1. desember 2011

Vi er igang!!!


Velkommen til vår første dag i årets JuleKalender!
Det er så spennende! For vi har så mye kjekt å vise dere!


- og DU kan vinne den stoooore julepakken vår!!


Den pakken vi putter aller først ned i esken er:
en stor pose med utrolig mange Primablomster - nesten 1000 stykker altså...


Denne er sponset av 




Hver dag fra 1. desember til 23. desember kommer vi til putte ulike premier oppi en eske. 
Når vi kommer til julaften er denne esken stappfull med godsaker
Disse godsakene kan bli dine. ;)

Det du trenger å gjøre for å delta er å LEGGE IGJEN EN KOMMENTAR hver dag!!!


Det vil si at du tilsammen kan legge igjen 23 kommentarer - den 24. desember trekker vi ut 1 vinner som stikker av med hele pakken!!! 

Så jo flere kommentarer du legger igjen - desto større mulighet til å stikke av med hele pakken.!!!!! 

JOHOO, kult ikke sant!!?? :D

I tillegg til å kommentere må du gjøre en liten ting til:

Legg ut vår kule julelogo i bloggen din
- gjerne både i eget innlegg og i sidebaren din:), for dere som ikke har blogg, men er på facebook, deler du den bare der. Gå inn på vår side og trykk på "del" på innlegget om Stoooooooooor julepakke.




Hvordan du får til å legge blinkien i bloggen, kan du lese om HER


Den 24. desember trekker vi vår heldige vinner!! 

Pakken blir sendt så fort vi får adressen. 
Denne gangen spanderer vi jentene portoen for vinneren. :D




Her er det bare å hive seg med, enklere blir det ikke. ;)



Viste du forresten at NRK har sendt julekalendere hvert år siden 1986?
Jul i Skomakergata var den aller første, og den ble sendt i 1979, 1981 og i 1984. 
Etter det ble det kalender hvert år!

Kanskje du også husker Teodors julekalender, Jul i Portveien 2, Vertshuset Den Gyldne Hale, Amalies Jul?



Hvilken julekalender liker/likte du best?


Legg igjen en kommentar og fortell!
Ha en super 1.desember alle sammen!!!

98 kommentarer:

ruffa sa...

Åååååh Skomaker Andersen - i år er det faktisk første kalenderpakke her i huset - kommer jo ikke på TV mere - så da måtte vi bare -gleder meg i alle fall - trolla her aner jo ikke hva det er en gang :)
Ha en strålende første kalenderdag til dere og deres ♥

Anne sa...

Jeg klarer nesten ikke å bestemme meg, for jeg syns alle tv-kalenderene er så søte! Amalies jul har en spesiell plass hos meg da, men jeg er også veldig glad i Jul på Sesam Stasjon, og Jul i Skomakergata. Blåfjell kom helt på tampen av min barndom, så den går helt fint ann, men Månetoppen har jeg ikke noe særlig forhold til. Jul i svingen har jeg sett litt av da, og syns den er veldig koselig. Men en jeg må se hvert eneste år er The Julekalender, den er jo fantastisk. ;)

Marianne/skorpionen sa...

Blåfjell og Jul i Svingen synes jeg er koselige :)
Ha en flott adventstid alle dere i huset
klem

Stine sa...

Jeg må nok holde en liten knapp på Jul i Skomakergata jeg også! Men når jeg var liten var det stas uansett hvilken julekalender som gikk på barne-tv, det betydde jo at det snart var jul ;-)

Jeg gleder meg til å følge dere videre gjennom adventstiden!

Klem Stine :-)

Ann Kristin sa...

Hei, det er nok jul i Skomakergata.

Ann Kristin

~Isabell~ sa...

God morgen jenter:-)

Jeg husker ikke disse julekalenderene så godt. Men nå som jeg har fått barn selv så er det jul i blåfjell som varmer hjerteroten mest:-)

Knerten sa...

God morgen ! Jeg holder en knapp på Jul i Skomakergata for de minste og oss som ikke lenger er så små, men for oss voksne må jeg si meg enig med Anne, The Julekalender er et must :-)

Linda sa...

Det er skomakeren her også, det er han jeg har vokst opp med. Appelsin med nellik og greier ;)

Kristin sa...

Julekalendere er så koselig. Jeg har så mange favoritter at det er vanskelig å velge bare en. Skomakergata er naturligvis en klassiker og er noe av det mest stemningsfulle jeg vet av julekalendere! Ellers husker jeg så godt en kalender som gikk for mange år siden som het "Vertshuset den gyldne hale". Det var tegnspråk som var temaet der og jeg synes det var så spennende og morsomt å lære.

Ellers er Nissene på låven en klassiker hjemme hos oss, og vi gleder veldig til årets nye versjon!

WencheP sa...

Jul i Skomagergata må jo bli favoritten - Tøfflus var jo så søt.... :)

Asil sa...

Det er selvsagt "Jul i Skomakergata" og Jon Blund! Herlig nostalgi å se den på dvd, men ungene synes det går liiiitt sakte.. :D

Ha en fortsatt fin første desember-dag!

Linda sa...

Så kjekt med denne julekalenderen :) Og jeg for min del sto opp til scrappekalender fra mannen min i dag, heldige meg!
Favoritten er Jul i skomakergata, men liker også godt blåfjell som går nå. Gleder meg til julekalendertid med minstemor på fanget og se Blåfjell før resten av kveldene kan gå til noe scrapping mellom andre juleforberedelser :)

Lisbet sa...

Jul i svingen er min favoritt men jl i skomakergata kommer veldig veldig tett oppunder:-)
Ha ne flott adventstid

Elinor sa...

Jag har bara bott hær ett år, så jag har inte sett era julkalender. Den enda jag sett ær Nissene på loven, så jag får væl si den då ;) LEngtar sån till ikvæll før å se nya!

Skall genast ge mig på att få en blinkande bild i sidebaren min. Hihi.

Wenche sa...

Tror jeg har kost meg med de aller fleste julekalenderne på TV jeg. Synes nesten hver og en av dem har sin egen sjarm, Men blant favorittene er Skomarkergata, Månetoppen og Jul i Svingen.

10na sa...

Glædelig 1. december fra Danmark.
Kh 10na

Monika sa...

Favoritten er nok Jul i skomakergata :) Men jeg har også veldig sansen for Jul i svingen og Blåfjell :)

Tonje sa...

Jul i skomakergata er jul for meg, men portveien 2 kommer rett etter! Husker så godt forventningen i adventstiden *koselige minner*

Anne Gerd sa...

1. desember - juhu...Syns nok også at Jul i Skomakergata er den det knytter seg mest minner med:)

Stella sa...

Oj, här blev det svårt ;) Som svensk har jag inte sett någon av de julkalendrarna...
Men den här kalendern är jag med på; det verkar lovande redan!
Tack för muligheten!

Renates hjørne sa...

For meg er det nok Amalies Jul det ligger mest gode minner til. Uansett advendskalender som går på barneTV blir det god stemning med barne-TV i bakgrunnen:)

RitaK sa...

Så flott! Dette vil jeg ikke gå glipp av, så nå legger jeg ut logo på bloggen min, og starter kommenteringen...

Elen sa...

Jul i Skomakergata er den fineste og kosligste julekalenderen jeg synes er laget. Og når jeg rusler på Baklandet i Trondheim en vinterdag med snøen dalende, er jeg nesten sikker på at Skomaker Andersen selv skal komme ut av en av dørene i husene:-D
Fantastisk flott adventskalender dere har ordnet til:-D Skal bli koselig å følge med her frem til jul. Ha en fin dag!

Bealor sa...

Siden jeg er vokst opp med Skomakergata så er helt klart det favoritten, siden det vekker så mange minner.

Hege sa...

Hurra! Endelig 1. desember!!

"Jul i Skomakergata" er helt klart den jeg liker best, fordi den vekker mange koselige juleminner! (På en delt andre plass kommer jul i blåfjell og månetoppen).

Gleder meg til å følge med i kalenderen i huset!

Jeanette sa...

Jeg syns at både Skomaker Andersen og Jul i svingen er utrolig flotte. Blånissene er forsåvidt koselige de og, men jeg liker mer tradisjonell jul, og blånisser er ehem... blå. Men så er jeg vokst opp på 70-80-tallet og da var det jo bare Skomaker Andersen. Han har de vel ingen effekter å selge på, så da er det vel derfor Blånissene sendes år etter år på NRK.

Håper at det blir skikkelig nissestemning her på bloggen deres i desember, jeg skal i allefall følge med! Klem Jeanette :)

Vibeke's trekløver sa...

Når jeg var barn, hadde vi bare ett alternativ, og det var jul i skomakergaten. Vi gledet oss hver dag til å se hva som skulle skje. Nåtidens barn har flere valgmuligheter, og jeg synes at både Jul i svingen og Jul i Blåfjell er kjekke adventskalendere som er med å skape en god ventetid før jul.
Klem Vibeke

Bente sa...

Jul i svingen er min favoritt. Blir så rørt av disse flotte barna.
Skal prøve å følge dere hver dag i disse førjulsdager.

Bea sa...

Min julekalenderfavoritt er helt klart Jul i Skomakergata, den gir skikkelig julestemning :o)
Så spennende det skal bli å følge med på julekalenderen her hos dere, og jeg skal virkelig prøve å stikke innom her hver dag.
Ha en flott adventstid alle sammen.

Klem fra Beate

Synne_:) sa...

ÅÅåå søte gode dere som jeg har gleda meg til ny runde med julekalender inne hos dere <3 som jeg kosa meg med denne i fjor :) Er veldig glad i Amalies jul jeg og ikke minst jul i svingen, mange av sangene fra jul i svingen har smøget seg godt inn i hjerterota mi :) Ha en nydelig førjulstid alle sammen, gleder meg til å lure meg til litt førjulscrapp og bloggtid igjen og hente masse herlig inspirasjon b.la inne her hos dere :)

May-Lillian sa...

Jeg elsker Amalies jul! Nattasang for nisser synger jeg til dattra mi hver kveld, jul eller ei :) Synd den ikke blir sendt på nrk lenger, er vel jul i Blåfjell som gjelder nå..

Blir spennende å se hvem som går av med seiern om den supre premien! Er nok mange som kunne tenkt seg den! Jeg er hvertfall en av dem ;)

Ha en superfin 1.desember :D

lillesmor sa...

Jul i Skomakergata! Ingen over - ingen ved siden... iallefall ikke med mine barneøyne!
Nå gleder mor seg til oppfølgeren av Nissene på Låven. Det blir nok også en høydare.

Linda64 sa...

Jul i skomakergata er favoritten her i huset ;-)
Herlig med adventstid. Har en flott 1 desember

Arnlaug sa...

Min favoritt var nok jul i skomakergata:-) Men etter å ha sett litt på jul i blåfjell i fjor så såg eg jo at dei nye julekalendarane og er veldig koslige:-)

Liven sa...

Det er nok helt klart Jul i Skomakergata. Denne ser vi på dvd hvert år....

Bettina L. sa...

Skomaker Andersen. Ingen over, ingen ved siden synes jeg:) Ha en flott adventstid;)

enda en scrappedame sa...

Jeg ser det er mange som liker Jul i skomakergata, og jeg må si at det er også min favoritt. Jeg husker enda deler av sangen til Jon Blund, også var det Barnas Rettigheter. Også var det jo spennende å se at hyllen med sko minsket ettersom det ble nærmere og nærmere jul :)

maya sa...

skomaker gata og vertshuset gyldene hale er koselige minner for meg, da var sønnen i huset en liten trollunge:)

Men nå er vi bare oss 2 voksene hjemme og vi ser gjerne på blåfjell, og vi gleder oss vilt til den nye kalenderen "nissene på skauen" håper den blir like bra som nissene på låven:)

Ha en god 1. desember alle sammen klem maya

Anit@ sa...

Skomaker Andersen er nok den julekalenderen som jeg likte og husker aller best, ingen slår den :)
Men Amalies Jul, den koslige blomsterbutikken glemmer jeg heller ikke!

Ønsker dere en flott 1 Desember :)

Klem fra meg!

Anita sa...

Det må nok bli Jul i Skomakergata for min del :) Synes den er kjempekoselig.

Kristine sa...

Jeg liker nok best jul i blåfjell.
Tror det er den første julekalenderen
jeg fulgte med på :)

Guri sa...

Min favoritt er Blåfjell. Den har både spenning og moral, og passer både for store og små.

Lena S sa...

Jul i skomakergata er gode barndomsminner. Men Jul i blåfjell har jeg enda bedre minner fra, for det så jeg på med mine egne barn da de var små. Sangene derfra sang vi MYE :-)

Nina sa...

Jul i skomakergata har vært en klassikker i mange år, nå blir jeg mer og mer glad i blåfjell :)

Elisabeth sa...

Det blir nok Jul i skomakergata som er min favoritt. Gleder meg til å delta på årets julekalender hos dere.
Ha en strålende førjulstid.

Klem fra Elisabeth

Cathrine sa...

Min favoritt må være Jul i Skomakergata..

Men blir vel sikker jul i blåfjell eller noe nå...Med mine 3 små, så blir det sikkert bra blandet...

Ønsker alle en riktig god advent...

Ann Kristin sa...

Jul i Skomakergata i mitt <3, men Månetoppen på en god nummer to. Skomakergaten er min barndom, Månetoppen med jentene mine =)

Ann Kristin sa...

Jul i Skomakergata i mitt <3, men Månetoppen på en god nummer to. Skomakergaten er min barndom, Månetoppen med jentene mine =)

KinesKlode sa...

Hei alle sammen!
Skomaker Andersen er en herlig klassiker, men ser at ungene storkoser seg med Blånissene! :)
Gleder meg til trekning!!
Klem Kine

Lille`s hule sa...

Jul i Skomakergata er nok en klar favoritt :)
for det så jeg og kjæresten på da vi var små :)
men jul i Blå fjell er også blitt veldig koselig jule barnetv, for det deler vi med barna :)
Ha en fortsatt fin og kreativ advent :)
Lille (",)

Hildegunn sa...

Så spennende med adventskalender! Har skrevet om den i bloggen min :)

Min favoritt er nok Skomakergata, som jeg har på DVD - og som skal ses på hver dag i desember!! Og så likte jeg Amalies jul veldig godt :)

Tone K. sa...

Åhh....så moro å være i gang !!! Og for en flott premie da...også bare i dag....dån....dette blir spennende :o)

Jeg må vel si at Jul i Skomakergata er den julekalenderen jeg liker best. Det skyldes at musikken gir meg så gode minner og følelser :o)

Ønsker dere en trivelig førjulstid :o)))

toi9 sa...

Som barn var det nok "Skomakergata" som var tingen.
Nå i voksen alder, må jeg si at jeg virkelig liker "Jul i Svingen" Digger Linus sin pappa :)

Ha en kjempefin 1. desember kveld damer :)
Klem

Cathrin sa...

Er nok jul i skomakergata som er den store favoritten. skomaker Andersen, tøfflus og John Blund, det er barndommens jul det! :o)

For en flott gave dere har til den første, gleder meg virkelig til å følge dere resten av adventstiden. :o)

synnøve sa...

Både Skomakergata og Amalies jul er to serier jeg husker godt. Godt de er å få på dvd, de fremkaller gode minner.
Ellers blir det jo kjekt å følge med dere på deres scrappejulekalender.

Katrine sa...

Jeg har veldig gode minne fra Jul i Skomakergaten. Likte også se på Jul på Månetoppen med ungene i fjor!
Spennende med en flott julekalender i år. Gleder meg til å følge med!

Marit sa...

Hei!

Jeg er veldig glad i primablomster, så dette kan jeg like:)
Når barna var små var det "Jul i Skomakergata" som var det som skapte julestemning i heimen, men de senere åra har jeg fått sansen for "Amalies jul".
Ha en fortreffelig og hyggelig førjulstid!

Mvh. Marit

cecilie sa...

Amalies jul var min favoritt, tror nesten jeg husker rødnisse sangene enda =)

Ann Kristin sa...

Det er så koselig med disse julekalenderene :) Mitt gode barndomsminne er Jul i skomakergata! Men i nyere tid så er Jul i svingen en favoritt. nå er det 23 dager igjen til juuul!

Camilla sa...

Adventstiden er endelig igang !! Og 1. Episode av blåfjell er unnagjort. Min favoritt er absolutt skomakergaten! Men skulle ønske at vertshuset den gylne hale kunne sendes igjen da...

Nina sa...

<+a href="http://scrappehuset.blogspot.com/">Jul i Skomakergata er favoritten. Men Jul i Blåfjell og Månetoppen e også to herlige juleserier som får meg til å glede meg til jul.<+/a+>

Tika sa...

Da ligger det link i sidebaren i bloggen min, og jeg må innrømme at JUL I SKOMAKERGATA nok troner høyest på min favorittliste. Som en god nummer to kommer faktisk Vertshuset den gyldne hale.

MereteN sa...

Herlig premie:o)
Favoritten til jul er helt klart Skomakergata:o)Takk for en herlig kalender.
MereteN

Gro Tollaksen sa...

Skomakergaten er favoritt:)
Kunne godt sett Den Gylne Hale en gang til :)

mayskort sa...

jeg liker skomarkergata best

Hildegunn sa...

Så flotte blomster det er i pakken i dag! Dette blir spennende!

Jeg er veldig glad i Jul i Skomakergata, og synes helt klart det er den koseligste adventsserien! Men Jul i Svingen er morsom, og det er herlig også!

Jeg har akkurat sett ferdig Nissene over skog og hei, og det var også morsomt ;)

Alhana sa...

Jeg holder en liten knapp på jul i skomakergata jeg.
Ha en flott desember alle sammen, og jeg skal prøve og følge med her hver dag :-)

maritj1s sa...

Dette fikk fram mange gode minner. Mine barn var små da Skomakergata var på topp. Derfor er det nok denne som er min favoritt.
Jeg gleder meg veldig til resten av kalenderen.

Marit

Karin sa...

Jeg liker Jul i svingen best! Unga var lettere sjokkert over at mora ønsket seg denne på dvd i julegave :-D Ha en flott dag!

Tinemor sa...

Ååååh.. da va eit vanskeleg spørsmål å svara på.. Eg hugser då eg gjekk på videregåane og skomakergata skulle gå igjen etter maaaaangen år. Eg og bestevenninna mi gleda oss stooort, men blei sooo skuffa då da begynte.. Da var jo blitt so barnslig ;) tihihi..
Men eg eeelsker musikken til Jul i Svingen.. og syns serien var kjempe koselig og!! So kanskje eg må sei den?
Koselig e da vertfall med julekalender på TV :) Eg benka meg framfor TV-en i dag og..og såg på Blåfjell :)

Anne Bente sa...

Den eneste jeg har set er jul i svinget, den har også været på dansk TV

klemmm

oheidia sa...

Jul i blåfjell er et vakkert advents eventyr og så liker jeg godt jul i svingen - har sittet og sett alle disse adventsseriene med barna mine og de var alle fine.

Men jul i svingen og jul i blåfjell har mye fin musikk for barna - det er et pluss!

Milla sa...

Så herlig at julekalenderen er igang!! Jul i svingen har nok med tiden blitt min favoritt også, men liker godt de aller fleste jeg :) Men kan styre meg for barnas superjul...

Gleder meg masse til å følge med på julekalenderen, både her og på TV ;)

klem fra Milla

unni's scrappeboble sa...

Det må nok bli Jul i skomakergata mener eg :) Ønsker alle dere her inne ei kjempefin adventstid :)))

Tone-Lill sa...

Det må nok bli Tøfflus og Skomaker Andersen i Jul i Skomaker gata :)))))

Vibekke sa...

Jeg henger meg på her og ser hvor mange kommentarer jeg klarer å bidra med :) Koselig at dere arrangerer julekalender da. Blir spennende å se hva dere finner på etterhvert :)
Favorittjulekalenderen min på TV har nok blitt "Jul i svingen" det er en magisk serie...

Ida / Little sa...

Hurra meg hei jenter det er JUL! :)

Skomakergata holder jeg en knapp på, men syns jo de nye er litt fine og da.. men blir liksom ikke det samme som før! :)

Gleder meg til og følge med utover mot julaften! :)

Klem Ida

Lisa Marlene sa...

Jul i skomakergata har en helt spesiell plass i mitt julehjerte. <3 Vi har så mange fine, men den er spesiell!

Sol sa...

Selvfølgelig er det Skomakergata... Ingen over .. ingen ved siden av.... Den hadde sånn sjarme å stemning!.. Helt overlegen spør du meg.. :o)

Strikkelene sa...

Jul i Skomakergata er min favoritt - helt klart. Men som mamma, er nok blå- og rødnissene glimrende :) Og ungene "følger julemoten" og har på seg varme, godt blånisseklær i barnehage og på skole

Astrid sa...

Jeg ser jeg ikke er alene om å ha jul i skomakergata som favoritt julekalender. Det er noe med "snurr film" som sitter igjen som et av de første minnene om jul... :-)

Hege sa...

jeg elsker skomakergata jeg. min favoritt

Susan sa...

Jeg synes alle er veldig fine, men jeg er glad i blånissene jeg da. Syns det er skikkelig julete, også har de så fint budskap.

Aquarell sa...

Jeg husker jo vedlig godt Skomakergata, den er så koselig. :)
Og så liker jeg godt Jul i Svingen, og Amalies jul.

Mrs Bjortomt sa...

Jeg er ikke i tvil..
Skomakergata vil alltid være den jeg ønsker å se på NRK igjen.

Så jeg stemmer hundre prosent for Skomakergata. Den har farget en hel generasjon.

Klem Trollkjerringa! :)

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Det var nok jul i skomakergaten som var FAVORITT helt til jul i blåfjell og på månetoppen kom

GryA sa...

Det må bli skomakergata! Ingen over, ingen ved siden av...

Turid sa...

Jeg tror nok at det er Jul i Skomakergata jeg har flest minner fra.
Ønsker alle en fin adventstid :)
Turid

♥ Kaia ♥ sa...

Jul i Skomakergata er nok min favoritt også.
Klem fra Kaia

Maria Therese sa...

Jeg liker best skomaker Andersen ♥ Så koselig og full av førjulsstemning!!

sylvia sa...

Hei. Nå har jeg fått til å legge denne i sidebaren min. det var flott med en oppskrift på hvordan jeg skulle gjøre det!! Jeg synes alle kalenderfilmene er fine men Jul i svingen er den jeg liker best. Hilsen sylvia.

adelina revision sa...

jaaa jul i svingelnn visas nu i svensk tv igen den kom förra året oxå och den är superfin tycker jag

Julia sa...

Bedre sent enn aldri.. ;-) Nå er jeg igang! Jeg liker veldig godt jul i blåfjell, liker godt mystikken og kanskje at nissen finnes i de blå fjell!

Silje sa...

Jeg var VELDIG glad i Teodor da jeg var mindre, så det må nok bli Teodors Julekalender, selv om Amalies Jul også var veldig koselig :)

Gleder meg til å se alt som kommer i pakken!

Sivic sa...

Portveien 2 ble min favoritt : )

♥ Mys ♥ sa...

*Jul i Skomakergata*
er favoritten hos meg:D
Ønsker alle en flott førjulstid!
- Inger

Anne/Scrappefruen sa...

jul i svingen synes jeg var koselig.

Hege sa...

Spennende! Nå har jeg sett gjennom alle innleggene og her var det utrolig mye inspirasjon å hente. Så da er det bare å få lagt blinkien i bloggen...
og favoritt julekalender....

Jul i skomakergata!!