7. desember 2011

Unik julepynt på 1-2-3

Hei kjære lesere!
Det er allerede blitt 7. desember.
I den STOOORE flotte julepakken vår skal vi legge disse godbitene idag..





De er fra et hus fullt av perler... Yes, nemlig PERLEHUSET

Idag skal vi vise dere hvordan dere kan lage julepynt i FIMOleire.
Denne leiren kan man få kjøpt blant annet på Panduro. Den finnes i mange forskjellige farger.
Leiren er veldig lett å jobbe med men pass på så den ikke kleber seg til trekjevla. Plastkjevle eller et glass er perfekt verktøy for å kjevle leiren ut.

Vi tar dere gjennom noen enkle steg:

1) Du trenger FIMOleire, former (gjerne pepperkakeformer), stempler og kjevle


2)  Kjevle leiren til ønsket tykkelse. 3-5mm er en vanlig tykkelse.
Nå kan du trykke på ønsket stempler. Her har jeg brukt et JULEPOST stempel fra papirloftet. 


3) Stanse ut ønsket figurer. Ønsker du hull til bånd lager du dette enkelt med å bruke en lukket kulepenn. Du kan også vri og klemme figurene i ønsket fasong. Legg de på en stekeplate som er dekket med bakepapir og stek formene på 110 grader i 7-10 minutter.  La avkjøle.


Når de er avkjølt er de klare for oppheng :) FIMOLEIREN er ikke veldig knusbar.





Vis oss gjerne dine leirekreasjoner!!

 Husk å bli med på enda en lukeåpning i morgen :)

80 kommentarer:

Kristin sa...

Så stilig dette var. Jeg har gjort noe liknende, men brukte da silkisleire siden den er litt bløtere. :)

Stella sa...

Jättefint! Vi gjorde så´na här och använde som paket-etiketter förra julen; det blev super!

Turid sa...

Wow! så delikat pynt! Jeg lagrer tips.
Ønsker alle en fin dag!
Hilsen Turid :)

Julia sa...

Disse ble veldig flotte! Jeg har laget slike selv, men komikke på å bruke et helt stempel, det var stilig!

Wenche sa...

Koselig pynt. Takk for gode tips.

Linda sa...

Stilig! Og denne leiren finnes vel i flere farger? I tillegg kan den jo pyntes med diverse stæsj også ;)

Takk for tips :)

Karin sa...

Dette var flott! Dette må være en perfekt juleverksted aktivitet for meg og unga! Takk for inspirasjon!

Marianne/skorpionen sa...

Dette var jo bare så lekkert da!! Og genialt å lage sammen med barn!
Du verden hva man lærer her inne!

linn kr/sykepleier sa...

Skikkelig KULT! :D

Arnlaug sa...

Så smart! Prøvde FIMOleire i fjor og det var veldig kjekt å jobba med. Men å bruka stempel til avtrykk var jo genialt! Takk for supre tips:-)

10na sa...

Super god ide`. Tak for den.
KH 10na

enda en scrappedame sa...

For en god ide! Jeg har aldri tenkt på at man kan bruke stempler til Fimo-leire. Takk for inspirasjon :)

Tone-Lill sa...

Dette må prøves ut! Har allerede sjekket på net at FIOM er å få tak i på Hobby craft sine butikker.
God Jule pynt laging!

Jeanette sa...

Flott julepynt da! :) Takk for inspirasjonen.

Tonje sa...

Dette fikk jeg lyst til å prøve på!
Takk for flott tips!:-)

toi9 sa...

Kjempeflott julepynt!
Har veldig lyst til å prøve meg på det! Og få brukt opp kassa med fimoleire ;)
For ugunstige farger,er jo bare å male :))

Ha en flottings dag :)

Linda64 sa...

Stilig.. Takk for flott inspirasjon :-)

Eddie sa...

Denne leiren har jeg brukt endel av i min tidligste scrappeperiode!
Jeg har former og, som blomst, fisk osv. Har stemplet i den og, som jeanslomme. Mer eller mindre mislykket malt på dem og....
Ha en fin onsdag.
Fin,kald vinterdag ute..Klem fra Anne-Eddie:) Kult med perlene. Det har jeg også brukt mye. Var fast kunde på perlehuset da!! :)

~Isabell~ sa...

Utrolig smart. Dette MÅ Jeg prøve:-)

Blåmeis sa...

For en super ide! Må være perfekt å lage sammen med barna. Og når barna går lei av leire kan mor fortsette alene. Genialt!

Gro Tollaksen sa...

Kjempe bra :)
Jeg må ut og handle i dag ser jeg.
Stiligt.

Ann Kristin sa...

Så flotte! Fimoleire må nok anskaffes skjønner jeg ;)

Lisbet sa...

Så flott julepynt. Tror nesten jeg må handle en pakke ved leilighet kan jo brukes til pynt ellers i året også, spesielt hjerter med Love

Vibeke's trekløver sa...

Kjekt tips. Har akkurat gått til innkjøp av fimo, men hadde ikke tenkt på at jeg kunne bruke stempler. Det skal prøves ut.
Klem Vibeke

maya sa...

åå så flotte, jeg har laget pakkelapper av fimoleire et år, kjempesukse:)

ha en flott 7. desember

klem maya

Hege sa...

Stilig! Takk for flott tips, - i dag også!!

Strikkelene sa...

Så flotte og enkle :) :)

Hanne sa...

TAKK!
Det fine med disse var at de var helt hvite, veldig stiiilig! Perfekte små venninnegaver, dette.

Ut og kjøpe Fimoleire :))

Maria Therese sa...

Knallfin!!! Dette vil jeg prøve!!

unni's scrappeboble sa...

Woww, dette har eg ikkje prøvd, spørs på om eg må sta og kjøpe leire ja :)))

Anne sa...

Disse ble utrolig flotte, spesielt den nederste med alle snøkrystallene på syns jeg var kjempelekker! :)

Man kan vel gjøre andre ting med disse figurene også, male eller spraye eller lime på litt scrappepynt, eller lage ting man kan bruke på kort eller lo-er, sikkert. Kjekt produkt. :p

Sol sa...

Å så stiliiiiiig!!... dette fikk jeg såååå lyst til å prøve meg på..! Kjempetøft!!..

Hmm.. hvor får jeg tak i denne leiren NÅ.... Hmmm

Takk for supert tips!! :o)

oheidia sa...

Kastet for 3 uker siden en pakke med fimoleire som jeg ikke viste hva jeg skulle bruke til, sukk!!!

Ja, kanskje det kommer en ny pakke i hus etterhvert. Stilig resultat av dette i hvertfall!

bentes blogg sa...

Jeg ga bort mine til barnehagen jeg. Løp og kjøp.

mayskort sa...

KJEMPE FINT .DETTE SKAL JEG PRØVE.

Bea sa...

Dette så morsomt ut :o)

klem fra Bea

Ann Kristin sa...

Oi disse er fine, tusen takk for tipset.

Ann Kristin

Susan sa...

Supert tips nok en gang!! Fikk lyst å prøve!! =)

Hege-Annie Simonsen sa...

Så fine ting laget med fimo-leire, - enig i at dette må være ekstra gøy for barn å få lov til å være med på å lage! Artig å kunne bruke stempler på denne måten.

Ha en forsatt fin desember!

Nina sa...

Tøft. har ikke tenkt på at stemplene kan brukes til det. Så tusen takk for tipset

Elen sa...

Så fine de ble:-) mange bruksomåder for forskjellige ting! Her er det bare kreativiteten som setter en stopper..

Asil sa...

Genialt! Og jeg som trodde jeg ikke trengte sånn leire.. :P

Alhana sa...

Flott julepynt. Takk for tips.
Ha en fortsatt fin adventstid :)

Anit@ sa...

Dette ble flott. takk for tips :)

Anita sa...

Stilig. Ha ei fin adventstid :))

Lille`s hule sa...

Oooooaaaaaooooo så utrolig smart.
Æ laga en del små nisser ett år med Fimo leire. Skal leite de fram og legge de ut i hula mi :)
Trekker mitt 7ènde lodd ;)
Ha en fortsatt fin og kreativ advent alle sammen :)

Kristine sa...

Så smart!!
Dette må jeg prøve en gang :)

Stine sa...

Herlig julepynt! Kanskje jeg skal grave frem fimoleiren jeg har liggende et sted her og prøve på noe lignende! takk for tipset :-)

KinesKlode sa...

Åh, så lekkert! Får man kjøpt denne leiren på panduro tro? Lyst til å lage juletrepynt.... :)

Tika sa...

Jeg trenger flere stempel og fimoleire! Disse ble jo knallkule!!

Cathrin sa...

Så fine disse ble! Har lenge tenkt på å skulle forsøke å lage figurer med fimoleire, kanskje jeg nå får det lille sparket jeg trengte for å hive meg rundt. Dessverre har vi ikke panduro-butikk eller noen andre som selger Fimo her jeg bor, så må nok på nettet.
Ha en fortsatt flott adventsuke!

Camilla sa...

Nydelig julepynt og tusen takk for luke 7 :D

Bettina L. sa...

Du så smart dette var da. Masse gode ideer å hente her. Har dessverre ikke fimo leire liggende, men dette var noe å tenke på. Trekker et nytt lodd jeg;) Bettina xx

Tone K. sa...

Oi....dette var kult ! :)
Har aldri brukt denne leiren selv, men har jo hørt om den mange ganger.
Så stilig det var med stempel !
Også så mye flott i den store julegaven :)))

Aquarell sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Aquarell sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Aquarell sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Aquarell sa...

Disse var ikke dumme! Kanskje det var det man skulle gjøre med ungene en av dagene. :)
Takk for flott tips!

ruffa sa...

Og med dette kan man og lage masse morsom scrappetinger - Linn er kjempegod :)

sylvia sa...

Så fine de ble!!

♥ Kaia ♥ sa...

Disse var kjempeflotte.

klem fra Kaia

Liven sa...

Dette må jeg prøve!! Takk for flott tips!

cecilie sa...

Wow, stilig, liker sånne kreative innlegg =)

Lena sa...

Supert tips, må prøves :-)

Synne_:) sa...

Så vakre <3 må prøves :D Takk for inspirasjonen :D

Knerten sa...

Stilig julepynt !

Janne-Lise sa...

Dette tipset blir nok lagret til neste år ja :) Genialt og veldig lekkert :)

hilsen Janne-Lise

Linda sa...

det love-hjerte var berre lekkert :)

WencheP sa...

Så stilig og kreativt.

GryA sa...

Knall idè å bruke stempler!

Silje sa...

Oi, så stilig! Jeg har faktisk ikke tenkt på å lage slike ting av FIMO *lagre innlegget i inspirasjonsmappa*

Scrappegal sørlending sa...

Dette er sååå kult!!!! :)
Jeg var akkurat på jakt etter denne leiren, da jeg har sett det på youtube! Må ha til lerretene mine!! :D

pia u sa...

Detta var så läckra och vintriga dekorationer riktigt juliga!

pia u sa...

Detta var så läckra och vintriga dekorationer riktigt juliga!

Trollkjerringa sa...

Er det ikke deilig med selvlaget julepynt?
Selv nå når vi er voksne er det virkelig moro å sitte med slikt plukk! :)

Klem fra Trollkjerringa.

Sivic sa...

Koselig med tips om selvlaget julepynt : )

♥ Mys ♥ sa...

Wow - så stiiiilig!
Dette fikk jeg lyst til å prøve sammen med ungene:D
- Inger

Anne/Scrappefruen sa...

Dette var jo en SUPER ide!

Hege sa...

For en utrolig god ide! De ble kjempelekre! Må prøves!

Hege sa...

For en utrolig god ide! De ble kjempelekre! Må prøves!