6. april 2012

Det lille ekstra!

Velkommen tilbake til SkoleStua

I dag skal vi sette det lille ekstra  i hovedfokus

Det er de små detaljene og tingene som gir det hele det perfekte ekstra,
og det trenger ikke være store detaljen for å sette prikken over i en.

Du kan feks strø med bling over blomstene du allerede hadde festet på.
Eller hva med litt hyssing du kan snurre  rundt
- og  feste den med tape biter eller stifte fast en god løkke:)

Det lille ekstra handler igrunnen om å tørre å ha på litt mer når en igrunnen er ferdig med å pyntet å legge til detaljer , så derfor vil eg gjerne få lov til å vise deg litt hvordan du kan gjøre dette.

Når jeg starier med en side så begynner jeg alltid med bildene
Bildene gir eg en liten søt detalj ved å pusse kantene ugjevnt med pusseklosse eller skraper
dem med kanten på saksen , dette gir en fin effekt.


Det neste eg så gjør er å finne frem rester av papir og detaljer eg vil bruke som
henter opp igjen fargene som alt fins i bildene mine,
dette fordi det fremhever bildene og får dem til og vises bedre på siden .


   Dersom eg ikkje har det eg trenger  så farger eg opp papirbiter eller som her blondeservietter slik at de passer perfekt til de de skal brukes til , en annen ting som kan være lurt er å dele dem i to da har du enda flere biter å jobbe med som igjen gir en ilusjon av flere lag.


    Når eg bygger opp en side i lag på lag bruker eg helst stiftemaskin til å feste en eller to steder så det er lett å stikke inn biter mellom lagene, bakgrunnen  blir distresset og knørvet på forhånd og bitene med papir blir distresset på ymse vis og gjerne en runde med kantstanser også.

  
    Der etter plasserer eg bilder og her journaling tags der eg lar den revne kanten stikke ut som en ekstra detalj , du kan også her gjerne dele dem i to så du får utnyttet dem ekstra , alle fargene her
gjør at du faktisk ser bildene  - tror det eller ei;)


  Deretter stikker eg biter lagvis inn her og der alt etter som eg syns det passer
stifter dem fast litt sån uvikårlig , stiftene fungerer også fint som pynt og gir det lille ekstra de også.

 
Restepapir er til for å leke seg med , her har eg stanset ut sirkler og firkanter ,
de har blitt montert oppå hverandre og brettet til, og er perfekte
både i farge og form  og til å pynte med.


Plasser dem der det er plass til dem og fortsett å putte på det du finner som passer i FARGENE
Her ser du at eg har lagt til bakstykkene til pynt fra Prima , de er glimrende til lag på lag og har ofte vakre farger , alt for fine til at de går i søppelkurven.


Så må vi jo ha med litt blomster og markedet bugner jo av dette også , om eg ikkje har nokon som passer i farge maler eller sprayer eg dei for å få dei som eg vil, bilda danner her ei fin  skrå linje å eg velger å bruke den til pyntinga , da unngår eg at det blir rotete og beheld bileta i fokus.


Så fortsetter eg å putte på blomster , pebbles , sommerfuglar , bling
Bilda har fått en ekstra detalj med bakers twine som du kan lage sjøv, en liten bling i hjørne gir en ekstra  detalj, avklipte biter med bånd er dradd mellom blomstrane .


Overskrift er satt på , litt fransk netting , enda meir bling og ein jornaling tag  er felt på ,
loen er da ferdig - og har mange småekstra detaljer som gir det lille ekstra til heilheita





Da håper vi i ScrappeHuset at du er blitt inspirert til å gi sidene dine det lille ekstra

Lykke til!

13 kommentarer:

malin sa...

Wow!! Nice:)

Tone-Lill sa...

Kjempe Fin! Så flott LO det ble med så mange friske farger som går igjen i alle detaljene :)

Vibeke sa...

Så flott dette ble, Marion!! Utrolig morsomt å få se hvordan du lager disse nydelige layoutene dine:):)
Takk for tips:)

Stine sa...

Her var det mange gode tips å ta med seg, gøy å se hvordan du bygger opp layouten din!
Og resultatet ble helt herlig!

klem Stine

toi9 sa...

Ble kjempelekker!!
Tusen takk for tips og inspirasjon :)
Klem Toini

Linda sa...

Utrolig lekker denne LOen ble! Elsker fargene du har brukt, og du får det til å se så naturlig og flott ut!

Tusen takk for kjempeflott inspirasjon :)

Maya sa...

Lekker! Gøy å se disse steg for stegene hvor man ser så tydelig hva de små detaljene gjør med LO'n. Takk for inspirasjon!

aina sa...

Nydelig Marion!

-Aina- sa...

Fiiint♥
Og såååå inspirerende.:D

Bodil sa...

En herlig flott LO og mye ny inspirasjon her :)
God Påske
klem :)

Anita sa...

Tusen takk for en flott "oppskrift" på hvordan lag på lag kan gjøres. Har prøvd meg litt på dette selv og ble inspirert til å fortsette :D

Monsar sa...

Tusen takk for mycke fin inspiration og tips :)

Hilsen
kredittkort på minuttet

linn kr/sykepleier sa...

NYDELIG LO med skjønne detaljer og freshe farger! Typisk marionisert LO! :D