13. desember 2011

PIMP it!

Johoooo.. enda en luke åpnet! Det er 11 dager igjen til julaften :D
I dag legges det en godbit fra:

 

oppi den StooOore Julepakken vår! Husk at den kan bli DIN!



Hvem har vel ikke en eller annen form for blikkboks/ hermetikkboks på kjøkkenet?
Her i huset knaskes det nøtter året rundt, så ScrappeHusets kjøkken er full av godbiter som dette!
Disse søte boksene kan brukes til UEndeLIg mye. De kan for eksempel spikres mønsterhull i og brukes som telysholdere, de kan sprayes og males i uendelige farger, de kan brukes som snopebolle, gaveinnpakning.. best av alt, de kan SCRAPPES!
Her kommer en kjapp oppskrift på hvordan man kan dekorere slike bokser:

 1) Du trenger bokser
2) Mål hvor brei boksen er der du ønsker papir
3) Riv av evt. papir som allerede er klistret på boksen
4) Sett igang og klipp ut mønsterark som passer til målene og lim dette fast.
5) Pynt i vei ;)

 Her ser dere bokser som er kledd i hvit bazzil, fargede mønsterark fra 7.dots. De er pyntet med svart rub ons, røde og hvite thickers 

For de som liker det rent og pent har vi de søte hvite boksene med en enkel kontrastfarge som for ekspempel rød eller svart.
For å pimpe opp et scrapperom (eller kanskje barnerommet??) som skal OSE av varme farger og kreativitet trenger vi sterke fine farger!


Vi håper dere likte dagens IDÈ!
Kom tilbake i morgen for enda en ny lukeåpning :)

67 kommentarer:

Kaia ♥ sa...

Fantastisk.
Kun fantasien som setter grenser...
Klem fra Kaia

Anne Gerd sa...

Kjempeflotte bokser, absolutt noe for en hver smak:)

Knerten sa...

Flotte bokser, likte spesielt godt de hvite - stilige !

~Isabell~ sa...

Fantastisk. Disse ELSKER jeg

Karin sa...

Disse var flotte! Ja til gjenbruk!

Liven sa...

Dette var en flott idé ;o). Ha en flott førjulsdag....og du..ikke glem å sette deg ned og tenke litt over hva jula inneholder av små og store mysterium...Lyset skinner i mørket på Luciadagen

Elinor sa...

Åh, så kul! Detta måste jag prøve =)

Eddie sa...

Godmorgen!
Flott ide! Har benyttet bokser og esker mange ganger! Akkurat nå er det en cognac metallboks som blir "kledd". Bruker flere til jul med gaver i. Konfektesker,tomme klokke og smykkeesker. Det er ikke måte på hva vi kan utrette med tomemballasje!! Klem fra Anne Eddie :) Flotte blomster og bokstaver !!

Tone-Lill sa...

Så Flott!
Kjempe artige bokser med mange muligheter.
:)

Tonje sa...

God ide! Jeg har lenge tenkt på å scrappe en boks som datteren min kan ha fargestifter i, trengte å bli minnet på det :)
Klem, Tonje

Bente sa...

Alt kan brukes til alt ser det ut som. Ingen begrensninger og det er flott. Herlig ide og flotte bokser. Ha en flott Luciadag.

Tika sa...

Hah, sånn har jeg faktisk laget. Snopboks som min far har stående på jobb. Den ble kjempepopulær ;)

pia u sa...

Det är alltid kul med altrade burkar!

10na sa...

Super god ide`- igen ;o) Kh 10na

Monika sa...

Ja dette er en flott måte å pynte opp på :) Veldig fine personlige julegaver :)

Hege sa...

kuule bokser! Takk for tipset!
:-)

Maria Therese sa...

Knallkule bokser!! Jeg liker også å pynte bokser men stæsjer mine mer, tusen takk for inspirasjon til noen kule C&S bokser ♥

Arnlaug sa...

Så utrulig fine! Takk for tipset:-)

Wenche sa...

Lekre bokser.

Kristine sa...

Så smart!
Fine ble de også :)

Nina sa...

Flotte bokser. Har ikke prøvd meg på sånt selv enda, men kanskje en dag :)

Linda sa...

Jeg digger gjenbruk, har til og med laget små penneholdere av krydderglass :)
Stilige bokser!
Nyt Luciadagen scrappevenner :)

Bea sa...

God ide! Og som dere sier, det er jo bare fantasien som setter grensene :o)

Ha en fin Lucia-dag :o)

Klem fra Bea

lillesmor sa...

Digget de hvite boksene, og nå vet jeg hva jeg skal gjøre med mine valnøttbokser når de er tømt;-)

Cathrin sa...

Kjempekule bokser, også så flott at man kan pynte dem helt i sin egen stil. Tusen takk for tips! :o)

Camilla sa...

Elsker lsike alter bokser :D

Tusen takk for luke 13!

cecilie sa...

Fantastisk ide, dette må jo prøves =D

Elen sa...

For en kjekk gjenbruk av boksene - skal jammen spare på nøtteboksene heretter;-)

Linda64 sa...

Utrolig stilig.. Flott inspirasjon !! Ønsker dere en flott Lucia dag!

Trollkjerringa sa...

Såååå lurt!
Jeg ELSKER valnøtter!
Det blir ikke jul uten.
Og, i disse lavkarbo-tider, så kan man faktisk tillate seg å spise valnøtter året rundt meg GOD samvittighet! :)

En lykkelig Luciadag fra meg til dere! :)

Troll-Klem!

KinesKlode sa...

SÅ smart! Og uendelige muligheter!
Jeg må si at jeg har veeeeldig lyst på den store julegaven altså! Fytti, så masse lekkert det er oppi der!

Klem KIne

Stine sa...

Disse var herlige, og flotte å gi i gave da :-)

unni's scrappeboble sa...

Skikkelig flotte da :) Gjemmer på bokser jeg også og har til og med pyntet en philadelphiaost-eske he,he

Ann Kristin sa...

Disse var jo kjempesøte! Likte godt den hvite med rød skrift jeg da, det fikk jeg lyst til å lage meg :)

Vibeke's trekløver sa...

Tøffe bokser. Kan brukes til det meste.
Klem Vibeke

Jeanette sa...

Flott idé. Å dekorere slike bokser er jo både enkelt og flott blir det også. Jeg samler på slike bokser, men glemmer helt å bruke dem. Takk for flott idé!

Strikkelene sa...

Super ide :) Jeg holder på å samle opp blikkbokser av hakkede tomater som jeg skal scrappe til strikke- og heklepinner :) 1 boks per str ;)

Sivic sa...

Skikkelig flotte bokser.
Har liggende noen bokser, kanskje det er på tide å pynte dem : )

maya sa...

jeg har noen av de boksene etter kakebakingen, gjett hva jeg skal bruke de til:)
tusen takk for ideen.

ha en flott lucia dag

klem maya

Asil sa...

Elsker sånne bokser! Har hundre tomme syltetøyglass som skal dekoreres.. ja, en dag jeg tar meg tid til det. I mellomtiden lever ungene med fargeblyanter i minimalistiske glass, hahhaha!

Takk for super inspirasjon! Og DEN pakken dere samler opp da! *sikle*

Gro Tollaksen sa...

Kjempe fin boks :)

Lisbet sa...

Flotte bokser og disse er jo suverene å dekorere ettersom de har det fine plastlokkene :-)

Tone K. sa...

Åhh..nå fikk jeg mange ideer her :) Yuhuuu !!!
Tusen takk for inspirasjon !!
Knallfine bokser dere har laget altså :)

Linda sa...

de helt hvite med bare sort stempel var råflotte!!!!!

Elin sa...

Verkligen härliga askar!

Anit@ sa...

knall stilig, har faktisk gjort noe lingnende her hjemme tidligere :)

Bettina L. sa...

Dette var genialt. Har mange sånne bokser nå som det er jul. Takk for tipset;)

Hildegunn sa...

jøss, så stilig da :D Kule bokser!! De er jo også geniale å bruke som oppbevaring av scrappesaker :)

Alhana sa...

Stilige bokser,
takk for inspirasjon :)

Lille`s hule sa...

Æ e STOR førbruker av bokser
(se bare i bloggen min;)
Kjæmpe artig og dekorere og supre gava :)
Trekker mitt Lucia lodd og ønsker dere alle en fortsatt flott uke og kreativ advent ;)
Lille

enda en scrappedame sa...

Kjempeflott ide! Her er det bare fantasien som setter grenser :)

Anita sa...

Har nok kastet mange slike bokser, men nå er det slutt! Den kan jo pyntes og brukes til alt mulig :))

Aquarell sa...

Så smart med slike bokser, det er kjempemorsomt å dekorere sånne. :)

toi9 sa...

Kjempelekre bokser!!
Tenkte " søren også", og jeg som heiv tre bokser her om dagen.
Grunnen til det, og til anbefaling til dere.
IKKE VASK den i oppvaskmaskin. Det er ikke så stiv boks, når den er ferdigvaska, hihi :)
Så det jeg tenkte å bruke dem til, ble ikke noe av.....

Sol sa...

Så Stilig!!! Har faktisk akkurat en sånn Valnøtt boks hjemme... Den må jo være Perfekt til mine penner og limtuber på hobbyrommet!
Kjempeflotte bokser det ble.. Likte de i sort hvitt best!! :o)

Susan sa...

Herlig! De ble kjempefine!! =)))

Turid sa...

Åh! Sånne bokser har jeg liggende klar til bruk! Takk for inspirasjon.
Hilsen Turid :)

oheidia sa...

Jeg kjøper stadig vekk valnøtter og kommer til å adoptere denne ideen! Tusen takk:)

♥ Mys ♥ sa...

Fantastisk flott idé :D
- Inger

Ann Kristin sa...

Så utrulig fine! Takk for tipset!


Ann Kristin

Stella sa...

Det är ju så enkelt egentligen... Man måste bara få inspirationen; tack för att ni står för den! ;)

Anne sa...

Kjempefiine bokser, så herlig stil på de sorte og hvite boksene. :)

Anne/Scrappefruen sa...

Nydelig! Og så lekker den pakken er....

Janne-Lise sa...

Gjenbruk er flott - og dette gir jo uante muligheter :)

flott ide

mellem sa...

stilige bokser

Hege sa...

Så lekre bokser. Digger de helt enkle hvite. Sånne har jeg også lyst til å lage.

synnøve sa...

Nyelig dekorerte bokser, likte så godt at det ble en enklere stil enn det jeg har sett tidligere.Skal gjemme på slike bokser ja.