16. juli 2012

Hurra!!! Vi har besøk av fargerike Mahlin:)

Gjesten vår denne måneden på GjesteRommet er superdyktige og FARGERIKE
Mahlin Wiggur fra Sverige:)

Vi elsker hennes fantastiske kreasjoner.
 Om du ikke er helt kjent med hennes arbeid,
så anbefaler vi et dypdykk i bloggen hennes: http://mahlin.blogg.se/




 Her får DU muligheten til å bli litt bedre kjent med henne:


Hva gjør deg til den scrapperen du er ???

Oj, det var en svår fråga..  Att jag älskar färg, all färg, tillsammans och min lekfullhet tror jag.. Mitt kontrollerade arbete som gör att det enda jag vill med mitt skapande är att släppa loss. Förmågan att misslyckas och se möjligheter i det hela. Att jag älskar att kleta och kladda och känslan av anything goes. Smacka på bara!






Kan du vise oss en av dine aller første layouter/kort - og en av dine nyeste. 
Hvordan har du utviklet deg? 


Den äldre layouten är en av de första jag la upp på min blogg 2007.  Jag tycker den gamla är en typisk nybörjarlayout. Inte så mycket papper eller dekorationer. Lite sparsmakad. Det enda som gäller fortfarande då som nu är väl att jag älskar färg och blanda många olika färger. Nu mera tillför jag ju färg inte bara på de mönstrade pappren men även med andra medium som mist, akryl, kritor, ja allt  möjligt. Jag har slutat titta på min design, jag scrappar på känsla. Jag gillar när det händer mycket på liten yta. Mycket dekorationer mycket hittat och loppisfyndat. Då var det en designtanke bakom. Nu enbart vad som gör mig glad.





Hvor scrapper du? Vis oss din scrappeplass.
 Del gjerne dine kreative oppbevaringstips osv videre med oss:)

Jag ska i ärlighetens namn säga att det i princip aldrig är städat vid min pysselplats.
Jag är komplett dålig på att hålla ordning och jag har ett konstant kaos omkring mig som täcker hela  bordet men även golvet. Om jag köper förvaringsprylar så vill jag gärna att de går i turkos eller orange dock.

 I övrigt så är den bästa förvaringen för mig, när allting ligger huller om buller ovanpå varandra. Då vet jag faktiskt var saker är. Det är när jag försöker organisera och städa som ja tappar bort saker =) ...
Så lite smått kaotisk är jag och har tyvärr inte så många bra förvaringstips.

Mina penslar står i snygga vaser jag har hittat på loppis. det är en kul detalj!


 Hva er grunnen til at du scrapper? 


Jag har alltid varit kreativ och skapande i någon form, men sedan har själva uttrycket varierat genom åren. Men skapandet har alltid varit det där, terapeutiska, där jag  kan slappna av, sockra själen, ladda om batterierna. Det är skönt att skapa, hjärnan vår vila och det omedvetna får ta vid.  Utan att skapa blir jag, låst, vilse, förvirrad.



Alle har sine favoritter. Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere med en begrunnelse om hvorfor du liker disse?
 

Lene Björnerud  -För hennes förmåga att fylla layouter med så mycket både detaljer och struktur och härliga färger förstås. 
 Linda Brun - Jag gillar hennes lek med färg och struktur, sen är hon en sån fantastiskt smittsamt glad och entusiastisk scrappare så man blir bara glad! 
Carrin - för att hon kan leka med färg men ändå hålla en minimalistisk stil. Jag är lite avundssjuk!





Mahlin sin utfordring:


Når du skaper - bruk noe som du finner i 
ditt kjøkken, gang og baderom:)


Her er Mahlin sitt bidrag:


Från hallen har jag använt mina klackskor.. 
Jag har ritat av sulorna och maskat dem 
på bakgrunden på olika vis. 

Från badrummet har jag tagit en hårnål som jag satt fast i juteväven. 

Från köket kommer två saker, ett utländskt mynt jag hittade i en låda och även
 lite salt som jag hällt i misten för lite extra effekt.


Her er jentene i Huset 
sine bidrag til utfordringen: 


Marion:

Sponsorbruk:

Studio Calico - Papir, bokstaver, vimpelbord 

Fra kjøkkenet- hjerter av matpapir 
Fra gangen - hjerter ølboks 
Fra badet- matte under bilde tampongeske



Torill: 

 Sponsorbruk: 

Studio Calico; mønsterark, bokstaver, sirkler 

Fra kjøkkenet; matpapir bak bildet 
Fra gangen; navnelapp/klesmerkelapp
 Fra badet: 3 ørepinner, sprayet med 3 ulike farger  


 Vibeke:  

Sponsorbruk: 

Studio Calico - Mønsteraark, sommerfugl, bånd 
  

Fra kjøkkenet: En serviett - brukt til bakgrunnen 

Fra gangen: En gammel sykkelnøkkel fra nøkkelskapet 
Fra badet: Tanntråd


Ida: 


                  
Sponsorbruk:
StudioCalico - Mønsterark, sommerfugl, pebbles

Fra kjøkken - Kakeunderlag (brukt som maske og sprayet over) 
Fra gangen - Knapp (en var moden for ubytting så den ble revet av) 
  Fra badet - Grønn kviste pynt (robbet baderoms pynten)


Bente:

Sponsorbruk: 

Studio Calico - bånd 
7DOTS STUDIO - tekst stickers 


Fra kjøkkenet- gule sirkler, klippet ut av en Ikea zip it pose 

Fra badet- en bling knapp fra Ida 
Fra gangen- en nål



 Vinneren blir kåret av Mahlin 
- og får denne flotte premien her:



NÅ gleder vi oss til å se hva du finner 
på kjøkkenet,
på badet
 og i gangen......


Frist 15 august 2012

 Og så bare minner vi om reglene våre:

- Våre utfordringer er åpne for alle!
- Alle bidrag skal være laget spesielt til ScrappeHusets utfordringer .
- Legg link til bidraget ditt i kommentarfeltet til utfordringen eller mr. Linky, linken skal lede oss direkte til bidraget ditt, så husk å bruke en blogg eller et åpent galleri.
- Du kan lage så mange bidrag du vil til hver utfordring!

10 kommentarer:

Tone-Lill sa...

Kjempe morsom utfordring :)
Gøy med skatte jakt, nå er det bare til å lete ...

toi9 sa...

Herlig utfordring!:)
Og lekre bidrag fra dere!
Jakten er startet..... ;)

Ann-Katrin sa...

Herlig utfordring og herlige Mahlin!

Maya sa...

For en kul oppgave! Digger! Kan nesten ikke vente med å begynne på denne.

Linn Kr/sykepleier sa...

For en fresh gjest, og herlig utfordring. Just the way I like it! Bare glede seg til man kommer hjem og kan dra på skattejakt i huset! :D

Ps: Snarveien i sidebaren, leder til feil oppg! ;)

LindaBrun sa...

Herlig utfordring og herlige Mahlin!! <3

Anne Gerd sa...

Flott utfordring;)

linn kr/sykepleier sa...

Herlig utfordring. Har storkost meg! :D Men skjønner ikke hvorfor jeg får sånt rødt kryss bak linken min!!?? :)

Vibeke sa...

Så utrolig KULE bidrag som har kommet inn her!!:)

Lise Mariann sa...

ååååh, herlig!! Kjenner inspirasjonen bare strømme på. (Bare så synd at scrapperommet er så rotete at jeg MÅ rydde før jeg setter meg ned og scrapper.)

Denne må jeg få tid til å bli med på, kjenner jeg. :-)