29. juli 2012

Vi swirler ivei igjen

Hei da er det tid for en tur på skolebenken igjen her i SkoleStua.
I dag har vi jentene tenkt å Swirle litt sammen med dere.
De aller fleste av dere har kjennskap til alle de vakre swirlene i bling , blonder , krystaller , steiner og bånd som finnes der ute i havet av scrappestæsj.
Som regel har en kanskje en liggende men mest sansynlig er en tom både for swirler og bling og sjelden har en vel rett farge heller, en lei sak det der!
Derfor skal vi nå gi dere noen tips og vise at dette faktisk er noe en kan klare helt selv og med gasnke enkle virkemidler, en bruker det en har for hånden der å da!!

Er dere klare?
Ja da starter vi!

Dette er utgangspunktet vårt, swirler funnet på nettet som er printet ut på et papir med en helt vanlig skriver.
Så trenger du en transparent(overhead ark), en permanent tusj og enten strassstener, perfect pearls eller bare en god drodlepenn.

Først tegner eg opp swirlen eg vil ha, så tester eg hvordan den vil se ut på forskjellige måter, den første her er med perfect pearls.

Den andre her er med limbånd og til klipte blonder.

Den tredje er rett å slett drodlet opp.

Så finner eg ut hvlken eg liker best å tegner den opp en gang til, deretter finner
eg frem det prosjektet eg skal bruke den på , å siden den er laget på transperng , kan eg lett legge
den oppå å prøve den ut.


Her er den loen som eg har tenkt å ha denne swirlen på.


1. Elementet som skal ha swirl sammen med seg
2. Plassering av swirl på ønsket plass
3. Bruk en tegnestift å stikk gjennom swirlen der
du vil ha steiner eller dråper med perfect pearls
4. Ta bort overheddarket med swirlen på du er
nå klar til å plasere dottene eller blingen.

5-6. Her bruker eg dobbelsidig tape å fester opp der hvor linjene skal gå i swirlen min.
7. Her ser du blonden festet oppå tapen, klipp den pent til i endene.
8. Legg større dotter i buene og mindre dotter i lengdene og inn mot midten.

Slik ser den ferdige swirlen ut med bling, blonde og perfect pearls.

Å slik ser layouten ut ferdig.

Her er en enkel en med gull drodlet opp på frihånd.
Det trenger ikkje være avansert for å være dekorativt og lekkert.


Så var det dette med strassperler / halvperler.
Tegn gjerne opp med blyant så du kan sjå kvar strekane går sjølv om du bruker stensil og
lager hull for å sjå kvar steinen skal sitte, her tegner eg opp først så sett eg stenane på så legg eg til litt ekstra fordi eg syns det er pent, smak å behag.

Utgangspunktet.



Du trenger lim, en pinsett, en blyant og blingsteiner.
Finn så ut kvar du vil plassere swirlen å begynn med den lengste delen og toppen av den.




Så er det berre å jobbe seg nedover swirl etter swirl til du får det slik du vil ha det.

Å slik ser det ut etter at du er ferdig, lekkert og dekorativt. Og du får det i akkurat den fargen du selv vil og hvor herlig er det ikke at du har lagd det helt selv!!

Da håper vi jentene i huset at du blei inspirert til å prøve dette sjølv.
Et annet tips en kan ta med seg om en ønsker swirls i andre farger er at du kan farge de med alkoblekk og en q-tips. Det blir kjempe lekkert!!

LYKKE TIL!!

3 kommentarer:

Siggadisart sa...

Vilket fint job ni gör der i Skrapphuset. Massor med fina idear.

linn kr/sykepleier sa...

Nydelige eksempler og beintøffe drodler. Nyttig og flott artikkel, Marion. Som alltid! :D

Vibeke sa...

Du er så flink Marion!!! Digger swirlene dine:)