9. desember 2011

Praktisk og lekker juleplanlegger

Heldige som vi er har vi flust av MEGET dyktige scrappere med på oss i julekalenderen, og denne dagen er intet unntak. :) Marianne, eller Lillesmor som vi også kjenner henne som, er 37 år, samboer og mamma til Herman og Mathilde. Hun har alltid holdt på med bilder og album, men da hun oppdaget scrapping i 2005, tok dette en helt ny vending. Hun er nå en lidenskapelig papirelsker, som bruker mye tid på å dokumentere små og støre øyeblikk i barnas liv. Det hender hun lager et kort eller to også, men det er stort sett bare når hun "må". Hun er designer for Papirdesign, som også holder til i Bodø hvor hun bor. Besøk den fiiiine bloggen hennes her - en skattekiste.

Hun har laget en nostalgisk og knall flott juleplanlegger for oss. Ta en titt. :D

Hvert år bestemmer jeg meg for at jeg skal være tidlig ute med alt som hører jula til... og hvert år løper jeg rundt som en gal på lille julaften og handler inn så og si alt av julegaver... Det er ikke mange julene vi har feiret i eget hus, og det tror jeg jammen er like så greit for jeg er en siste-liten-person... 

I fjor begynte jeg å planlegge en "planlegger", men kom ikke stort lenger enn til tanken. Så da Linn ba meg lage noe til Husets julekalender, bestemte jeg meg for å ta planen litt lenger. Resultatet ble et papirposealbum jeg kan ha lister av alle slag i... Forhåpentligvis er jeg i bedre rute i år enn jeg har vært de siste årene.


Jeg hadde et ferdig posealbum liggende, men dette kan jo lett lages ved å legge tre litt store papirposer over hverandre på denne måten... 
Posene brettes så i to, og så stifter eller syr du dem sammen i den ene ytterkanten. Da får man tre lommer man kan putte lister, lapper eller bilder i. Innsiden dekorerer du etter beste evne, og her er mine sider:


Inni har jeg putte lister over hva jeg skal kjøpe i julegaver til folk, ønskelister til hele familien, handlelister, gjørelister og adresselister til de som skal ha julekort...  
Hvis dere kommer på andre lister som MÅ med i en slik juleplanlegger, så tar jeg gjerne i mot tips - hihi


Alt med unntak av posene, linjerte ark og kartong er for øvrig fra Papirdesign;-)
Takk til Linn som ga meg en juleutfordring, og siden jeg nå har laget meg så mange lister er de fleste julegavene i hus - en måned før normalt... Ønsker dere alle en velorganisert julefeiring;-)

Klem, Marianne


Så fint at man kan bidra til mindre julestress for våre kreative gjester. :D 
Tusen takk for det flotte bidraget fra deg, Marianne. 
Ønsker deg en rolig og avslappende jul - det må det jo bli med denne praktiske og vakre juleplanleggeren. ;) 

Dagens premie:
Lekre ark og blonder fra 



72 kommentarer:

Lisbet sa...

Nydelig juleplanlegger og praktisk så man husker alt.
Ha en flott fredag:-)

Ann Kristin sa...

nydelig juleplanlegger.
Ann Kristin

Asil sa...

Ja takk! En sånn skulle jeg hatt nå (eller helst for en måned siden, hihi)! Kjempestilig!

Kristin sa...

Å, så utrolig flott pose-album! Lekkert og skikkelig julete!

Bea sa...

Denne var flott! Og jeg fikk plutselig lyst til å lage et minialbum på samme måten :o)

Fredag, og det betyr: God helg!

Klem fra Bea

Marianne/skorpionen sa...

Åhh...denne var jo lekker da og så lurt med en slik bok!

Sol sa...

Kjempesmart bok!! Og Lekker er den også!
Likte den røde skriften så godt.. Super Ide.. og Absolutt noe jeg skulle hatt selv...
Nå får jeg sjekke ut bloggen!!.. Sikkert noen godbiter der også! :o)

Strikkelene sa...

Så praktisk - og lekkert laga da :)

Tonje sa...

Åh, den var rett og slett nydelig! Men det blir nok bare med tanken når det gjelder meg, hehe. Klem

Elin sa...

Underbart projekt!!! Blir så avundsjuk ;)

Hege sa...

Så smart! - og så fint!!!
Takk for inspirasjonen!

Arnlaug sa...

Så utrulig fin! Tipper du får ein mykje bedre julestemning ved å bruke denne i forberedelsane, enn å stressa rundt med lomma full av post-its;-)

Anit@ sa...

wow, denne var rett og slett knall fin!

En slik en skal helt klart lages til neste år :)

Eddie sa...

Nydelig juleplanlegger! Men, nå må det bli til neste år! Er kommer for langt i adventmåneden allerede! Men en kjempeide!
Klem fra Anne-Eddie :)

~Isabell~ sa...

Utrolig mye lekkert i dette albumet. Takk for titten:-)

toi9 sa...

Denne juleplanleggeren, var skikkelig lekker, praktisk og inspirerende. Me like!!!

Tusen takk for en herlig idè og inspirasjon :)

enda en scrappedame sa...

Wow - dette var en flott bok! Alle sider er såå nydelig pyntet. Også så praktisk med en slik bok da :)

Linda sa...

WOW, denne var lekker og så kreativt!! Nydelig, kjekt å ha som en liten dagbok fra desember hvert år og se tilbake på :)

Anne Gerd sa...

Oj, denne var flott!!

Karin sa...

Så smart, og ikke minst flott denne var!
Neste år kanskje... :-D

Maria Therese sa...

Kjempefin bok ♥ Takk for inspirasjonen ♥

Stella sa...

Det här blir bara bättre och bättre ;) !
Vilken otroligt fin planeringsbok! Bra mycket kuligare än anteckningsblocket jag har framme ;/

Wenche sa...

For en nydelig bok. Tusen takk for flott inspirasjon, Skal virkelig prøve meg på en slik en.

Jeanette sa...

Kjempeflott planlegger, tror nok jeg måtte hatt en større mathandleliste enn Marianne. Veldig mange søte små detaljer på denne her da. Takk for inspirasjonen! Klem Jeanette :)

mayskort sa...

så fin juleplanlegger.

10na sa...

Supersmuk "planlegger" kh 10na

Julia sa...

Utrolig flott! Her er det gul-lapper til det meste så en slik hadde vært drømmen!

Stine sa...

Fantastisk flott! Planen er å lage et minialbum i julegave, tror jeg skal prøve meg på noe lignende!

Liven sa...

Flott! Mektig imponert over at noen kommer på å lage en slik....Har knapt nok fått skrevet ned på en enkel lapp... ;o)

Linda64 sa...

Kjempepraktisk og fantastisk flott... Takk for herlig inspirasjon på en forblåst fredag!!

Susan sa...

Kjempegod ide!! =)

unni's scrappeboble sa...

Fy fabian, denne var skikkelig lekker da, kanskje dette må lages til neste år :)))))

Lena S sa...

Så smart, og lekkert gjennomført! Må lages før neste jul :-)

maya sa...

den var jo bare super:)

ha en flott 9. desember

klem maya

KinesKlode sa...

Så flink dame!! Klem Kine

Tika sa...

Oj, den var kjempeflott og så veldig praktisk ut :)Lurer på om jeg må prøve på en sånn, eller om det blir med den som med handlelistene jeg legger så mye arbeid i: Når jeg drar på butikken ligger lista på benken hjemme..

Hildegunn sa...

Så stilig jukebok :)
God ide å samle alt på samme sted!

Cathrin sa...

Fantastisk flott ide å lage en slik planlegger, og ekstra stas når den er så nydelig pyntet. :o)
Ha ei flott adventshelg!

Tone K. sa...

Åhh....det var en nydelig pose-planlegger....farger og papir og pynt var bare helt nydelig ! :)
Tusen takk for inspirasjon :)

.....og blonder i "potten" da gitt :o))))

Anita sa...

Utrolig flott laget :)

Lille`s hule sa...

Den var lekker du :)
Noe å tenke på til neste jul og dvs at man må starte i goooooo tid før jul ;)
Trekker mitt 9`ende lodd:)
Ha en flott og kreativ helg :)
Lille

Gro Tollaksen sa...

Dette var jo en kjempe ide :)

Alhana sa...

Oi så flott en jule-planlegginspose :-)
Ha en god helg alle sammen.

Blåmeis sa...

En herlig bok som er midt i blinken for oss som både liker lister og scrapping. ;) Takk for inspirasjon.

Vibeke's trekløver sa...

Kjekk planlegger. Kan brukes til så mangt. Takk for at du deler.
Klem Vibeke

Linda sa...

så søt den var da :)

bentes blogg sa...

Kjempeflott juleplanlegger. Kunne vist trenge en sånn. Ha en riktig flott helg.

WencheP sa...

Så utrolig lekker, enn sånn skulle man jo hatt (for en stund siden....)

Bettina L. sa...

For en lekker juleplanlegger. Så ut som en riktig så god ide må jeg si;) Har jo papirposer liggende, så kanskje jeg får ut fingen?? hmmm noe å tenke på;)

cecilie sa...

Kult! og veldig for seg gjort =D

Aquarell sa...

Denne var supefin! :)

oheidia sa...

Kjempefin planlegger!!! Takk for inspirasjonen:)

GryA sa...

Man skulle hatt et år fri til bare å scrappe og lage alle de tingene man har lyst til, men som man aldri rekker å sette igang med!

Tone-Lill sa...

Så flott papir pose album.
Dette ga ideer til jule gaver til neste år :)
Ha en kreativ før juls tid :)))
X

Silje sa...

For en utrolig god idé! Særlig med å ha plass til lister og alt annet som er lurt å ha meg seg når man skal ut og handle :)

Scrappegal sørlending sa...

Flott ide!!! :)
Sa nettopp til sambo at neste år tror jeg at jeg skal begynne jula i september. Tilbake fikk jeg: "eller i juli....." hehehe.... Så der fikk jeg den!

lillesmor sa...

Takk for hyggelige kommentarer!
Gleder meg til neste post i kalenderen;-)

Camilla sa...

nydelig!

Anne sa...

Utrolig nydelig!
Elsker stilen, så fin blanding av nostalgi og ulike stiler. Kjempepraktisk også. :)

Turid sa...

Gosh! Dette var et lekkert prosjekt! Takk for inspirasjon.
Hilsen Turid :)

Elinor sa...

Så smart! Og veldig fint =)

Knerten sa...

Så flott juleplanlegger !
Det som blir gjort, blir gjort. og det vi ikke rekker.. rekker vi kanskje til neste år !

Kaia ♥ sa...

Fantastisk flott.
Og for en god idè.
En sånn må jeg ha til neste jul...
Klem fra Kaia

pia u sa...

Superfint album hur läckert som helst!

Kristine sa...

Kjempefin bok!!

Trollkjerringa sa...

Jeg ELSKER å lage disse albumene. Og dette var "on the top!"

Jeg pleier å saumfare youtube for inspirasjon for å lage slike. Som regel blir det mest titting, for jeg blir så vippet av pinnen.

Nydelig kunst!

Klem!

Sivic sa...

Kjempefin og lur juleplanlegger!!
Kjempekjekk vertinnegave også!

♥ Mys ♥ sa...

Wow - så fantastisk flott :D
- Inger

Anne/Scrappefruen sa...

Oj, oj så lekkert! Og jeg har jo faktisk sånne poser liggende..

Janne-Lise sa...

Et utrolig prosjekt - og en ide jeg MÅ lagre til neste år - så praktisk og så kjekk å ha :)

takk

Hege sa...

Det er utrolig gøy og praktisk med en juleplanlegger, og denne var utrolig lekker og gjennomført i tillegg. Tusen takk for inspirasjon!

Hege sa...

Det er utrolig gøy og praktisk med en juleplanlegger, og denne var utrolig lekker og gjennomført i tillegg. Tusen takk for inspirasjon!