31. mars 2012

Skaparlusten - en helt unik scrappe-/nettbutikk hos søta bror...

Vi kan ikke si hvor takknemlig vi er for at vi har verdens beste sponsore.
Og denne måneden er ikke noe unntak. 
I april er det nemlig en helt spesiell scrappe-/nettbutikk hos søta bror som er vår sponsor. 



Månedens sponsor for april er: 


Beskrivelsen av butikken i Sjøbo er slik:

"Skaparlustens lilla  butik finns inrymd i ett gammalt apotekslaboratorium från 1870 talet! Den stora gamla "ugnen" där man kokte olika hälsobgryggder finns kvar - alldeles för fin för att rivas!

Golvet har en egen historia. När man skulle renovera Lunds domkyrka köptes de gamla stenplattorna och lades som golv i laboratoriet! Ett riktigt vackert stengolv - tycker jag!

Man behöver inte handla för att komma till oss! Du kan komma in om ta en kopp kaffe och prata lite, titta o känna på nyheter och kanske sitta o pyssla en stund!"

Om du lukker øynene et lite øyeblikk, kan du ikke se det for deg????


Her er hva som skrives om bedriften... vi må bare dele det med dere:  

 Välkommen till SkaparLusten!

Jag är helt övertygad om att i varje individ finns en konstnär som känner glädje av att skapa, vi måste bara bejaka den sidan inom oss!
Att skapa är välgörande för vår hälsa, oberoende av om vi skapar med färg o form, papper o penna eller nål o tråd.
Scrapbooking är allt detta!

Mitt mål är att förse Er, kreativa pysslare med allt material  ni kan tänkas behöva,  ha ett brett bassortiment, men också att hitta det där lilla extra.
Jag vill med SkaparLusten förmedla den glädje och den kreativitet som jag själv känner när jag skapar något vackert med färg o form, olika material och vackra ting.  Det skall vara avkopplande och lustfyllt att skapa.

Vem är då jag?
Jo, Ilona Hellberg är mitt namn, en trygg person som har levt ett tag. Jag har mitt hem i Skåneland, närmare bestämt i Sjöbo. Jag har två vuxna, härliga barn som har gett mig massor av underbara minnen att vårda och bevara. Det var ett behov av att vårda dessa minnen som ledde mig till scrapbooking. Också ett behov av att dokumentera mitt liv och minna rötter för kommande generationer.

Det personlig mötet med Er är en del av min upplevelse!
Du är alltid välkommen att höra av dig med synpunkter, tips och idéer eller om du har tankar du vill dela med dig av!
Ilona


Så kjære lesere, ta et dypdykk inn i butikken. Den finner du HER...


Her er noen av våre favoritter: 

 
Ultrakule masker fra The Crafters Workshop




Printery Resist Canvas Shapes - Prima




CROCO Crackling Colour Cooper - Viva Decor

 Tjockflytande krackeleringslack, som spartlas på i ett  2-4 mm tjockt lager, torktid upp till 24 timmar beroende på tjocklek.

 

 

Inka Gold OLD SILVER - Viva Deco 

VIVA DECOR  Inka Gold är en härligt krämig, snabbtorkande färg med hög guldglans som innehåller naturligt bivax!. Mycket enkel att applicera på ytor såsom papper, trä m.m Vid polering framträder krafrigare glans och färgen är väderbeständig och vattenavvisande! Måla hela ytor eller ge ett charmigt åldrat utssende genom att "chalka" kanterna på dina LOér, album eller altrade ting!  OBS 50 ml 

 

 

 

Pearlmaker Pastel Creme - Waco

 Den populära Pearlmakern från Waco! Nu kan du göra dina halvpärlor själv, på papper, textil, trä, sten, glas och läder. För bästa resultat håller du tuben vertikalt och applicerar genom att trycka lätt på tuben och droppar lätt på ytan du vill dekorera. Droppen bildar en halvpärla som bör få torka 1 dygn. Flytande färg är vattenlöslig. 30 ml.

 

Tusen takk, kjære Ilona - for den fantastiske sponsorpakken vi fikk i posten.  

Du får se produkter fra butikken i bruk både på utfordringen vår som kommer i morgen ( 1 april)
 - og den som kommer den 16. april. Følg med:)

1 kommentar:

Anneli sa...

Åhh.. jeg har faktisk vært i SkaparLustens ærverdige gamle apotekerlokale i Sjøbo, men da var det fantastiske Gerda som holdt til der med butikken Idemakeriet (finnes enda som nettbutikk)
Det er virkelig et koselig lokale :) Og jeg anbefaler alle som har muligheten til å stikke innom!
God påske!