig lekre pakkelapper. Kjenner virkelig julestemningen kommer sigende nå!

Arnlaug sa...

Så fantastisk nydelige pakkelappar! Må væra så kjekt å gi vekk gaver med slike på:-)

Bente sa...

For noen fantastisk flotte julemerkelapper. 3 dager igjen til jul og treet er pyntet veldig på de nederste greinene, men jeg synes nok det er det flotteste juletreet vi noen gang har hatt. Ha en nydelig førjulstid.

Maria Therese sa...

Anne Kristine er fantastisk flink!! Følger med blogen hennes♥

Liven sa...

Flotte pakkelapper og mange gode idéer! Tusen takk!

Asil sa...

Sukk, så lekre tags!!!

Mette sa...

Så flotte pakkelapper! Tusen takk for flott inspirasjon!

Klem mette

toi9 sa...

Bare en ting å si om disse pakkelappene, LEKKER!!
Har, men fikk jammen meg lyst til å lage flere ;)
Flotte ideer og mye inspirasjon :)

enda en scrappedame sa...

Utrolig flotte tager i lett gjenkjennelig Anne Kristine-stil :) Aldeles nyydelig!

Lena S sa...

Aldeles nydelige tags! :-)

Strikkelene sa...

Så lekre :)

Sol sa...

Nyyyydelig.. Flott Tutorial!!. De er like Vakre alle som en... Fantastisk.. Å halle ser skikkelig Vintage ut.. Å det ser jo så lett ut som bare det når du lager de...
Så fikk jeg jo bare ENDA flere stempel på ønskelisten nå.... Sukk!!!.
Men dette var absolutt til inspirasjon!..
Lekkert var det! :o)

Anne sa...

Nyyydelige tags, jeg har beundret hennes tag i evigheter, men slikt klarer jeg bare ikke selv. :p

Turid sa...

Wow! Lekre tags!
Ha en fin onsdag alle sammen.
Hilsen Turid :)

~Isabell~ sa...

De var rålekre.

Knerten sa...

Å, så fantastisk flotte store og fine tag'er, og super tut :-))
Jeg vet hva jeg ønsker meg mest til jul: TID - til å leke mer med papir !!

maya sa...

flotte pakkelapper:)
har laget mange alerede, men må ha noen flere, så...

Ha en fin fin 21. desember:))

klem maya

Tika sa...

For noen nydelige pakkelapper. Håper de blir tatt vare på og ikke går rett i bosset når julaften er over.

Elin sa...

Åh, vilka fina etiketter allihopa! Väldigt svårt att välja en favorit men jag måste säga att Julposten från Nordpolen men Ilex, järneken blev just min favorit. Tack också för en underbar tutorial :)
God Jul!

Guri sa...

Lekre tag`s du har laga. Har ikkje laga til og frå lappar i år. Kanskje eg får tid til å laga eit par før julaften ???
Takk for inspirasjon.

Hege sa...

Så utrolig lekre gavelapper!
Tusen takk for masse inspirasjon!!

Elen sa...

Helt herlige pakkelapper:-D

♥ Mys ♥ sa...

Nydelige tager, tusen takk for siste liten inspirasjon:)
Klem fra Inger

Kristine sa...

Utrolig fine tags!!
Takk for inspirasjonen! :)

Vibeke's trekløver sa...

Flotte pakkelapper. Blir nok kjøpte som blir i bruk i huset her.
Klem Vibeke

Eddie sa...

Kjempeflotte merkelapper!! Nesten alt for fine, må bare gis til de som tar vare på slike!!
Gleder meg til trekningen av pakken med alle de flotte gavene!!
Klem fra Anne-Eddie :)

mayskort sa...

kjempe fine julepakke lapper.

Cathrine sa...

Stilige pakkelapper...:oP

KinesKlode sa...

Jeg er innom bloggen hennes hver dag! Super flink dame! Jeg er heldigvis ferdig med årets lapper, men fine tips til neste års! Kjekt tips med den silkepapir- decoupagen! Klem Kine

Bea sa...

Disse var helt nydelige!! Takk for flott beskrivelse, den gav masse inspirasjon.

klem fra Bea

Gro Tollaksen sa...

Kjempe fin pakkelapp :)

Lisbet sa...

Anne Kristine lager så mye flott og disse taggene var ikke noe unntak. De var nydelige!

Lille`s hule sa...

utrolig lekker :)
Trekker mitt lodd nr 21.
Ha en fortsatt fin og kreativ uke alle sammen :)
Lille

Aquarell sa...

Nydelige pakkelapper. :)

Cathrin sa...

Nydelige tager, tusen takk for at du deler tips med oss. Tror rett og slett jeg i januar/februar skal gå igjennom alle innleggene her inne og forsøke meg på ulike ting som er blitt vist. Kanskje jeg da blir ferdig med slike ting før jul...til neste år da vel og merke!
Ikke mange dagene igjen nå, blir spennende på se hvem som blir den heldige vinneren av den flotte, flotte pakken fra dere. :o)

Ann Kristin sa...

Så fantastisk nydelige pakkelappar, tusen takk or inspirasjonen.


Ann Kristin

Linda sa...

Kjempeflotte! Hadde jeg fått så fine til og fra lapper måtte jeg jammen meg tatt vare på dem :)

Nina sa...

Tøffe pakkelapper. Fikk for dårlig tid selv, så jeg har printet ut bilder og laget pakkelapper av dem :)

Jeanette sa...

Utrolig lekre pakketags :) Ordentlig misunnelig på slik en kreativ sjel. Takk for inspirasjon. Klem Jeanette :)

Alhana sa...

Råfine pakkelapper ♥
Takk for inspirasjon :-D

Kaia ♥ sa...

Så flotte de var Anne.
Neste år......
Klem fra Kaia

Anita sa...

Virkelig lekre :)

10na sa...

Fantastiske til og fra kort.
Kh 10na

Janne-Lise sa...

Skikkelig lekre tags / pakkelapper !

God onsdag :)

-Aina- sa...

Gosj dette var lekker gavelapper♥
Nydelige stempel , og flotte teknikker

sylvia sa...

Så fine disse var!

Tone K. sa...

wow....disse var knall-lekre :)
Du og du så flotte !!! :)
Tusen takk for inspirasjon !!
Det var virkelig gøy å se hvordan du har gjort det fra bånn av ! :)

God Jul !!! :)

Tone-Lill sa...

Dette var noen mega flotte merkelapper.
Tusen takk for den en velgig bra tutorial.
ha en fin JUL

Anita sa...

Kjempefine merkelapper. Tusen takk for den flotte beskrivelsen av fremgangsmåten. Må prøve dette :))

cecilie sa...

Anne Kristin er så dyktig!! =D

Bettina L. sa...

Du og du så lekkert, og så nå som jeg ikke har tid til akkurat dette. Får legge det på minnet og bruke det senere. Finnes alltid en anleding;)

unni's scrappeboble sa...

Kjempeflotte juletag, dyktige dame :))

synnøve sa...

Dette er bare såååå nydelig, tusen takk for flott forklaring. Skal jammen meg begynne på pakkelapper på nyåret jeg, .....Er innom Anne kristine si blogg rett som det er, en fantastisk flink dame.

Susan sa...

nyyyyyydelig!

Camilla sa...

Aldeles nydelige tags som er laget her!

Tusen takk for luke 21 :D

lillesmor sa...

Utrolig flotte gavelapper. De er jo en gave i seg selv!!