10. desember 2011

Resultater paybacktime... og den stooore julepakken vår!!!

Da skriver vi 10. desember og idag er det tid for å presentere resultatene fra vår strekk her i huset, nemlig     PAY BACK TIME..




Det skal innrømmes at  noen av oss syntes det var litt skummelt, litt spennende, ble litt skjelven... og andre igjen tok det kaldt og rolig...

Vi var enige om å trekke blant utfordringene som kom inn.. Det kom inn 13 utfordringer. Så vi nummererte og trakk med hjelp av random.org.


Og resultatet av trekninga ble følgende: 


TORILL SKAL:
"... lage noe monokromatisk" i følge utfordrer nr 3 - Marianne/Skorpionen! 
 

VIBEKE SKAL:
"skal scrappe clean & simple i sterke rene farger " i følge utfordrer nr 6 - Hege/Tangent

MARION SKAL:
"...lage en LO i den enestående Brit-stilen! " i følge utfordrer nr 11 - Asil 


BENTE SKAL:
"...scrappe en skikkelig lag-på-lag VINTAGE LO - på mønsterark, ikke kraft/bazzill!" i følge utfordrer nr 10 - Hege 
 

LINN SKAL:
"...lage noe vintage" i følge utfordrer nr 3 - Marianne/Skorpionen
  
CAROLINE SKAL:
"fargelegge. For tenk!! Ettersom jeg skjønner så er det en stor "frykt" for flere av dere
Og dere kan jo følge denne tutorialen her når dere skal fargelegge.
http://scrappehuset.blogspot.com/2011/01/promarkers-for-dummies-med-maya-vinn.html" i følge utfordrer nr 12 - Maya


Og her er våre løsninger:  


Her er hva Torill sier om utfordringen: 
"Da jeg fikk utfordringen "lag noe i monokromatisk" tenkte jeg - "tja, det skal jeg vel klare"
Men så ble jeg så opphengt i at jeg skulle bruke rødt - som jeg ikke så ofte bruker - og da ble LOen jeg tenkte jeg skulle lage, så UTROLIG rød...
Med hvit bakgrunn ble den jo egentlig veldig grei - MEN ikke godkjent monokromatisk akkurat!

Så da måtte jeg starte på nytt!
Grønn - det er en knall farge!! Så ble det altså et kort! Men for å henge på en ekstra utfordring, for å pushe meg litt lengre ut på kanten... så bestemte jeg meg for å bruke Heges utfordring om å pynte alle sidene i kortet... så da ble det litt ekstra ukomfortabelt.
Tusen takk for at jeg måtte strekke meg litt lengre!
Dette kunne jeg gjerne ha gjort igjen! Slik at jeg ikke setter meg fast i det jeg gjør!!!"

 

Nærbilde...
- og ikke nok med det... jeg har brukt glitter!! (Jeg hater virkelig glitter...)
 

 



Sponsorbruk:
Maja design- Mønsterark; Smulpaj m/äpplen, Favoriter
Studio Calico - Grønn Bazzill
Hobbygarasjen - Blonde som er farget med Distress Stain - Peeled Paint
Zva Creative - Grønne goser
Korthobby - Kakeserviett farget med Distress Stain - Peeled Paint, og svertet med stempelpute i samme farge ytterst i kantene
Pretty Vintage - Vintagebilde



Vibeke sier følgende: 
"Når jeg fikk utfordringen C&S så satt jeg meg ned og begynte på utfordringen med en gang.... 
Jeg satt i over 1 time med 1 ark - 1 blomst og 1 bilde.. 
Flyttet rundt på det - og frem og tilbake igjen.. Fikk det absolutt ikke til...
I kveld - var siste mulighet jeg hadde til å lage denne før fristen gikk ut - så det var bare å kaste seg uti det.. For de som kjenner meg og min scrappestil - så blir det veldig lite pynt med 1 plastblomst, 1 bling, 1 rubons og litt maling... Men jeg ble ferdig - og jeg kjenner meg sånn passe fornøyd med resultatet...

Til alle dere C&S-scrappere: Jeg er såååå imponert over det dere klarer :) Det er så inspirerende !!:) "

Slik ble mitt resultat:  




Her er hva Marion sier:
"Ja, så var det å scrappe i Brit-stil da! Må si at det er faktisk noe eg har hatt lyst til svært lenge. Så dette var et passelig spark bak. Gøy var det, en litt annerledes måte å tenke på... men veldig lærerikt. Det gav meg en del tips som eg vil bruke videre, kanskje dette med å se verden med et barns øyne.
Her er ihvertfall resultatet mitt =)"



Neste dame ut er Bente:
"Det var veldig spennende å følge med på hva utfordringer som kom inn... det var veldig mange kreative...og jeg skal innrømme at jeg trakk et "lettelsens sukk" når jeg fikk min utfordring... Det var ikke tidenes værste utfordring... tror jeg:P...men det er alltid en utfordring å gjøre noe nytt... "
Her er mitt resultat: 


Sponsorbruk:
Pion - Klippeark, Vinterlek, Vinterfågel
Andrine og Marens Landhandleri - metallblomst
Korthobby - charms, kakeserviett
Gluedots









Her er hva Linn sier: 
"Det var jeg som fikk æren med å trekke oppgavene våre ved bruk av random. Da jeg selv fikk "vintage" tenkte jeg at jeg kanskje kunne trekke på nytt, uten at noen fikk vite det. Laughing Men ærlig som jeg er beholdt jeg oppgaven, også fordi jeg kjente at dette var noe jeg ikke kan. 


Dette fikk jeg bekreftet gang på gang. Jeg satt i 4 dager før denne ble ferdig. Vibeke og Marion prøvde å motivere meg med å sende linker om vintage som skulle hjelpe meg på vei. Jeg var så opptatt av at vintage var brunfarger, mer enn en stil. Vibeke mente jeg hadde scrappet vintage før og viste meg en LO i min egen blogg. Laughing Da løsnet det. 

Jeg scrappet og koste meg og ble så fornøyd med resultatet. Jeg lot den ligge over natta, og da jeg så på den morgenen etter var min første tanke: "DETTE ER VEL IKKE VINTAGE!!!!". Laughing Laughing Laughing Her er den, dere får avgjøre. Wink"



Sponsorbruk:
Maja Design - Mønsterark: "Skal vi ta en Fika? Kaffe Tack!"
3ndy papir - Mønsterark: "Good times" og "Celebrate"
Glue Dots - Easy Tear-double sided taper og Craft Foam Pads
Papirdesign - Fugler utklipt fra mønsterark: "Julens gleder...)
Tatterede Inspiration - Blått bånd
Kort og Godt - Blonde
Familieminner - Tag
American Crafts - Thickers
Andrine & Marens Landhandleri - Blomster
Papirloftet - Blomster



Caroline sier dette:
"Da jeg så at min utfordring var trukket og klar "FARGELEGGING" så tenkte jeg for å være helt ærlig "ååh, kjedelig". Men så fort jeg begynte å surfe litt rundt etter nye stempeltrykk jeg kunne fargelegge, begynte ekstasen å snike seg innpå. Jeg fikk printet ut noen nye, søte trykk og satte igang med fargeleggingen. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve og fargelegge i grånyanser. Mine kjære copics må føle seg elsket og nå har jeg endelig fått moderfølelse for de! Det er FANTASTISK gøy å fargelegge i grått! Og ikke minst, grått passer jo til absolutt alt! Takk for utfordringen! Et bevis for at man må få en strekk for å trø til med noe nytt! :)"
Her er resultatene: 

 




Dagens premie til den stoooore julepakken er denne tøffe RAK'en fra oss jentene i Huset. :)



Lyst til å vinne denne og MASSE mer, men ikke vet hvordan? Ta en titt her. :)




Ønsker alle en finfin dag:)

63 kommentarer:

Linda sa...

Wow, jeg er imponert, så utrolig mye lekkert dere har fått ut av utfordringene!!
Nå er det bare 14 dager til jul, det meste er ordnet og det betyr koselige kvelder med julestemning i scrappekroken min ;)
God helg til alle scrappevenner :D

Stella sa...

Vad kul att se resultaten av era utmaningar!
De blev ju superfina allihop! -Tror jag ska ta till mig ett par av dem själv i det närmaste.

Linda sa...

dere fikset jammen dette alle sammen! Bra jobbet :)

Lisbet sa...

Så mange flotte løsninger på utfordringene.
Her var det virkelig mye å bøi inspirert av:-)
Ha en flott lørdag.

Silje sa...

Utrolig lekre LO-er! Det er alltid utfordrende med noe nytt, men ofte får man noe igjen for det! I hvert fall blir man noen erfaringer rikere :)

Kristin sa...

Fy søren, så bra dere har løst oppgavene! Jeg er imponert!

Karin sa...

Så flotte løsninger på utfordringene! Inspirerende!
God helg!

Vibeke's trekløver sa...

Dette fikset dere fint. Utrolig mange flott lo'er.
Klem Vibeke

Tika sa...

Er dere sikre på at dere ikke kunne alt dette før? Resultatene så kjempeproffe ut, og var nydelige alle sammen :)

Scrappegal sørlending sa...

Gratulerer med vel utførte utfordringer! :)
FLOTTE løsninger må jeg si! Og gøy at dere gjør noe dere ikke er så vante med! :)

~Isabell~ sa...

Dere er utrolig flinke jenter. Lekre resultater på alle sammen. Ha en fin lørdag:-)

Camilla sa...

Nydelige kreasjoner damer!
Tusen takk for luke 10!

Marianne/skorpionen sa...

wow jenter!!! Jeg er imponert over det dere har gjort! Fy fabian så flinke dere har vært!

Gro Tollaksen sa...

Kjempe bra,at det går ant,utroligt bra :)

Anita sa...

Så masse flott dere har laget :)) Det var morsomt å lese om hvordan dere tenkte rundt utfordringen. Masse inspirasjon her ja :)) Ha en fin dag!

Bea sa...

Så masse flott dere har laget, flinke er dere :o)

Nyt lørdagen og fortsatt god helg

Klem fra Bea

Wenche sa...

Dere har tatt utofrdringene på strak arm, alle som en. Kjempegøy å se og lese. Herlighet så flinke dere er.

unni's scrappeboble sa...

Herlighet kor flinke dere er da, skikkelig mykkje flott her altså :)))

Cathrin sa...

Så mye flott dere har laget til utfordringene, gjennomførte med glans alle som en. :o)
Ha ei flott og kreativ adventshelg!

Sol sa...

Hadde fått angst om jeg hadde blitt utfordret på denne måten.. Hjelp!!
Men dere har jo utført i henhold... Sååååå Stilig!!... Å jeg falt pladask for det kortet til 60 åring helt øverst.... Det klarte jeg nesten ikke å se meg mett på...

Men WOW.. for en kreativitet!!.. Stilig og Innspirerende!! :o)

Ida / Little sa...

WOW, snakk om og strekke seg! :) Så utrolig mye flott dere har laget! :)

Klem Ida

Hege sa...

Dere har jo klart utfordringene med glans!! - ikke at jeg tvilte på det altså!!

Nina sa...

tøft! dokk er no flink til å prøve nye ting. takk for ei flott side som gir oss mye inspitrasjon

enda en scrappedame sa...

Det er alltid moro å prøve noe nytt, og resultatene deres ble flotte!

Linda64 sa...

Kjempeflinke dere har vært.. Utrolig flotte prosjekter... Ønsker alle en flott og kreativ lørdag...

Susan sa...

WOW!!! Supre løsninger på utfordringene!Godt jobbet! =)

10na sa...

Så mange flotte løsninger og ideer på udfordringerne - tak for det.
kh 10na

Arnlaug sa...

Så utrulig flinke dåke ha vært! Imponrande!

Eddie sa...

Fantastisk mye nydelige arbeider!!
ALLE-skal ha ros for å gjøre noe så flott, som en gjerne ikke er helt komfortable med heller!
I alle fall ! Alle var superdyktige,
da kan vi se, vi kan mer enn vi tror !
Super dagens premie også!!
Klem fra Anne-Eddie :)

Lena S sa...

Kjempeflott alt sammen, flinke jenter :-)

Lille`s hule sa...

Flinke kreative damer :)
Trekker mitt 10`ende lodd :)
Ha en fortsatt fin og kreativ helg og advent :)

Jeanette sa...

Så artige utfordringer som DT-medlemmene har kastet seg utpå. Og fine resultat ble det også! Imponert, ja :)

Asil sa...

Så fantastiske løsninger på utfordringene da! Den tok dere på strak arm og med glans!! :D

Anne sa...

Dere er knallflinke alle sammen. ;)

mayskort sa...

så flotte kort.

Tone K. sa...

Du og du....er det noe dere ikke kan ? Så utrolig flott ! :)
Dere er skikkelig flinke ! :)

Julepakken er bare sikle, sikle altså :)

Tonje sa...

Så masse flott dere har laget! Syns dere har løst utfordringene på kreative måter, kjempeflinke er dere!
Klem fra Tonje

Maria Therese sa...

Så flinke dere er!!

Turid sa...

Fantastiske løsninger dere har fått til på utfordringene!
God lørdag alle sammen.
hilsen Turid :)

Liven sa...

Dette ser det ut som dere takla bra! Flott alt sammen!

KinesKlode sa...

IMPONERT!!! Dere er så utroooolig flinke! Tusen takk for herlig inspirasjon! Gleder meg skikkelig til å sette meg ned å lage LO'r og ikke-jule-relaterte ting... Skulle ønske det var litt lengre frist på vi-tar'n utfordringen denne gangen... :S

Klem Kine

Stine sa...

Så masse flott dere har lagd, jeg er imponert!!

oheidia sa...

Morsomme utfordringer og flotte resultater!!!

bentes blogg sa...

Så masse flotte ting dere har laget. Her er det ikke tid til sånne ting om dagen. Sykt barn, rydding, maling( må jo fornye seg litt når en er blitt alene.) og vasking. Ingen fritidsproblemer akkurat. Ha en riktig fortryllende helg

Strikkelene sa...

Så flinke dere er :) Takk for MASSE inspirasjon :)

sylvia sa...

Disse var fine. Så kreative dere er!!
Ha en fin lørdag alle sammen.

Knerten sa...

Utfordringer er bra, og resultatene ble jo faktisk kjempeflotte !! All grunn til å være fornøyde med de :-)

Alhana sa...

Å så mange flotte løsninger :-)
Dere er så flinke alle sammen.

lillesmor sa...

Var aldri i tvil om at dere ville fikse utfordringene dere fikk. Supre resultat!!

Tone-Lill sa...

Wow! Her var det mye flott. Dette er Kreativitet på høyt plan. Veldig kjekt å se på alt det flotte dere har laget.
Ha en fortsatt fin førjuls tid. Gleder meg til nye luker i kalenderen.
:)

Kaia ♥ sa...

Så flinke dere har vært.
Kjempeflotte løsninger på oppgavene deres...
Klem fra Kaia

Aquarell sa...

Så masse flott dere har laget! :)

WencheP sa...

WOW - så utrolig mye lekkert!

toi9 sa...

Må si dere er flinke!!
Fine resultater på utfordringene dere fikk!!

pia u sa...

Underbar inspiration av alla !

Bettina L. sa...

Utrolig masse flotte prosjekter. Kjempeinspirasjon. Tusen takk;)

Kristine sa...

Fint alt sammen! :)

Trollkjerringa sa...

Iha!!! Jeg må si at dette er det mest inspirerende innlegget jeg har sett på lenge!
Jeg tror jeg skal få noen til å utfordre meg også, for dette var stilig!

Jeg må si at jeg virkelig falt for LO'en til Vibeke, for den var så rørende enkel og vakker! Elegant!

I tillegg så likte jeg veldig godt Toril sin, som var så stilig. Det er en så stilig tone på den fargen du har brukt.

Marion: Denne stilen er kjempekul, og jeg digger at det ser ut som om du har fått sneket inn Scrappehuset-huset også! Det var kult! :)

Bente: Denne var så gossin! Og den lille kronen og de sarte rosa fargene sammen med alt det brune, det satte prikken over i-en.

Linn: Jeg liker de blå elementene dine. Det er en veldig levende LO, som understreker dette underet i livet. :) Så nydelig! I tillegg ser jeg at denne lille prinsen har samme navn som vi har valgt å bruke hvis vi får en sønn en gang. Det gir ekstra pluss i margen! ;)

Caroline: De stempeltrykkene du har brukt er nydelige. Mulig jeg her rar, men jeg må si at jeg likte spesielt godt den sort-hvite i første bilde. Den er så sart og nydelig! Skulle gjerne like å se de på prosjekter. Må nok ta en tur inn i bloggen din med jevne mellomrom å snike litt ;)

Også så mye flott i pakken fra dere damene!
Tenk om man hadde vært så heldig å vinne dette. Det hadde vært tidenes beste julegave. Uten tvil! :)

Troll-klem fra meg! :)

Sivic sa...

Dere er tøffe og klarte utfordringene med glans!!

♥ Mys ♥ sa...

Dette fikset dere jammen bra alle sammen!:D
- Inger

Anne/Scrappefruen sa...

Så flinke dere har vært! Resultatene av liftene var lekre!

Janne-Lise sa...

Hjelpe meg så flinke dere er!! Dette var et utrolig flott innlegg i kalenderen :)
så mye lekkert dere har tryllet frem :)

Hege sa...

Dette klarte dere med glans! Utrolig flotte resultater!