16. januar 2012

En gjest flytter inn på GjesteRommet....

En av årets nye poster her hos oss i ScrappeHuset er GjesteRommet. Her kommer vi til å presentere for dere  
D Y K T I G E og kreative gjester.

GjesteRommet... ja, hva er det da... spør du kanskje???

 Den 16. i hver måned presenterer vi en gjest som vi synes er spennende, kreativ, engasjert, gir oss inspirasjon og som vi har lyst å bli litt bedre kjent med:)

Gjestene våre har fått noen spørsmål fra oss, med ting som vi og kanskje du lurer litt på...De har også fått i oppgave å lage en utfordring... og de er så snill og stiller med premie til en av dere...

Første gjest ut er Marianne - også kjent som Skorpionen:)


Valget var VELDIG enkelt for oss når vi skulle velge første gjest på GjesteRommet:) Alle var enige om at det MÅTTE bli...Marianne... fordi hun er en scrapper som vi følger med på alle sammen, fordi vi finner inspirasjon hos henne og gleder oss til å se hva hennes kreativitet resulterer i:)  Bloggen hennes den finner du HER...Marianne lager bla. kort, LO`er, Art Journal sider,...Noen av tingene hun lager er stilrene, andre er full i maling og "klin og klæsj"  Marianne er også på DesignTemet til Poppydesign.

Hva gjør deg til den scrapperen du er ?
Tja, si det du. Det var et vanskelig spørsmål.
Men jeg tror rett og slett det må være det at jeg har blitt en person som ikke er redd for å forsøke nye ting. Som igjen gjør det at jeg er vanskelig å sette i bås og det jeg lager er i mange ulike stiler.

Kan du vise oss en av dine aller første layouter/kort - og en av dine nyeste. Hvordan har du utviklet deg?
Vel, bildene taler vel for seg selv, en viss utvikling har det vært siden jeg startet i ca 2005. Jeg har vel hatt en ganske markant utvikling det siste året, våger mer og er mer opptatt av at jeg vil lage det jeg liker selv – uten at jeg må følge noen ”regler”. Har ennå ikke ”landet” på en bestemt scrappestil – det er vel kanskje det som kjennetegner  meg…. ”stilløs” ’lol’

 
Min aller første LO:



Min siste (19/12)


 
Hvor scrapper du? Vis oss din scrappeplass. Del gjerne dine kreative oppbevaringstips osv. videre med oss:)
Jeg har mitt eget lille krypinn (ja..deler det med ulike permer og dartutstyr). Det er liksom her jeg ”bor” føler jeg. Ikke så stort rom men det er et eget rom og jeg kan lukke døren om det ser helt kaotisk ut der  :D
Noen kreative oppbevaringstips har jeg vel ikke. Har hermet etter Vibeke når det gjelder blomster og har dem i ziplock-poser og jeg har hermet etter Mettepip når det gjelder stempeloppbevaring. Laminerte A4-sider i plastlommer med glidelås fra Clas Ohlson.

Her et lite bilde fra et kaotisk arbeidsbord – kreativitet  pågår!


og et bilde fra en litt "snedig" måte jeg fant på til washitapene mine - en slik tørkerull-holder:



 Hva er grunnen til at du scrapper?
Grunnen til at jeg scrapper NÅ: Jeg stooorkoser meg og det har nesten blitt en livsstil. Før så sa jeg at jeg scrappet for mine barn  - altså at jeg kun scrappet bilder av dem. Nå scrapper jeg alt og har ikke lenger ungene å ”skylde på” :D
Jeg får utløp for masse idéer og kan synke ned i mine egne tanker (gode som vonde) når jeg sitter inne på rommet mitt, om det er med en layout , et kort, et maleri eller en art journal.

Alle har sine favoritter. Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere med en begrunnelse om hvorfor du liker disse?

Vanskelig å liste opp kun tre, det er så  utrolig mange kreative mennesker i landet vårt.
Men om jeg MÅ:
Nabon: http://nabon.blogspot.com/  av henne har jeg lært at alt kan brukes innenfor scrappingen. Ting jeg trodde var søppel før vet jeg, takket være Nabon, at jeg kan bruke på et kort eller en LO. Samt at jeg elsker hennes måte å bruke lap på lag!
Vibeke: http://vibekescrapperogskryter.blogspot.com/  Elsker hvordan Vibeke bruker ulike medium på, maling, mist, oppbygging av LOer med lag på lag.
Brit: http://www.britshverdag.blogspot.com/  Ingen over ingen ved siden når det gjelder LOer som ser ut som sider plukket ut fra et eventyr. Elsker de fantastiske måtene hun klipper ut bilder på og lar dem bli endel av en fortelling.


Så over til Marianne sin utfordring til dere:



Jeg har aldri vært en fan av søm, verken nål og tråd eller symaskin. Husker med gru mine håndarbeidstimer på barne/ungdomsskolen. Vel, det ble både forkle og korsstingputer til slutt – dog med varierende resultat.
Så da noen påsto man kunne sy på papir bare flirte jeg. For jeg skulle aldri sy på noen av mine ting. Jeg hadde bestemt meg for at symaskinen var min verste fiende (jada…hadde jo helt ny symaskin som jeg fikk av min far for mange år siden. En flott Husqvarna (ehhh… sikkert ikke riktig skrevet) sto nedstøvet i kjelleren.))
Men så har jeg lært en ting da….man skal aldri si aldri. Og i alle fall ikke på nettet, for da kan man risikere å bli utfordret.
Som sikkert mange har skjønt ble jeg utfordret til å sy på et prosjekt … MED SYMASKIN!!!!

Utfordringer liker jeg og jeg har vel aldri sagt nei til det (ikke når det gjelder scrapping i alle fall) og heller ikke den gangen. Ikke nok med at jeg ble utfordret til å sy med maskin men jeg måtte også sy på tittelen ’dåne’

Kort fortalt – jeg ELSKET det!! Så nå bruker jeg symaskinen ofte og såklart, kun i forbindelse med scrapping ’lol’ 

Så derfor vil jeg utfordre dere alle til å bruke søm på prosjektet. Jeg skal ikke være så vanskelig og aksepterer både håndsøm og maskinsøm (men ikke falsk søm (tegnet)). Blir også ekstra glad om jeg ser litt kreativ bruk av søm, ikke bare en ren søm rundt prosjektet.


Lykke til og gleder meg til å se masse herlige trådbidrag!!



Vi vil gjerne takke Marianne for at hun er så sporty å stiller opp hos oss:) Vi har storkost oss med å bli "litt" bedre kjent med henne og vi har selvsagt prøvd oss på hennes utfordring...



Våre bidrag er SELVSAGT scrappet med de herligste papirene og stæsjet fra Månedens sponsor nemlig 7DOTS STUDIO. Vil du lese mer om dem, gjør du det HER... 





Marion: 
Sponsorbruk:
7Dots: Overimotional, Sensitive, Superstitious, Stickers og Elements
Korthobby: Metallpynt
Har sydd med mønstersøm flere steder på arket med svart tråd som dekorasjon. 



 Vibeke:
Sponsorbruk:
7 Dots Studio - Dreamer Collection - "Daydreaming", Stickers 12 x 12.
YouDo - Blomster og perlegrein
GlueDots - 3 d dots
Familieminner - Tags



Linn: 
Sponsorbruk:
7 Dots Studio - Dreamer Collection - "Sweet Dreams", "Drive All Night", stickers 6x12, stickers 12x12 & elements 12x12
YouDo - Pigment ink copper & gold
GlueDots - Mini, glue lines & craft foam pads
Luanne - Rosa papirhjerte og blonde

Fancy Pants - "It's the little things"-stickers

Har sydd blondene fast for hånd.



Torill:
Sponsorbruk:
7DOTS STUDIO - mønsterark fra Dreamer collection; sweat dreams, nights fever, elements, og stickers
Andrine og Marens Landhandleri - hvit tape med grønne streker, plastikkblomster
TreL - Primablomster
Perlehuset - knapper
Familieminner - bokstaver - Lush fra MME 

Søm har jeg som sikksakksøm under bokstavene, og jeg har sydd fast knappene i blomsten og arket. Har også en maskinsøm på arket, men det synes kanskje ikke så godt;0)



Caroline: 
Denne LO`en er hennes siste DT bidrag:)


Sponsorbruk:
7DOTS STUDIO- stickers Elise Rebel Collection
American Kraft- Thickers
GlueDots- 3Dputer


Bente: 

Sponsorbruk:
7DOTS STUDIO - mønsterark fra Elise Rebel Collection, stickers, die-cuts
Har sydd rundt hvert bilde og litt på hver side med zikkzakk:)   



Og premien fra Marianne??? 
Sjekk her da:)





Frist for å delta er 15. februar 2012             
Minner om at vi i Huset gjerne vil at bidragene lages spesielt for oss:)           



9 kommentarer:

toi9 sa...

Ei herlig utfordring fra ei herlig dame!!! Hun lager mye lekkert!! Blir veldig inspirert av å se på det hun lager, fra LO til Art journal.
Må se om jeg ikke rekker denne, for jeg syr jo mest på LO og kort med symaskina mi ;)

Lekre bidrag fra dere damer!!

Ha ei fin uke :)

Renate sa...

Flott utflordring fra en like fantastisk dame. Elkser alt Marianne lager i sine ulike stiler.
Håper jeg får slengt meg med på denne selv. Maskina mi må bare få¨tilbake spolehuset sitt først.

Hilsen Renate

mettepip sa...

Herlig utfordring fra en herlig og dyktig dame som jeg har vært heldig å få følge utviklingen til! Såå morsomt å se hvordan hun tør å eksperimentere og kaste seg ut i nye ting med flott resultat gang på gang!

Ellen sa...

Veldig gøy å se utviklingen din Marianne. Jeg mener å huske at da jeg traff deg første gangen, og det er ikke så lenge siden, så laget du nesten bare kort. Ja du hiver deg virkelig utpå, kreativEKSTREMSPORTUTØVER!

Ellen sa...

Veldig gøy å se utviklingen din Marianne. Jeg mener å huske at da jeg traff deg første gangen, og det er ikke så lenge siden, så laget du nesten bare kort. Ja du hiver deg virkelig utpå, kreativEKSTREMSPORTUTØVER!

Marianne/skorpionen sa...

Tusen takk dere! En ære å få bo på gjesterommet og håper mange kaster seg med!

LindaBrun sa...

Jeg digger Marianne og det hun lager, så denne utfordringen måtte jeg bare hive meg på. Jeg har laget en AJ side og håper Marianne syns at det er greit...
Flotte bidrag fra design teamet.

Vibekke sa...

GØY GØY GØY... har kost meg glugg i hjel med denne utfordringen, TAKK Marianne!

Milla sa...

For en herlig utfordring - akkurat hva jeg trengte for å komme igang med scrapping igjen :-) Så hyggelig å lese om deg Marianne - du lager så utrolig mye vakkert :-) Og for noen lekre DT-bidrag - takk for inspirasjon!