16. mai 2012

GjesteRommet med besøk av Lise Seivåg

Denne måneden er papirdesign vår sponsor.

 Og her på GjesteRommet den neste måneden skal en av deres
Design team medlemmer bo sammen med oss. 
Hun heter Lise Seivåg.







Lise sin blogg finner du HER...


 Hva gjør deg til den scrapperen du er ???
Jeg har alltid holdt på med ulike hobbyaktiviteter, siden jeg var liten jente. 
Sydd, strikket, malt… Har vært innom det meste. 
Lagde også enkle kort og ”limte bilder i album”.
Da jeg i 2005 oppdaget scrapping var jeg hekta. Elsker både den kreative utfoldelsen, 
og de mange gode vennene jeg har fått gjennom denne hobbyen.
I mange år var det kun papir for meg. Men det siste året har jeg gjenoppdaget 
litt andre ting også, sånn som søm og garn. Flere timer i døgnet? Ja takk.


Kan du vise oss en av dine aller første layouter/kort - og en av dine nyeste.
 Hvordan har du utviklet deg? 
Jeg lager nok fortsatt ganske enkle LO’er med bildene i fokus. 
Men de har litt mer liv og dimensjon.
Inking, riving og litt tykkere elementer gjør at LO’ene ”lever”. Jeg blir nok aldri en klisj og gris-scrapper selv om jeg synes det er aldri så stilig.








 




Hvor scrapper du? Vis oss din scrappeplass. Del gjerne dine kreative oppbevaringstips osv videre med oss:) 
Etter å ha flyttet litt rundt fra rom til rom i huset, fikk jeg i høst fast tilholdssted. Rommet er ikke stort (4kvadrat), men det er bare mitt.
Det er høyt under taket (3,5m), så her stables det i høyden. 
Jeg liker å ha system på ting, og det meste ligger i godt merkede bokser.
Flere bilder finnes i bloggen min.






Hva er grunnen til at du scrapper? 
Det startet i 2005, da jeg skulle finne ”min første bok” til snuppa mi som var nyfødt. 
Jeg fant liksom ingen som var sånn som jeg ville ha den.
Jeg lekte med tanken på å bare lage den selv, og begynte å søke på nettet. 
Og oppdaget scrapping!!!
Og da var det gjort. I 2007 ble jeg spurt om å være DT for TreL.no og 
i 2008 ble jeg forespurt av Papirdesign. Begge ”jobbene” er utrolig gøy.
Jeg scrapper stort sett bilder av mine to små, men lager også mye kort og annet papirgøy.



Alle har sine favoritter. Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere 
med en begrunnelse om hvorfor du liker disse?
Vet ikke helt om jeg har noen favoritt-scrappere, men enkelte ”må” man jo bare innom jevnlig.
Marianne, som er DT for Papirdesign http://lillesmor.blogspot.com/  Er bare utrolig allsidig.
Anne Kristine: http://annespaperfun-aksh.blogspot.com/ Har utrolig mye teknikker
Nabon/Lene: http://nabon.blogspot.com/  Digger male/mist-klisjet som jeg aldri får meg til å gjøre.



Så er det over til utfordringen Lise har valgt 
til jentene i huset, 
dere som leser - og seg selv:

 



Lise



Våre bidrag er selvsagt scrappet med papirene fra vår sponsor:





Her er våre løsninger på utfordringen:



Vibeke
Sponsorbruk:
papirdesign -
Mønsterark
Hobbygarasjen - CracklePaint
Prima - Blomst
KortHobby - Metall
Skaparlusten - Ferro




 Ida
 Sponsorbruk:
papirdesign - Mønsterark, Blomster
Prima - Blomster



 Marion
Sponsorliste:
Prima- Blomster, Bling og Lilla papir
papirdesign- mønsterpapir i bunt og rosa 





Bente
 Sponsorbruk:
papirdesign - mønsterark bamsefar rosa og søte små bein





Torill
Sponsorbruk:
Papirdesign -
blått ark fra vårkolleksjonen i 2011
Kort og Godt -  ramme
Familieminner - Tickers og tags



Ann Cicilie

Sponsorbruk:
Papirdesign - Mønsterark
Prima - Blomst, alfabet
Skaparlusten - Brad (Basic Grey)







Da er det DIN tur - og vi gleder oss til å se:)


Frist: 15. juni 2012




 Vinneren blir kåret av Lise
- og kan glede seg over denne flotte premien her i posten:





Tusen takk for at du ville være vår gjest her på GjesteRommet Lise
, og takk til papirdesign  som sponser oss:)












1 kommentar:

Hege sa...

Det var en kjempegøy oppgave.
Hadde mange bildeserier å velge mellom.