5. desember 2011

Råtøff juletag...

Da er vi kommet til den 5. desember og vi er stolt over å kunne presentere  Nathalie Kalbach for dere idag. Hun forklarer oss hvordan vi kan lage en juletag med mixed media. 




Litt om Nahalie Kalbach:  

I’m an European Mixed Media Scrapbooker. My layered work is an explosion of texture, dimension and jewel tone colors.In my workshops I share my secrets for using paint and ink products to reveal texture, tips and tricks for embedding found objects and embellishments and how to unlock your personal creativity.

I love to design, teach and write — doing all of it wholeheartedly. Besides my creative passion, I love to read and travel.

Jeg er en europeisk Mixed Media scrapbooker. Mitt lagvise arbeid er en eksplosjon av tekstur, dimensjon og juvel tone farger. I mine workshops deler jeg mine hemmeligheter for å bruke maling og ink produkter for å avsløre tekstur, tips og triks for innebygging av gjenstander og pynt. Og hvordan du kan åpne opp din personlige kreativitet. 

Jeg elsker å designe, undervise og skrive - å gjøre alt det helhjertet. Foruten mine kreative lidenskap, elsker jeg å lese og reise.


Nathalie sin blogg er et "must" å besøke. Den finner du HER...





Here is the how to:


For this tag I used an old vintage wooden sheet - I think it was part of a game as it has numbers engraved. I painted the wooden piece partly with acrylic paint and before all paint dried I sprinkled Platinum Utee on top and heated it. I attached a piece of Paper Tissue Tape and a ribbon. Then I stamped on a piece of patterned paper with a star stamp and embossing ink, sprinkled with clear utee, heated the utee and into the hot utee sprinkled soem of the platinum utee and continued heating.

I cut out the stars. I attached Cookies'n Cream and Grand Tetons Glimmer Glam on parts of the wooden plate. then I let some Stiletto Glimmer Glam run down the plate and also on the stars. I attached the ribbon, stars and Prima Rhinestones. For the Prima Resin I sprayed Tattered Angels Cornflower Daze and added some Wicked Glimmer Glaze, then attached the Resin piece and attached the Canvas Corp Twine. I painted the edges of the ornament with black acrylic paint.


Supplies: Vintage wooden sheet, Eco Green Crafts Acrylic Paints, Ranger Platinum and Clear Embossing Powder, Tattered Angels Glimmer Glam - Glaze and Chalkboard, Prima Rhinestones - Ribbons and Resin, Danyeela Patterned Paper, Rose Mokka Letter Stickers, Canvas Corp Twine

Her er hvordan du går frem for å lage tagen:   

For å lage denne taggen brukte jeg et gammelt vintage ark - Jeg tror det var en del av et spill fordi det har tall inngravert. Jeg malte tre stykke delvis med akrylmaling og før all malingen tørket, drysset jeg Platinum Utee på toppen og varmet det. Jeg festet et stykke papir Tissue Tape og en sløyfe. stemplet jeg på et stykke mønstret papir med en stjerne stempel og embossing blekk, overstrødd med klar utee, varmet  opp utee og inn i den varme utee drysset jeg noe av platina utee og fortsatte oppvarming.  

Jeg kuttet ut stjernene. Jeg festet Cookies'n Cream og Grand Teton-fjellene Glimmer Glam på deler av treplate. så jeg la noen Stiletto Glimmer Glam renne nedplaten og også på stjernene. Jeg festet båndet, stjerner og Prima Rhinestones. For Prima Resin sprayet jeg Tattered Angels cornflower Daze og lagt til noen Wicked Glimmer Glaze, deretter festet Resin brikke og festet Canvas Corp Twine. Jeg malte kantene av tagen med svart akryl paint.


Rekvisita: Vintage tre ark, Eco Grønn Håndverk Akryl Maling, Ranger Platinum og Clear Embossingpulver, Tattered Angels Glimmer Glam - Glaze og Tavle, Prima Rhinestones - Bånd og Resin, Danyeela Patterned Paper, Rose Mokka Letter Stickers, lerret Corp Hyssing

 
Idag er det et nydelig klippeark fra Pretty Vintage som havner oppi den stoooore julepakken.



Hvis du vil ha et lodd og en mulighet til å vinne den stoooore julepakken:
 Legg igjen en kommentar :)

76 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

gosh for en herlig tag!!!

Bente Fagerberg sa...

Denne var virkelig spesiell. Så kreativ og flott!!
Takk for inspirasjonen.
This is beautiful Natalie, and special.
It is so reative and wonderful.
Thanks for the inspiration!

Elinor sa...

Herlig tag =)

Anne Gerd sa...

Kjempeflott tag - har vært så heldig å være på kurs med Nahalie Kalbach - kjempegøy:o)

Kristin sa...

Wow, for en kul tag!

Tonje sa...

Flott inspirasjon! Storkoser meg med å lese bloggen hver dag i adventstiden :-) Klem fra Tonje

lillesmor sa...

Stilig, spesiell og annerledes tag.

♥ Kaia ♥ sa...

Wow, den var råtøff.
Likte veldig godt teknikkene som er brukt.

Klem fra Kaia

Karin sa...

Oj, dette var orntli stilig! Takk for inspirasjon! Ha ei flott uke!

Arnlaug sa...

Wow, this was a really special and cool tag! Thanks for the inspiration:-)

Ann Kristin sa...

Knallkul tag!

Wenche sa...

Skikkelig tøff tag.

10na sa...

Superflot tag. KH 10na

Hege sa...

Kuul tag!
Hadde ikke sagt nei takk til et kurs med denne damen heller... :-)

Elen sa...

Kjempetøff tag! KOm desverre ikke inn på bloggen til Nathalie for å se mer på hennes arbeid. Får prøve igjen senere.
Ha en fortreffelig mandag:-D

Linda sa...

Knallstilig juletag! Lurer på om man kan ønske seg mer scrappetid til jul jeg, er jo så vanvittig mye fint man har lyst til å lage??

Stine sa...

Herlig juletag! En helt ukjent scrapper for meg, takk for tipset!

Ønsker dere en herlig juleuke!

toi9 sa...

En tag full av inspirasjon.
Herlig!!! ...og ikke minst stilig!!

Ha en knall mandag :)

maya sa...

flott tag, skal kikke mer i bloggen hennes ja:)
takk for innspirasjon

ha en knallfin 5. desember

klem maya

enda en scrappedame sa...

Stilig! Det er alltid moro å få inspirasjon til å prøve nye teknikker :)

ruffa sa...

WOW for en fantastisk TAG - elsker tager og jeg - men kjære - dere skal få litt å gjøre med å trekke dette her - såååå kos at det er så mange som blir med :)

Camilla sa...

Tusen takk for luke 5.
Mixed media er noe jeg lenge kunne tenkt meg å prøve ut... dette er sjansen ser jeg!

Monika sa...

Så kul den taggen ble :) Takk for inspirasjon :)

Anne sa...

Så utrolig stilig! Elsker sånt som dette, men det ligger helt utenfor mine skaperevner. :p

Bea sa...

Det var en kejmpeflott tag. Og så nydelig klippeark som dere legger i pakken i dag, vintage bilder er så flotte

Ha en flott uke alle sammen

Klem fra Bea

Lisbet sa...

skikkelig tøff tag:-)

WencheP sa...

Tusen takk for inspirasjonen.

Alhana sa...

Kjempe stilig tag :)
Takk for inspirasjon.

Ida / Little sa...

Oj, her var det mye og lære. Drit stilig tag da!! :))

Linda64 sa...

Nat er en av favorittene og hun er superflink. Digger denne tagen!

Eddie sa...

Ja her var det mye å lese om! Først hele reorganiseringen av rommet ! Bra! Tagèn var kjempetøff!
Klem fra Anne-Eddie :)

Knerten sa...

Kjempekul tag !

Jeanette sa...

Nydelig tag. Sånne mixed media-saker er så utrolig lekkert, men jeg syns det er så vanskelig å få til. Men utrolig flott og inspirerende å se på! :)

Lille`s hule sa...

Skynter meg å trekke lodd nr 5 før jeg stresser tilbake på jobb og det siste personalmøtet før jul :)
Ha en fortsatt fin og kreativ uke :)

Tika sa...

Her er det bare en ting å si/ only one thing to say: WOW!!!

mayskort sa...

så fin tag.dette skal jeg prøve

Stella sa...

Wow, vilken cool tag!

Gro Tollaksen sa...

Stiligt :)

Anit@ sa...

Takker for inspirasjon!

Et utrolig flott ark som havner i "potten" i dag :)

Ha en riktig så fin uke !

Anita sa...

Superfin tag med så mange flotte detaljer :))

Asil sa...

Fantastisk tag, og fantastisk kunstner dere har fått med dere! :)

Nina sa...

Wow, for en lekker tag

Vibeke's trekløver sa...

HEI!
Er så heldig at jeg har vært på kurs med Nathalie. Hun er bare så koselig og kjempedyktig.
Klem Vibeke

unni's scrappeboble sa...

Skikkelig dyktige dame ja :)))

Lena S sa...

Det var en råstilig tag!

Strikkelene sa...

Stilig tag! :)

adelina revision sa...

natalies jultag är verkligen supersnygg

Tone K. sa...

oi...denne var spennende :)
Tusen takk for inspirasjon.

Og for et flott klippeark :o))))

Linda sa...

Utrolig lekker tag!

~Isabell~ sa...

Oh la la, for et vakkert stykke arbeid

Liven sa...

Her var det mange tøffe detaljer.

MereteN sa...

HErlig gave i dag også.
Ser at jeg må ha noe nytt utstyr. Mixed Media er så kult, men har aldri prøvd selv...

Linda sa...

har vært på kurs med Nat på papirfesten, og det kan anbefales det! Hun er kaninflink :)

Cathrin sa...

Skikkelig stilig tag, har aldri selv forsøkt meg på denne teknikken. Men en gang må jo være det første for alt, så kanskje dette var innlegget som skulle til for å få meg i gang?
Nydelig klippeark som havner i den store julepakken, heldige den som stikker av med denne i år og ennå er det mange dager igjen med stæsj som skal i. :o)
Ha en flott adventsuke!

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Lekker tag

KinesKlode sa...

Fantastisk! Umulig å se seg mett på alle detaljene... :)

Bettina L. sa...

Så nydelig og kreativt. Hadde aldri kommet på å lage en tag slik;)

oheidia sa...

Kjempekoselig resultat, men ser litt vanskelig ut.

Tone-Lill sa...

Dette var en tag som gir inspirasjon!
Og med det så ble ønskelisten til jul utvidet til å inneholde alle de kreasjon elementer som jeg ikke har men trenger for å lage en slik tag ;)

X

Julia sa...

Wow for en herlig tag! Jeg er litt på tim holtz bølgen for tiden og denne tagen inspirerer virkelig til mer mixed media!

Maria Therese sa...

Kjempetøff tag!!

Sol sa...

Super stilig!! Råstilige farger! Og stilige og kreative elementer!! :o) Kult

Turid sa...

Knalltøff tag!

Kristine sa...

Så utrolig kult!!!
Mye inspirasjon her :)

unni's scrappeboble sa...

Spennende hver dag her inne, skikkelig flott tillaga :))

Nathalie Kalbach sa...

Thank you ScrappeHuset for having me :) Nat

Susan sa...

Denne var utrolig fin!! =)

Synne_:) sa...

KNALLTØFT :D løper inn på bloggen hennes etter mere inspirasjon <3

Janne-Lise sa...

Skikkelig flott tag av ei utrolig dyktig dame :)

GryA sa...

Kult!

Silje sa...

Wow! Jeg har så respekt for dem som tør - og klarer - å sette sammen så mange småelementer til å bli noe så stilig!

Trollkjerringa sa...

Så stilig. Skarpe flotte farger.
Også elsker jeg de englene på det arket der! Deilig!

Klem fra Trollkjerringa. :)

Sivic sa...

Stilig mixed media juletag!!

♥ Mys ♥ sa...

Stiiiilig tag! :D
- Inger

Anne/Scrappefruen sa...

Mixed Media er så utrolig stiling. Nydelig med alle de ulike effektene!

Hege sa...

Wow... denne var tøff. Liker teknikkene du har brukt her, men har ikke turt å prøve meg selv... enda! Takk for inspirasjon.