16. februar 2012

Julie is in the House..:)

Ny måned - og ny gjest på vårt flotte GjesteRom!!
Det er en fornøyelse at vi kan dele  Huset vårt med disse dyktige menneskene :)

Nå i februar har vi fått besøk av Julie
- Scrapper
- Mamma til to
- Hobbyfotograf

Når vi skulle velge gjester til GjesteRommet - var Julie et veldig klart valg for oss!!
Utrolig kreativ - og for ei herlig dame!!:)



 Hva gjør deg til den scrapperen du er 

Jeg har bestandig vært interessert i fotografering, og for meg har det vært viktig at bildene kommer godt fram når jeg scrapper.  Dette har nok gjort at jeg er litt forsiktig med pynting og mye mønsterpapir. Jeg liker de rene linjene, og enkelt design. 

Som person er jeg nok litt systematisk, og det preger nok scrappingen min også :-) 


Kan du vise oss en av dine aller første layouter/kort - og en av dine nyeste. Hvordan har du utviklet deg? 

Jeg laget min første 12x12 layout i 2004, man kan jo si at det har vært en viss utvikling :) 

Jeg scrapper nå mest lettersize, størrelsene på bildene er mindre, og både overskrifter og pynt har også minket litt i størrelse. Etterhvert har jeg fått sansen for mye "luft", og små detaljer, og jeg er nok mest en "clean and simple" og "white-space" - scrapper. 




Hvor scrapper du? Vis oss din scrappeplass. Del gjerne dine kreative oppbevaringstips osv videre med oss:)
Jeg har et eget rom som jeg kaller "scrapperiet", der har jeg alle scrappesakene mine. Det er ikke alltid jeg greier å holde like god orden der inne, og da flytter jeg prosjektene mine ut på kjøkkenbordet, eller ut i stua på fredagskveldene mens jeg ser TV. 




Hva er grunnen til at du scrapper? 

I hovedsak scrapper jeg for kreativt utløp, og for avkobling. I tillegg er det en sosial greie, jeg har møtt så mange flotte mennesker gjennom denne hobbyen, og det setter jeg så utrolig pris på.
I tillegg synes jeg det er veldig gøy å ha dokumentert både små og store ting i livet til ungene, albumene blir skatter som jeg allerede nå ser at de setter stor pris på.


Alle har sine favoritter. Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere med en begrunnelse om hvorfor du liker disse?

Den siste tiden har jeg ikke vært så aktiv på scrappefronten, og jeg har ikke greid å holde meg orientert på hvem som er i vinden nå fortiden.
Hvis jeg likevel skulle trekke fram noen så vil jeg nevne flotte Screppa- Torill, som har inspirert meg til å prøve meg på Art journal og Steampunk:http://screppa.blogspot.com/

Jeg takker så mye for at jeg fikk lov til å være gjest her på GjesteRommet, det var veldig hyggelig!
Og så håper jeg at jeg på denne måten får orientert meg litt i denne verden igjen, og gjennom dette finne fram til nye og inspirerende scrappere  i blogglandia  :-)



Her er utfordringen som jeg har valgt til jentene i Huset, 
dere som leser  - og meg selv:







Julie 
har 2 løsninger:








Og da var det oss jentene !!
Vi har scrappet med produkter fra
 fantastiske You Do


Torill:

Her kommer det 4 flotte sider fra Torill:)

Her har jeg brukt en maske og sprayet med GlimmerMist oppå den. 

Sponsorbruk: 
YouDo - stempel (med blå stempelsverte), blader. 
Familieminner - bokstaver fra Cosmo Cricket - Tiny Type 
Cosmo Cricket - journalingbox 



Her har jeg sprayet med grå mist inni en dorull for å få de rundingene. 

Sponsorbruk: 
YouDo - mønsterark - Grey&Ivory Mini Dots Reverse, 3-D limdotter, lim 
American Craft - tickers 


Her har jeg sprayet med hvit mist og dryppet noen dråper her og der. 

Sponsorbruk: 
YouDo - mønsterark - Navy&Kraft Stars Reverse, ScrappeGlue, 3-D limputer 
PatternScape - diecut av tre - gutt. 


Her har jeg sprayet med hvit mist på craftkartong som bakgrunn på bilde 

Sponsorbruk
YouDo - kraftkartong, filmstripe-tape, Scrappelim, og 3-D limputer 
American Craft - tickers 


Bente:


Sponsorbruk: 
YouDo: mønsterark CCP2315 kraftkartong med hjerter, lilla bling 
7DOTS STUDIO: orange journalingtag


Marion:


Sponsorbruk: 
You Do - metallblomster, konvolutt, blader-clover, tape ,you dots,
lim , stempel og puten pevter, bindershjerte, bling. 
Mønsterark er black & kraft Diamonds


Vibeke:


Sponsorbruk:
You Do -
 Mønsterark med hjerter + baksiden av et ark(kraften), 
blomst, binders og bling.








Da er det DIN tur!!
Mist - her kan du bruke glimmermist, colorwash - eller lage noe selv som du sprayer på. Fortell oss gjerne hva du har gjort:)
Whitespace kan du lese mer om her, men enkelt og greit så er det at alt er samlet i en klynge - med masse luft rundt:)


Frist: 15. mars 2012








Vinneren blir kåret av Julie 
- og får denne flotte premien her:




Tusen takk for at du ville være vår gjest Julie
, og takk til You Do for utrolig flotte sponsorpakker:)

Da sier vi bare: 
LYKKE TIL med scrappingen:)



2 kommentarer:

Ann Cicilie sa...

... Og så jeg som satt i går og drodlet en skisse til meg selv... med masse white space og selvfølgelig en klatt mist! Hadde vært skikkelig artig å lage noe til denne (er en evighet siden sist jeg scrappet en layout)- og for noen superflotte layouts dere har laget :)

toi9 sa...

Så artig at Julie er en gjest til dere :)
Hun er jo rå på denne stilen!
Hadde vært morsomt å prøvd seg på denne utfordringen.....