16. april 2012

Vi har besøk av DorullDronningen :)

DorullDronningen 
har pakket alle sine saker, og koser seg inne på GjesteRommet vårt:):)

Noen av dere sitter sikkert og sier HÆÆÆ - hvem er det?? Doruller??
Mens andre av oss husker dette veldig godt!!:)

For noen år tilbake kom det en trend her i Norge som ble utrolig populær 
- og den som startet det hele var 
som mange av oss kjenner henne som.


Det vi prater om er dette:


Ser du hva det er??
Her snakker vi om det meget populære 
DORULLKORTET!!
Det satt scrappere og kortlagere rundt om i de fleste hobbyhjem, 
også her i ScrappeHuset  
og scrappet disse enkle, billige - og kule kortene.

(Trine som bodde her i Huset for en tid tilbake har laget en 
liten oppskrift på dorullkort






Velkommen til deg kjære Johanna :):)






Hva gjør deg til den scrapperen du er?

Helt fra jeg var liten har jeg hatt stor interesse for det som kan lages med hendene. 
Da jeg som 16-åring kom over noen stempler, var det full klaff med en gang! 
For meg er det en fantastisk avkobling å sette meg ned på hobbyrommet, og bare koble helt av :)


Kan du vise oss en av dine aller første layouter/kort - og en av dine nyeste. 
Hvordan har du utviklet deg? 



Etter en del prøving og feiling, og innom mange forskjellige stiler, fant jeg til slutt en stil som ble helt naturlig for meg å lage - og som representerer meg som person veldig bra :)




Hvor scrapper du? Vis oss din scrappeplass. 

Del gjerne dine kreative oppbevaringstips med oss:) 


Her har vi et rom som er kombi kontor-/scrapperom. For tiden er det fryktelig rotet her, og mye i esker, så det egner seg dessverre ikke å vise frem. Men jeg er veldig godt fornøyd med knappe-oppbevaringen min - et stort to-etasjes syskrin med mange rom til de forskjellige fargene.



Hva er grunnen til at du scrapper? 


Det kjekkeste jeg vet er å skape noe, så da er det jo perfekt å kreere et lite kort el.l. :)





Alle har sine favoritter. 

Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere 

med en begrunnelse om hvorfor du liker disse?  


Camilla er en kunstner med fargelegging - her har jeg utrolig mye å lære!
Her er det alltid et hav av teknikker og inspirasjon å finne!!!
Her er det bare å se og se :)


Dette er utfordringen som Johanna har valgt til oss:

PYNT noe!
Hva du pynter er helt opp til deg:)

Vi har vært i Johanna sin flotte blogg 
- og funnet litt av det flotte hun har laget tidligere som 
ekstra inspirasjon til oss alle:




Da skal dere få se hvordan vi jentene i Huset 
- og Johanna har løst denne herlige utfordringen:)

Vi jentene i Huset har brukt ting fra våre sponsorer også denne gangen, 
men mest fra Månedens Sponsor som er SkaparLusten









Johanna:






Bente:

Sponsorbruk: 
Skaparlusten - mønsterark 
Prima - blomst 
YouDo - bling 


Ida:


Sponsorbruk: 
SkaparLusten - Mønsterpapir, mist 
Prima - Blomster 
KortHobby - Metal pynt


Marion:


Sponsorbruk: 
Skaparlusten - pappramme, bast i sort , tau , tim holtz notepapir , 
blomster , sløyfebånd og papir 
Prima - stor gul rose


Ann Cicilie:


Sponsorbruk: 
Skaparlusten; Album fra Melissa Frances, bling fra Prima, blomst 
Prima: Blonder, bling, alfabet, treknapp


Torill:


Sponsorbruk:
Skaparlusten
; mønsterark fra BoBunny, blomster fra Prima 
Gluedots; lim og dots 
PrettyDesign; tekst



Sjekk hva den dyktige vinneren av Johanna sin utfordring vinner da!!!

Lekker premie:)



Utfordring: PYNT noe
Frist: 15. mai 2012


Tusen takk for et koselig besøk av deg, Johanna!!
Veldig hyggelig at du ville flytte inn på GjesteRommet vårt:)


En liten ting til:
Hadde vært morsomt om vi fikk se hvis du lager et dorullkort.
Kanskje vi klarer å finne andre måter å lage disse kortene på også?
Legg gjerne igjen en link til oss i kommentarfeltet så vi kan se.



Håper dere alle får en fin uke :)




2 kommentarer:

Ania sa...

Hvem husker ikke dorull-kortene?? :) Må si jeg ble litt "hæh!!" og "oi??" når selveste Bibbi lister meg som en av sine topp 3 scrappere. GOsj! En av de store, norske idolene fra da jeg startet, og som fortsatt er det, jo! Få er så konsekvent dyktige på kort som henne! Visste ikke hun visste jeg eksisterte, liksom! Takk for en hyggelig overraskelse på kveldstampen, Bibbi! :) (jada, ble litt satt ut og måtte bare kommentere :) )

Hege sa...

Da har jeg laga et kort som jeg pyntet. Brukte dorull som holder til tag`en min :D

Flott konkurranse.