16. mars 2012

Lene Neby flytter inn på GjesteRommet

Vi er kommet frem til den dagen i måneden da en gjest flytter inn på GjesteRommet vårt. Vi synes det er MAGISK med gjester:) Og denne måneden er ikke noe unntak...Gjesten vår er ingen ringere enn 
Lene Neby... 


Lene Neby er: 
Scrapper 
mamma til 5 barn
med på diverse Design team (sjekk bloggen)
Bloggen hennes finner du HER...


 Hva gjør deg til den scrapperen du er?
Jeg har alltid vært kreativ av meg, likt å drive med lim og maling. Jeg syns det er gøy å ta bilder og finner stor glede i å finne frem den riktige pynten og lage den riktige bakgrunnen som jeg syns passer perfekt til bildet jeg har tatt. Jeg nyter hele den kreative prossesen fra å ta bilde til layouten er ferdig.


 
Kan du vise oss en av dine aller første layouter/kort - og en av dine nyeste. Hvordan har du utviklet deg?
Jeg må innrømme at jeg smilte ganske mye når jeg nå måtte finne min første layout. Jeg syns jeg har utviklet meg ganske mye. Min kjærlighet for lag på lag og detaljer har bare økt med årene. Jeg syns det er utrolig morsomt å lage mine egne bakgrunner og storkoser meg når jeg får lekt meg med mist, småpynt og maling. 


 






Hvor scrapper du? Vis oss din scrappeplass. Del gjerne dine kreative oppbevaringstips osv videre med oss:)
Vi har så mange barn, så jeg har hatt min scrappepult i en gang. Nå holder vi på å pusse opp i den gangen, så pulten min er "ryddet" vekk. Nå blir det scrapping over hele huset ;) Til sommeren skal vi bygge på huset, og da får jeg endelig mitt eget scrapperom. Kanskje det blir noe lignende dette? (bildet er altså IKKE av min scrappult men et bilde av hvordan jeg ønsker å ha det :))



Hva er grunnen til at du scrapper?
Jeg begynte med kort o.l i 2007. Etter en stund ble jeg tatt opp i DT til Scrapping The Music - og der var Vibeke. Hun kalte meg ikke mindre enn en kjip kortlager og utfordret meg til å lage layout :) Jeg som har så mange barn hadde da nok bilder og ta av - og så flott det måtte være å ha noe slikt til ungene sine. Så ble jeg jo hekta da. Jeg syns det er morsomt å lage layouter, fortelle historien bak bildet. Når jeg ser at ungene sitter og blar i albumene så blir jeg ekstra glad - de smiler og er fornøyde - DET er grunnen til at jeg scrapper.

Alle har sine favoritter. Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere med en begrunnelse om hvorfor du liker disse?
Det er ingen lett jobb å velge 3 stk, men her er 3 stk som jeg syns er fantastisk flinke scrappere!
* min navnesøster og fra samme bygd som meg: 
Lene /hos nabon; http://nabon.blogspot.com/
* min gode venninne - uten utfordringen fra henne hadde jeg ikke begynte 
å scrapp layout: vibeke: http://vibekescrapperogskryter.blogspot.com/
* en som har funnet sin helt egne stil - spesiell og leken 



Da var det over til Lene sin utfordring til både oss og dere: 

Lag din egen bakgrunn - enkelt og greit...
lek og kos deg med maling, mist, klin og klæsj


Vi jentene i Huset har kost oss og scrappa med diverse bånd, knapper og tekstil fra månedens sponsor: 



Her er våre løsninger på oppgaven: 


Bente:
Sponsorbruk:
Leanne - Pyntebånd - Frogworld
Andrine&Marens Landhandleri - Stofftape-lilla m/prikker, Dahlia flowers rød 

 Jeg har brukt bølgepapp å ført malingen utover på arket med. 
Og sirklene har jeg laget med undersiden av en plastkopp.



Marion: 
Sponsorbruk:
Leanne - Bånd av ulike slag her er vel 7 forskjellige , tape med elefanter , hjerteklistermerker , håndtrekte knapper , uglestoff , hjerteknapp.
You Do - lim , bakgrunn kraft Chocolate dots reverse



Torill: 
Sponsorbruk
Leanne.no -
bånd, og knapp
Fancy Pants - tittel
Kotrhobby - kakeserviett 


Jeg har limt et diecut-ark fra Graphic45 på en kartong, grunnet med Gesso. Så har jeg tatt rosa acrylmaling og tørket den litt utover med et kredittkort. Så har jeg stemplet litt med sånn mesh med hull. Med en maske fra Prima har jeg tatt litt gesso og laget mursteinene. 
Sprayet litt grønn colorwash oppå til slutt - før jeg scrappet!




Vibeke: 
Sponsorbruk:
Leanne - Tape, blonde og bånd
GlueDots - 3 D Dots
Familieminner - Tags, Kreppapir

 Min bakgrunn er laget med stensiler, maling og colorwash 

...........

Vinneren blir kåret av Lene
- og får denne flotte premien her:

 
Tusen takk for at du ville være vår gjest Lene
  og takk til  Leanne for utrolig flotte sponsorpakker:)
Da sier vi bare: 
LYKKE TIL med scrappingen:)
Frist er 15. april 2012

8 kommentarer:

LindaBrun sa...

Jeg digger Lene, så utrolig kjekt at hun er gjest hos dere... Takker for flott utfordring...

ellemelle sa...

Kjempekoselig å lese litt mer om deg, Lene, og sååå masse herlig inspirasjon i utfordringsbidragene fra dere alle sammen!!
Morsomt med klin og klæsj! :)))

toi9 sa...

En skikkelig herlig person som gjester dere! :)
Ei knall utfordring, som må prøves.....
God helg i huset :)

Bodil sa...

Her var det mye flott inspirasjon :)
Måtte prøve meg på egen bakgrunn jeg også.

-Sanna- sa...

Mulig jeg har oversett om det er en regel om bare å bidra med en LO her.
Men jeg fant det iallefall ikke. Det bare ser sånn ut... :)
Jeg har iallefall levert et kort, jeg da. Og diskvalifiseres det, ser jeg gjerne at det blir slettet og at jeg kan få en beskjed, sånn at jeg kan endre innlegget mitt.

Maya sa...

Lene er utrolig dyktig, og lager så masse lekkert!

Jeg har også (til meg å være)klina maling og glimmermist på bakgrunnen (hurra!)
Det stod ingenting om att man ikke kunne bruke mønsterpapir i tillegg, så da leverer jeg inn min jeg ;)
Klem fra Maya

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Lene er super dyktig og jeg liker stilen hennes :)

Jeg måtte bare delta jeg også, super gøy å lage sin egen bakgrunn :)

Vibekke sa...

Tjohoi!
En super utfordring, jeg har storkost meg. Lene er så FLINK <3 <3 <3
Klem Vikkevikk